• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Movieprincess skrev 2010-04-01 23:25:08 följande:
    Agamemnon: Nä det är pga diabetesen som jag får/måste göra ett.Bobben: japp en liten tjej är det där inne UL:et gick bra idag men istället för stor som jag trodde så är hon ca 6.8% mindre så det blir till att få gå tiden ut tom. över om allt fortsätter så här...kändes inte alltför upplyftande så ikväll är jag deppig. Såklart lycklig över att allt såg bra ut men det börjar blir såå jobbigt nu detta *klaga, klaga*
    Sista månaden borde inte finnas Men så skönt ändå att allt ser bra ut!

Kommer du ihåg när jag skrev här och klagade på att jag var såååå trött på det? Ida blir 7 månader idag {#lang_emotions_heart} Hu så fort det går!

Vi skulle fått en till liten i november, jag plussade för 3 veckor sen. I tisdags såg allt bra ut på vårt VUL men det var för litet och stämde inte med min uträkning. Började att blöda samma kväll och har haft nåt djävulskt ont, nästan som värkar.
    Det som gör mest ont är att maken har fått för sig att han vill vänta 5-6 ÅR(!!) Så nu förhandlar vi om det, antingen vänta till hösten så att det blir ett sommarbarn eller så blir det inga fler.

Ikväll ska vi smygstarta grillsäsongen ute på altanen, det blir fläskfilé. Och ikväll ska vi skala lite räkor och ta nån öl. Får hoppas att vi kan kompromissa oss fram till en lösning.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Ikväll ska vi smygstarta grillsäsongen ute på altanen, det blir fläskfilé.

Idag, ska det stå.
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-02 14:20:29 följande:
    Sista månaden borde inte finnas Men så skönt ändå att allt ser bra ut! Kommer du ihåg när jag skrev här och klagade på att jag var såååå trött på det? Ida blir 7 månader idag  Hu så fort det går! Vi skulle fått en till liten i november, jag plussade för 3 veckor sen. I tisdags såg allt bra ut på vårt VUL men det var för litet och stämde inte med min uträkning. Började att blöda samma kväll och har haft nåt djävulskt ont, nästan som värkar. Det som gör mest ont är att maken har fått för sig att han vill vänta 5-6 ÅR(!!) Så nu förhandlar vi om det, antingen vänta till hösten så att det blir ett sommarbarn eller så blir det inga fler. Ikväll ska vi smygstarta grillsäsongen ute på altanen, det blir fläskfilé. Och ikväll ska vi skala lite räkor och ta nån öl. Får hoppas att vi kan kompromissa oss fram till en lösning.
    Kram igen! Som jag sa på MSN så tror jag att han sa 5-6 år av bara farten och som reaktion på missfallet. Hoppas ni kommer på en kompromiss som båda är nöjda med!
    LitenBlomma skrev 2010-04-02 14:27:25 följande:
    Här är Meja som en liten påskakärring
    Såååå söt!! (Och jag är inte alls avis att du fick sätta på henne huckle och smink och allt! )
  • LitenBlomma

Agamemnon: Jag har förberett mig på att hon skulle totalvägra så det gick över förväntan. Hon tyckte t.o.m att det var roligt och sa flera gånger "Meja fiiiin"

• Movieprincess
    LitenBlomma skrev 2010-04-02 14:27:25 följande:
    Här är Meja som en liten påskakärring
    Vilken riktig sötnöt!
    LitenBlomma skrev 2010-04-02 14:20:29 följande:
    Sista månaden borde inte finnas Men så skönt ändå att allt ser bra ut! Kommer du ihåg när jag skrev här och klagade på att jag var såååå trött på det? Ida blir 7 månader idag  Hu så fort det går!
    Ja jo jag kommer ihåg, din magdans är svår att glömma
    7 månader redan!??! Det känns ju nästan som nyss lilla Ida kom!!

*Kramar om lite extra* Du ska se att ni kommer på en bra kompromiss som blir bra för er båda! Se till att ha en bra påsk nu med massor av godis!!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • sthlmfilur
    Liten Blomma: skickar styrke kramar till dig.. och hoppas att det bara handlar om att han är ledsen efter missfallet..

vad söt din lilla påsk kärring är

Movieprincess: sista månaden är ett helvete men den måste tyvärr genom lidas.. vilken tur i allafall att allt såg bra ut.. vi får vell hoppas på att förlossningen sätter gång lite tidigare då=)
    Emiliya 080304 & Imran 090214 ljust-morkt.blogspot.com
  • Bobbenn

Söt påskis

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Leos och Vincents mamma

LitenBlomma: Kram!

Här har vi strålande väder idag med 12 plusgrader. Hela familjen har varit ute och lekt, Vincent invigde sitt släp till sin bobbycar som han fick i present. Sen har han cyklat på trehjulingen. Leo cyklade på sin cykel. Sen blåste hela familjen massa såpbubblor. Jag älskar våren!!

Påskharen hade varit här när vi var ute och gömt påskägg till barnen, när de hittade dem så var de överlyckliga Leo fick massa godis i sitt ägg och Vincent fick banan, Tom och Jerry kex och russin i sitt ägg och så fick han lite choklad för vi tänkte att han skulle få testa det, men det var verkligen ingen hit tyckte Vincent. Han grimaserade och spottade ut det
    Så nu har han fått testa och eftersom han inte tyckte om det så är det nog inte så synd om honom att han inte får äta godis än

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon

Olivia fick ett litet påskägg med godis av min mamma - hon sorterade ut chokladen men lät resten ligga (gissa vem som åt den ). Vi har haft en mysdag som iofs började med lite plock och städning och matlagning, men sen, när mina föräldrar kom, var det bara god mat och dryck som gällde, och naturligtvis Olivens underhållningsprogram . Mina föräldrar gick för ca en timme sen och Skruttan somnade kl. 21:20... Hon skulle INTE sova utan höll sig vaken med att borsta golvet, dansa med pappa, bygga legotorn,... Om hon inte sover bra och länge i natt så vet jag inte... Hon har varit på fullgas sen kl. 15.

Hoppas ni andra också hade en mysig påskafton!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9