Barn i mars 2008 - 9
Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!
Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!
LitenBlomma: Toppen ju att ni kan få en! Jag hoppas inte att min man får för sig att bygga en själv (han har två högerhänder utan tummar när det kommer till sånt, han vägrar bara att inse det förrän det är för sent
)!
Talutveckling förresten, hon skiljer mer och mer på engelska och svenska. Jag blir helt paff när hon, utan att tänka liksom, säger "mer" till mig och "more" till min man. Jättespännande! ![]()
Ok. Då är det väl Vincent som är efter då i sitt tal. Han pratar ju massor men han gör sig mest förstådd med att peka och säga vad han vill ha, men det har han iofs gjort hur länge som helst.
Fast det kommer nya ord varje dag som han säger och som till och med utomstående kan förstå vad det är, även om det inte är helt rent.
Men å andra sidan har väl han koncentrerat sig mer på den motoriska delen som han var väldigt tidig med ![]()
LoVm..de är ju bara två år, jag tycker inte att man kan säga att någon av barnen i den åldersgruppen är efter med talet. Det är ju så himla olika. Och du säger ju själv att det kommer nya ord varje dag, superkul :D Lillen är rätt duktig på att prata treordsmeningar, men hans kusin som är nästan 4 månader äldre säger inte alls lika mkt. Däremot är kusinen grym på det motoriska och är riktigt säker, igår kunde han nästan cykla på egen hand (med stödhjul). Där ligger Tobias verkligen i lä.
LitenBlomma..vet inte om jag drog iväg nån kram till dig..men..här kommer en! *kram*
Herregud min unge sjunger inga sånger och hon är fullt normal iaf ![]()
Ja, mina barn är oxå helt fullt normala, det märks om inte annat på deras busighet
![]()