• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-04 23:03:24 följande:
    Jättefina
    Tack.
    Här väckte Olivia mig kl. 6:45 genom att sjunga "Lille katt"! Jag blev så paff över att hon sjöng en "riktig" sång som man kände igen, med text och allt, att jag genast var klarvaken. När jag drog upp rullgardinen ville jag dock helst gå och lägga mig igen: det snöar ju!! Varför gör det det?!
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-04-05 07:34:53 följande:
    Tack. Här väckte Olivia mig kl. 6:45 genom att sjunga "Lille katt"! Jag blev så paff över att hon sjöng en "riktig" sång som man kände igen, med text och allt, att jag genast var klarvaken. När jag drog upp rullgardinen ville jag dock helst gå och lägga mig igen: det snöar ju!! Varför gör det det?!
    Här har det oxå snöat inatt Inte mycket, men tillräckligt iaf så det ligger lite på gräsmattan. SUCK!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-05 09:11:15 följande:
    Här har det oxå snöat inatt Inte mycket, men tillräckligt iaf så det ligger lite på gräsmattan. SUCK!
    Här har det inte heller kommit mycket, ligger ett tunt täcke på gräsmattan, men det räckte för att dra ner humöret... Ja,ja, stryka tvätt är ju nästan lika roligt som baka sandkakor. Eller kanske inte!
    Agamemnon skrev 2010-04-05 09:18:50 följande:
    Här har det inte heller kommit mycket, ligger ett tunt täcke på gräsmattan, men det räckte för att dra ner humöret... Ja,ja, stryka tvätt är ju nästan lika roligt som baka sandkakor. Eller kanske inte!
    Ja det räckte verkligen! Blir iofs ändå en inne dag idag, bakar rulltårta nu och ska fixa lite sen för kl 13 kommer det ett par kompisar som ska fira Vincent i efterskott.
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-04 17:22:31 följande:
    Olivia fick pengar till en lekstuga av farfar så vi ska börja kika nu. Vad är det för en ni har hittat? Vi har precis varit ute en omgång till. Efter mellisen ville hon gå ut och "leka sand" igen. Jag tror att vi kommer att vara ute mycket nu.
    Vi ska få en lekstuga som min syster och hennes man byggde till sina barn. Den är rätt sliten men funkar. Tänkte måla den i samma färg som huset och lägga nytt papp på taket.

Jimmie vill bygga en egen, lite större variant men det blir en projekt för framtiden
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-05 07:34:53 följande:
    Tack. Här väckte Olivia mig kl. 6:45 genom att sjunga "Lille katt"! Jag blev så paff över att hon sjöng en "riktig" sång som man kände igen, med text och allt, att jag genast var klarvaken. När jag drog upp rullgardinen ville jag dock helst gå och lägga mig igen: det snöar ju!! Varför gör det det?!
    Snö??!!

Meja brukar sjunga Ja må du leva och sen avslutar hon med att "så, nu äta tårta!"
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902

Nu är snön borta här igen, men det är grått och mulet ute.

När ni säger att era barn sjunger och säger vissa saker, menar ni då att de pratar och sjunger helt rent då, om ni fattar vad jag menar?
    Jag häpnar över hur duktiga era barn är, för Vincent är långt ifrån så duktig, han sjunger, men det är inte ofta nån annan än vi förstår vad han sjunger och han pratar massor men det är långt ifrån rent tal på alla ord. Många ord är det bara vi som förstår.

• Ly75
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-05 12:02:27 följande:
    Nu är snön borta här igen, men det är grått och mulet ute.När ni säger att era barn sjunger och säger vissa saker, menar ni då att de pratar och sjunger helt rent då, om ni fattar vad jag menar?Jag häpnar över hur duktiga era barn är, för Vincent är långt ifrån så duktig, han sjunger, men det är inte ofta nån annan än vi förstår vad han sjunger och han pratar massor men det är långt ifrån rent tal på alla ord. Många ord är det bara vi som förstår.
    Tobias har börjat sjunga massor, en del ord är klockrena och sen är det mycket mumbojumbo :p#blinka blinka schärna däää..dumdudidumdidum"..fast man förstår på melodin vad det är han sjunger, och det är likadant här..är nog vi föräldrar som förstår det mesta av vad han säger även om fler och fler förstår då uttalet blir bättre o bättre.

Talutvecklingen är ju superhäftig att följa
  • Movieprincess
    LitenBlomma skrev 2010-04-05 10:16:19 följande:
    Snö??!! Meja brukar sjunga Ja må du leva och sen avslutar hon med att "så, nu äta tårta!"
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Movieprincess
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-05 12:02:27 följande:
    Nu är snön borta här igen, men det är grått och mulet ute.När ni säger att era barn sjunger och säger vissa saker, menar ni då att de pratar och sjunger helt rent då, om ni fattar vad jag menar?Jag häpnar över hur duktiga era barn är, för Vincent är långt ifrån så duktig, han sjunger, men det är inte ofta nån annan än vi förstår vad han sjunger och han pratar massor men det är långt ifrån rent tal på alla ord. Många ord är det bara vi som förstår.
    Liam sjunger inte nåt så nån annan än möjligtvis jag & sambon förstår...häromdagen sjöng han den första sången som var riktigt tydlig och som andra kunnat fatta och det var rammstein

Men talet kommer mer & mer, nya ord varje dag fast många låter väldans lika. Liams kusin som är 2mån äldre pratar jättebra i jämförelse
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9