• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-04-07 13:59:59 följande:
    Varför har ni så fint väder att ni kan göra sånt?!
    Vet inte, jag har väl varit snäll kanske Ida somnade i min famn innan vi ens hade fått på oss kläderna så nu väntar vi på att hon ska vakna.

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon
    LitenBlomma skrev 2010-04-07 14:30:35 följande:
    Vet inte, jag har väl varit snäll kanske Ida somnade i min famn innan vi ens hade fått på oss kläderna så nu väntar vi på att hon ska vakna.
    Men jisses, solsken och allt! Du måste ha varit väldigt snäll! Jättefina bilder och Meja verkar glad i maten.
  • Movieprincess
    LitenBlomma skrev 2010-04-07 14:30:35 följande:
    Vilka sötnosar så vårigt å fint!! Vill också ha vårsol och värme!!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Leos och Vincents mamma
    LitenBlomma skrev 2010-04-07 13:40:03 följande:
    Nu har vi ätit pannkakor, saft, ballerina med mint och kanelsnäckor ute på altanen! Tänkte gå ut en sväng till, Ida ska sova i vagnen och Meja vill nog leka i sitt hus
    Oj, har ni så varmt så de inte behöver ytterkläder på sig?
    Här har vi haft 13 plusgrader idag men mulet så det har ändå varit lite ruggigt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon

Vi har runt 2-3 grader på morgonen så Oliven åkte vinteråkpåse till dagis. Sen har vi runt 9 grader under dagen plus en kylig vind....

• Agamemnon

Jag kom på en annan sak när jag funderade på utveckling och motorik och sånt: tar era små på sig kläderna själva? Olivia försöker men lyckas sällan. Hon tar på sig byxorna men får dem inte över rumpan, tröjorna brukar sluta som mössa, ibland får hon i en tå i en strumpa, väääldigt sällan får hon på sig jackan rätt o.s.v.

Åkpåsen har vi tagit bort, likaså vintermössor, vinterstövlar och vinterjackor.
    Nu har de vårjackor och vårmössor på sig på dagarna. Och överdragsbyxor och galonisar över det på dagis. Igår var det inte så varmt på morgonen, runt 4 grader. Men idag var det 8 grader när vi gick på morgonen och sen har det varit 13 hela dagen.
    Det ska tydligen bli riktigt varmt och fint väder i helgen. Hoppas det för vi har tänkt att fixa på tomten och kratta löv och dessutom köpa nya utemöbler och sätta fram.

• Bobbenn

Här har vi tokvarmt. Det ska bli värmebölja i helgen Skaloverall med vanliga kläder under bara. Ska köpa vårskor imorgon till Azaah.

Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
    Agamemnon skrev 2010-04-07 18:21:09 följande:
    Jag kom på en annan sak när jag funderade på utveckling och motorik och sånt: tar era små på sig kläderna själva? Olivia försöker men lyckas sällan. Hon tar på sig byxorna men får dem inte över rumpan, tröjorna brukar sluta som mössa, ibland får hon i en tå i en strumpa, väääldigt sällan får hon på sig jackan rätt o.s.v.
    Vincent tar på sig alla kläder själv Vi får INTE hjälpa honom, jisses vad arg han blir då Men som sagt, han är ju mera motorisk av sig
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-04-07 18:37:39 följande:
    Här har vi tokvarmt. Det ska bli värmebölja i helgen Skaloverall med vanliga kläder under bara. Ska köpa vårskor imorgon till Azaah.
    Jag vill också ha tokvarmt!! Fördelen med åkpåsen i morse var att hon kunde åka i bara strumpbyxorna. På dagis behövde jag bara ta av jackan och hon sprang in. Jag vet, ibland borde jag få en latmask-medalj. Hemma har hon softshelljacka, vanliga fingervantar och mössa och antingen gummistövlar eller kängor. På dagis hänger vinteroverallen kvar men det är mest för att de fortfarande har över 1 m snö på lekplatsen (fattar inte varför den inte töar bort). Och så samma där: hon kan hoppa i den i bara strumpbyxor och t-shirt.
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9