• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-03-31 11:22:05 följande:
    Nä, jag kommer inte att gråta om hon går med byxor och förklädde istället för klänning/kjol men heslt vill jag ha en kjol... Kanske bara klipper till något och syr i en knapp. Jag tvivlar ändå på att den sitter på särskilt länge... Och det ska bli spännande att se om hon vill ha huckle (har mina tvivel).
    Är ju kul om hon kan ha kjol när hon är tjej Jag tvivlar på att mina barn vill ha kjol
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-31 11:27:17 följande:
    Är ju kul om hon kan ha kjol när hon är tjej Jag tvivlar på att mina barn vill ha kjol
    Eller att din sambo vill att era barn har kjol...
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-03-31 11:36:11 följande:
    Eller att din sambo vill att era barn har kjol...
    Nä, det med..han skulle nog dö om han såg att barnen hade kjol på sig
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn

KRAMAR LITENBLOMMA

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Agamemnon

Det gick jättebra! Jag gick ut och gick och solade och maken skulle bada och Oliven och göra henne färdig för kvällen (en omöjlighet de senaste veckorna). När jag kom tillbaka hörde jag först ingenting (= bra för inget skrik och gnäll) så jag väntade lite i hallen och då hörde jag... SKRATT! Jag smög in och försökte vara så tyst som möjligt tills de kom ner igen. Då var hon (och maken) nöjd och glad, han hade fått sätta på blöja och pyjamaströja, byxorna hade hon dock sparat åt mig. Nu fick han även natta henne så det var en total succé.

Samtidigt fick jag idag på dagis veta att hon har börjat "ajabaja" rätt friskt där också men de sa att det är helt normalt. Det är nu de lär sig att säga ifrån och det är bara bra. Det är inte heller ovanligt att detta tar lite, hm, överhand på hemmafronten eftersom det är där de börjar öva (där de känner sig mest trygga). Kändes skönt att få en förklaring till vad det egentligen är hon håller på med och nu tycker jag det är mycket lättare att förstå och acceptera.
  • Mollan70

Agamemnon- Härligt att det funkade!!!!

• Ly75

Agamemnon..toppen!

LitenBlomma..vet inte vad det handlar om, men skickar en stor kram!

Igår fotade en ung kille Tobias på bussen, jag höll på att få spelet! Det var iofs harmlöst alltihopa, men jag vill INTE att nån okänd ska fota mitt barn! Tur för honom att han raderade bilden, så han fick fortsätta leva ;P  (hela storyn finns på min blogg). Fattar inte vad folk tänker med ibland.

• Movieprincess
    Ly75 skrev 2010-04-01 09:34:58 följande:
    Agamemnon..toppen! LitenBlomma..vet inte vad det handlar om, men skickar en stor kram!Igår fotade en ung kille Tobias på bussen, jag höll på att få spelet! Det var iofs harmlöst alltihopa, men jag vill INTE att nån okänd ska fota mitt barn! Tur för honom att han raderade bilden, så han fick fortsätta leva ;P  (hela storyn finns på min blogg). Fattar inte vad folk tänker med ibland.
    Klart man inte vill att okända människor ska gå omkring med en bild på sin plutt i sin mobil!! Knasigt folk det finns!!!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Movieprincess

Snart kommer sambon hem, idag är det dags för tillväxt UL ska bli spännande å se hur stor hon är nu...hoppas inte på superstor iaf!!

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Agamemnon

Movie: Hoppas UL går bra (men varför skulle det inte göra det)! Får du göra tillväxt-UL pga diabetesen eller är det "normalt" hos er?

Ly75: Som jag skrev i bloggen så hade jag nog också blivit lite ilsk i första momentet. Kul att en av dem hörde av sig via bloggen till dig och bad om ursäkt.
    Mina påskkärringsfunderingar visade sig vara helt onödiga. Först var hon jätteglad över sitt fina förkläde men efter 5 minuter skulle hon absolut inte ha det på längre. Och sminkad ville hon inte heller bli, trots att jag visade på min man hur fin hon skulle se ut. Jaja, nästa år.
    Nu ska jag skriva shoppinglista: min pappa kommer nämligen hem idag så i övermorgon ska vi ha värsta påskmiddagen!!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9