• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-30 21:26:54 följande:
    Eftersom vi har likadant fast tvärtom, så kan jag säga att vi låter det oftast vara. Vi vill inte tvinga honom till nåt. Fast det verkar ändå som ni har det lite värre än oss, för jag får faktiskt göra saker med honom fast sambon är hemma, men det är inte jätteofta. Men vi låter det vara så och hoppas på att det går över med tiden. Blir nog fel oxå om man ska "tvinga" dem. Men små saker kan man ju göra som att försöka få byta en blöja och liknande, men går det inte så låt det vara. Men att man ändå visar att man vill och kan.
    Ja, det är det jag ställer mig lite osäker till - jag vill ju inte tvinga henne till något som hon absolut inte vill men samtidigt kan vi inte ha det så att min man inte får göra något (han får inte ens komma in i hennes rum utan att hon får ett utbrott).
  • Movieprincess

Agamemnon:

Hmm det är svårt det där men jag tror nog som Molla, gå ut en sväng så han "måste" få göra nåt... behöver ju inte vara en lång stund

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Ly75

Det är lite så här för oss, är jag hemma får inte sambon göra mycket. Inte ens byta blöja. Men är jag borta går allt jättebra och tom nattningen funkar utan gråt! Så testa att smita ut lite mer Agamemnon

På tisdag börjar jag jobba! Yey! Är "bara" en praktikplats, men kan ge finfina erfarenheter och meriter. Fick dock precis veta att de drar a-kassedagar under dessa 6 månader, känns lite surt att bränna stämpeldagar trots att man ska jobba heltid Någon av er som haft arbetspraktik?

• Bettanspettan
    Agamemnon skrev 2010-03-30 21:21:18 följande:
    Förresten, någon som har ett tips hur vi ska tackla "Olivia tycker inte alls om pappa-situationen"? Vi är inne på tredje veckan nu och det är jobbigt. Jag vet inte vad som är bäst, att låta henne hållas ett tag till eller försöka bryta det hela genom att "tvinga" henne att låta min man, vad vet jag, ta av och/eller sätta på en blöja eller något sånt...
    Vi har det samma här, om Jocke och jag är hemma samtidigt, då får han inte göra nånting! men så fort jag inte är hemma går allt bra. Fast jag skulle ju önska att Jocke fick göra ALLT när han väl är hemma eftersom han är det så sällan...
  • Agamemnon
    Bettanspettan skrev 2010-03-31 10:24:49 följande:
    Vi har det samma här, om Jocke och jag är hemma samtidigt, då får han inte göra nånting! men så fort jag inte är hemma går allt bra. Fast jag skulle ju önska att Jocke fick göra ALLT när han väl är hemma eftersom han är det så sällan...
    Det verkar lite som om det är någon sorts fas, när vi är så många som är "drabbade"... Det känns ju lite skönt att veta att man inte är ensam, då är det förhoppningsvis bara någon utvecklingsgrej som går över! Jag ska iaf gå ut och gå en sväng i kväll så min man kan sköta kvällstoaletten i lugn och ro (vi hoppas iaf att det blir lugn och ro då).
    Ly75: Jag vet nada om a-kassedagar och sånt men STORT grattis igen!
  • Leos och Vincents mamma

Idag är båda mina barn påskkärringar på dagis

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-31 10:47:28 följande:
    Idag är båda mina barn påskkärringar på dagis
    Det ska Olivia vara i morgon, jag vet bara inte vad jag ska göra i kjolväg... Skulle ha sytt något snabbt men det verkar som om min symaskin (som jag inte har använt på läääänge) har åkt på en dödlig sjukdom... Den bara hostar och hackar...
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-03-31 11:05:23 följande:
    Det ska Olivia vara i morgon, jag vet bara inte vad jag ska göra i kjolväg... Skulle ha sytt något snabbt men det verkar som om min symaskin (som jag inte har använt på läääänge) har åkt på en dödlig sjukdom... Den bara hostar och hackar...
    Leo har ett förkläde på sig som vi köpte förra året och en gammal sjal som jag hade, behöver inte vara så noga
    Vincent slet bara av sig allt så han är bara målad i dag.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-31 11:07:27 följande:
    Leo har ett förkläde på sig som vi köpte förra året och en gammal sjal som jag hade, behöver inte vara så noga Vincent slet bara av sig allt så han är bara målad i dag.
    Nä, jag kommer inte att gråta om hon går med byxor och förklädde istället för klänning/kjol men heslt vill jag ha en kjol... Kanske bara klipper till något och syr i en knapp. Jag tvivlar ändå på att den sitter på särskilt länge... Och det ska bli spännande att se om hon vill ha huckle (har mina tvivel).
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9