• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma

Agamemnon: Det låter som ni haft det mysigt. Vi åker till mina föräldrar imorgon och firar påsk.

Vinvent måste vara supertrött, han vaknade nyss och då såg jag varför, blöjan hade läckt ut kiss. Så jag bytte blöja och pyjamas på honom och la en handduk över huvudet på honom så det inte blev så ljust. Han sov hela tiden jag gjorde det, han till och med snarkade

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon

LoVm: Ja, det var verkligen jättemysigt.

Mindre mysigt var dock att Oliven varken sov länge eller bra i natt... Nu måste vi ta oss igenom dagen tills det är dags för en rejäl middagslur.
  • LitenBlomma

Vi började dagen med att måla ägg.

Och sen åkte vi till svärmor/farmor och åt påskmiddag och massa godis! Det var underbart väder!

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Bobbenn

Min unge älskar godis och särskilt kakor. Det kan hon leva på men det serveras bara på kalas

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Leos och Vincents mamma

Ingen av mina barn är så mycket för kakor och sånt (förutom Vincent som älskar sina mariekex ). De äter kanske en halv kaka på kalas och på sin höjd en varsin bulle. Men så fikar vi ju aldrig hemma utan bara när det är nåt speciellt.
    Men skönt så länge det varar tycker jag

Leo fullkomligt älskar godis, men får det bara på lördagar och i liten mängd (förutom nu på påsken).
    Vincent gillade som sagt inte godiset och det är ju bra så länge det varar

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn

Jag tror bara det blir motsatt effekt om man hyssar med det. Men så länge dom inte gillar får man va glad

• Agamemnon

På förmiddagen var vi ute i trädgården och pillade lite, kollade vad som måste repareras/åtgärdas och sånt. Egentligen ville jag se på Formel 1 men Fisan var så rastlös så hon och jag gick ut. Vi rensade sandlådan och hon var alldeles tokig i att baka sandkakor. Vi åt årets första utelunch - J och jag iaf, Skruttan skulle bara "leka sanden" och "baka sandkaka" hela tiden! Superskönt att vara ute i solen!

Sen sov vi middag i två timmar! Smällen i kväll tar vi gärna, vi var sååå trötta allihopa. 
    Bobbenn skrev 2010-04-04 11:46:57 följande:
    Jag tror bara det blir motsatt effekt om man hyssar med det. Men så länge dom inte gillar får man va glad
    Det tror jag också. Förbjudna frukter är ju alltid godast.  
  • Agamemnon

LitenBlomma: Jättefina bilder! Och vilka fina ägg! Min mamma är lika konstnärlig, vi andra målar bara ögon, näsa, mun.

• Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-04-04 15:58:17 följande:
    Bobbenn: Har du tagit bort din blogg?
    mm gjorde det idag..
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9