• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma

Vi ska hämta en lekstuga till tjejerna imorgon!

Agamemnon skrev 2010-04-04 15:51:29 följande:
    LitenBlomma: Jättefina bilder! Och vilka fina ägg! Min mamma är lika konstnärlig, vi andra målar bara ögon, näsa, mun.
    Tack!
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-04 17:06:05 följande:
    Vi ska hämta en lekstuga till tjejerna imorgon! Tack!
    Olivia fick pengar till en lekstuga av farfar så vi ska börja kika nu. Vad är det för en ni har hittat?
    Vi har precis varit ute en omgång till. Efter mellisen ville hon gå ut och "leka sand" igen. Jag tror att vi kommer att vara ute mycket nu.
  • Leos och Vincents mamma
    Bobbenn skrev 2010-04-04 11:46:57 följande:
    Jag tror bara det blir motsatt effekt om man hyssar med det. Men så länge dom inte gillar får man va glad
    Barnen får ju som sagt fika, men eftersom de inte gillar det så tänker jag inte tvinga dem, finns nyttigare saker man kan "tvinga" dem att äta
    Godis ser jag absolut ingen som helst andledning till att ge Vincent så länge han själv inte efterfrågar det, när den dagen kommer så kommer han naturligtvis att få. Men innan dess så får det väl vara "synd" om honom då
    Godis är bara skräp ändå och efter att jag har läst om vad godis innehåller iom mitt pluggande, så kan jag ju säga som så att jag äter nästan inget godis själv längre, bläää
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Idag har vi varit en hel dag hos min mamma, min bror och pappa var oxå där och vi åt supergod mat och åt kladdkaka till efterätt (Leo hade inte ens tid att äta kladdkaka för han skulle åt och leka och Vincent fick såklart smaka, men spottade och fräste ), vi vuxna tyckte det var gott iaf
    Efter det var vi ute jättelänge i det fina vädret och blåste såpbubblor och gungade.

• Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-04 20:06:54 följande:
    Idag har vi varit en hel dag hos min mamma, min bror och pappa var oxå där och vi åt supergod mat och åt kladdkaka till efterätt (Leo hade inte ens tid att äta kladdkaka för han skulle åt och leka och Vincent fick såklart smaka, men spottade och fräste ), vi vuxna tyckte det var gott iaf Efter det var vi ute jättelänge i det fina vädret och blåste såpbubblor och gungade.
    Såpbubblor! Olivia verkar ha fattat enormt tycke för att vara ute så förut klurade vi lite på vad vi kan hitta på och naturligtvis: såpbubblor!
    Det låter som om ni hade en trevlig dag idag också!
    Agamemnon skrev 2010-04-04 21:27:09 följande:
    Såpbubblor! Olivia verkar ha fattat enormt tycke för att vara ute så förut klurade vi lite på vad vi kan hitta på och naturligtvis: såpbubblor! Det låter som om ni hade en trevlig dag idag också!
    Ja, det är en bra sak Vincent är som tokig i sina, Leo oxå för den delen, men den som har allra roligast är nog sambon som kan stå och hålla på hur länge som helst Bra med barnasinnet kvar
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-04 22:54:12 följande:
    Ja, det är en bra sak Vincent är som tokig i sina, Leo oxå för den delen, men den som har allra roligast är nog sambon som kan stå och hålla på hur länge som helst Bra med barnasinnet kvar
    Ja, hos oss är just makens barnasinne problemet: han förstår inte varför de inte kan söla med dem inomhus - så jag har gömt våra! Ska ta fram dem i morgon, om vädret vill.
    Agamemnon skrev 2010-04-04 22:57:52 följande:
    Ja, hos oss är just makens barnasinne problemet: han förstår inte varför de inte kan söla med dem inomhus - så jag har gömt våra! Ska ta fram dem i morgon, om vädret vill.
    Haha, då förstår jag att du har gömt dem Det blir väädligt söligt, kladdigt och blött om man ska ha dem inne
    Agamemnon skrev 2010-04-04 21:42:34 följande:
    Nu finns det förresten en bild på några av Olivens sandbakelser i bloggen.
    Jättefina
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9