• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-04-06 10:00:34 följande:
    Jag vet inte riktigt men först måste jag lära mig svenska så jag har lite tid att fundera på vad jag vill bli när jag är stor. Jag har lämnat in mina tyska betyg för översättning och sen får jag reda på vad jag måste läsa för att få fulla gymnasiepoäng (tror jag det var) även i Sverige. Det lär iaf vara svenska eftersom jag aldrig har läst det och om jag har otur kanske också svensk historia och sånt. Sen funderar jag i olika riktningar. Ibland är jag inne på att läsa något som jag har noll nytta av men som skulle vara kul, som gaeliska, eller kanske teckenspråk, det kan jag iaf använda i jobbet som tolk.
    Haha, tycker det är så idiotiskt att du måste läsa svenska
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-06 10:07:33 följande:
    Haha, tycker det är så idiotiskt att du måste läsa svenska
    Tjejen som jag pratade med skulle försöka få in mig på ett SAS-test, Svenska om andra språk. Det är egentligen inget för mig men på något sätt måste de ju fastställa kunskapsnivån. Annars måste jag börja från grunden och det känns verkligen helt idiotiskt.
  • Bobbenn

P-piller förhindrar inte ägglossning dom gör bara att miljön i livmodern blir ogästvänlig så ägget inte kan fästa så det kan mkt väl va äl du känner av

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-04-06 16:10:43 följande:
    P-piller förhindrar inte ägglossning dom gör bara att miljön i livmodern blir ogästvänlig så ägget inte kan fästa så det kan mkt väl va äl du känner av
    Aha! Det hade jag ingen aning om. Då har man lärt sig något nytt igen.
    Idag har jag pratat bordsskick med dagis och nu blir det andra bullar här hemma. Hemma äter hon värre än en gris men eftersom hon mycket väl vet att uppföra sig på dagis kommer vi nu att införa lite "hårdare" bud. Det blir nog en rolig middag...
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-04-06 16:16:33 följande:
    Aha! Det hade jag ingen aning om. Då har man lärt sig något nytt igen. Idag har jag pratat bordsskick med dagis och nu blir det andra bullar här hemma. Hemma äter hon värre än en gris men eftersom hon mycket väl vet att uppföra sig på dagis kommer vi nu att införa lite "hårdare" bud. Det blir nog en rolig middag...
    Azaah äter 50/50 med sked eller händerna
  • Bobbenn
    ho ho nu ljög ju jag! P-piller förhindrar ju visst äl Nu lärde jag mig nått nytt
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-04-06 16:18:49 följande:
    Azaah äter 50/50 med sked eller händerna
    Om det bara vore det. Här hemma kastar hon mat på golvet, mosar allt så det skvätter (verkligen), gnuggar händerna i maten,...
    Bobbenn skrev 2010-04-06 16:20:29 följande:
    ho ho nu ljög ju jag! P-piller förhindrar ju visst äl Nu lärde jag mig nått nytt
     Så kan det gå.

Vincent har väldigt bra bordskick faktiskt, nästan bättre än sin bror ibland
    Han äter med sked eller med gaffel och kniv (helst gaffel och kniv, sked ratar han mer och mer).

• Agamemnon

Oliven varvar mest mellan gaffel och sked, kniven vill hon använda ibland. På dagis äter hon hur bra som helst (också med sked, händer och gaffel om vartannat men maten hamnar iaf i munnen), här hemma är det anarki. För min del får hon äta med båda händerna, hon måste inte äta allt och vi sjunger en del vid matbordet och så. Hon får även äta under bordet om hon vill det men maten ska som sagt gå in i munnen och inte medvetet kastas i högar på golvet, sprutas upp på väggarna eller användas som inpackning. Idag gick det dock faktiskt rätt bra, utan att vi behövde sätta foten i golvet. Undrar om hon förstod att vi tänkte införa nya regler/konsekvenser.

Agamemnon skrev 2010-04-06 19:26:45 följande:
    Oliven varvar mest mellan gaffel och sked, kniven vill hon använda ibland. På dagis äter hon hur bra som helst (också med sked, händer och gaffel om vartannat men maten hamnar iaf i munnen), här hemma är det anarki. För min del får hon äta med båda händerna, hon måste inte äta allt och vi sjunger en del vid matbordet och så. Hon får även äta under bordet om hon vill det men maten ska som sagt gå in i munnen och inte medvetet kastas i högar på golvet, sprutas upp på väggarna eller användas som inpackning. Idag gick det dock faktiskt rätt bra, utan att vi behövde sätta foten i golvet. Undrar om hon förstod att vi tänkte införa nya regler/konsekvenser.
    Haha, det kanske funkar om ni säger att hon får städa upp efter sig
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9