• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-06 19:31:11 följande:
    Haha, det kanske funkar om ni säger att hon får städa upp efter sig
    Haha, nej, då blir det nog tvärtom: hon gillar att städa så då kastar hon säkert ännu mer på golvet.
    Äntligen DH igen!!
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-04-06 20:57:30 följande:
    Haha, nej, då blir det nog tvärtom: hon gillar att städa så då kastar hon säkert ännu mer på golvet. Äntligen DH igen!!
    Haha
    Jag får missa DH idag Dels ses det på fotboll här hemma och dels måste jag plugga. Får kolla på kanal5 play sen nån dag i veckan.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-06 20:57:30 följande:
    Haha, nej, då blir det nog tvärtom: hon gillar att städa så då kastar hon säkert ännu mer på golvet. Äntligen DH igen!!
    Ni kan ju hyra ut henne och tjäna en extra slant

Jag tycker nog att Meja äter bra, hon fick bestick redan när hon började äta vanlig mat. Nu minns jag inte precis när men sen ung 10-11 månaders ålder har hon ätit själv och det går bra. Självklart ska det slängas mat i ren protest ibland men i det stora hela så äter hon bra!

Igår var vi på barnkalas på förmiddagen, Mejas kompis N fyllde 2 år. Syskonen fick oxå följa med. Sen lekte vi i lekstugan, gick in och åt mat och sen ut igen. Jag skrubbade rent ena sidan. Jimmie kom hem, lagade mat, åt och sen gick vi ut igen till kl nästan var 20. Gissa om hon sov gott inatt

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-07 07:49:31 följande:
    Ni kan ju hyra ut henne och tjäna en extra slant Jag tycker nog att Meja äter bra, hon fick bestick redan när hon började äta vanlig mat. Nu minns jag inte precis när men sen ung 10-11 månaders ålder har hon ätit själv och det går bra. Självklart ska det slängas mat i ren protest ibland men i det stora hela så äter hon bra! Igår var vi på barnkalas på förmiddagen, Mejas kompis N fyllde 2 år. Syskonen fick oxå följa med. Sen lekte vi i lekstugan, gick in och åt mat och sen ut igen. Jag skrubbade rent ena sidan. Jimmie kom hem, lagade mat, åt och sen gick vi ut igen till kl nästan var 20. Gissa om hon sov gott inatt
    DET var ju en bra idé!
    Oj, jag hade också sovit gott efter den dagen!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-07 08:13:34 följande:
    Lesktugan ser förresten verkligen ut att vara i behov av en tvätt.
    Nähä, tycker du
    Jag ska först tvätta hela, byta ut nån bräda och sen måla den i samma gråa och vita som huset. Lite överkurs som vi funderar på är fönster och byta dörren.

Sen så hämtade min man ner stolar och ett bord från ladan som Ludde hade när han var liten. Jag tänkte måla det...vitt? Rosa/vitt? Måste googla och leta söta idér.

På tal om nåt heeelt annat. Meja sa flera ggr i morse att hon skulle bajsa så jag tog av henne trosorna och satte henne på pottan, kom inget. Sen skulle hon prompt ha jeans på sig. NU kom hon med en hemsk stank, gissa vad som hänt Så hon har fått duscha och tvättmaskinen är igång. Myspys!

Vi ska klä på oss och gå ut, skrubba av den andra sidan av lekstugan!
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902

Här pluggade jag till 1.15 inatt, sen vaknade jag kl 7 när sambon gick till jobbet, gick upp 7.30 för att fixa barnen till dagis. FYYY vad jag är trött!

• Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-07 08:57:44 följande:
    Här pluggade jag till 1.15 inatt, sen vaknade jag kl 7 när sambon gick till jobbet, gick upp 7.30 för att fixa barnen till dagis. FYYY vad jag är trött!
    Det kan jag tänka mig! Det får bli mycket kaffe idag!
    LitenBlomma skrev 2010-04-07 08:22:30 följande:
    Nähä, tycker du Jag ska först tvätta hela, byta ut nån bräda och sen måla den i samma gråa och vita som huset. Lite överkurs som vi funderar på är fönster och byta dörren. Sen så hämtade min man ner stolar och ett bord från ladan som Ludde hade när han var liten. Jag tänkte måla det...vitt? Rosa/vitt? Måste googla och leta söta idér. På tal om nåt heeelt annat. Meja sa flera ggr i morse att hon skulle bajsa så jag tog av henne trosorna och satte henne på pottan, kom inget. Sen skulle hon prompt ha jeans på sig. NU kom hon med en hemsk stank, gissa vad som hänt Så hon har fått duscha och tvättmaskinen är igång. Myspys! Vi ska klä på oss och gå ut, skrubba av den andra sidan av lekstugan!
    Men gottigottgott, så här på morgonkvisten.
    Jag googlade lekstugor igår och hittade en hel del fina på engelska eBay - och ingen av dem levereras till Sverige....{#lang_emotions_undecided} Typiskt.

Agamemnon: Det jobbiga är att jag inte dricker kaffe. Men funderar starkt på att börja tvinga mig till det

• Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-07 09:48:58 följande:
    Agamemnon: Det jobbiga är att jag inte dricker kaffe. Men funderar starkt på att börja tvinga mig till det
    Ja, det var ju ett problem... Då får det bli energidrycker a la Red Bull!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9