• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Leos och Vincents mamma

Är det nån som vet föresten om man kan känna av sin ägglossning trots att man äter p-piller?
    Jag får väldigt ömma bröst och ömmande "tjejmage" varje månad och har aldrig fattat varför, men så slog det mig igår när jag kände att jag fick det, att det är drygt en vecka kvar tills jag ska få mensen. Och att det då kanske är ägglossning jag känner. Men om jag inte är helt ute och cyklar så har man väl ingen ägglossning när man äter p-piller, eller?

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-05 22:11:32 följande:
    Är det nån som vet föresten om man kan känna av sin ägglossning trots att man äter p-piller? Jag får väldigt ömma bröst och ömmande "tjejmage" varje månad och har aldrig fattat varför, men så slog det mig igår när jag kände att jag fick det, att det är drygt en vecka kvar tills jag ska få mensen. Och att det då kanske är ägglossning jag känner. Men om jag inte är helt ute och cyklar så har man väl ingen ägglossning när man äter p-piller, eller?
    P-piller ska ju förhindra ägglossningen så då borde man ju inte ha någon, ergo inte känna av den heller. Men så är jag ju ingen expert...
    Haha, jag tänkte faktiskt på dig och städning häromdagen: när jag hade dammsugit och moppat hela huset fick jag helt plötsligt en tanke att: "Nu har du slitit och allt är fint men LoVms städkontroll skulle du nog ändå inte klara!"
    Nä, nu är det sängen för mig!
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-05 22:07:39 följande:
    Ah, hoppas verkligen att det lilla fröet förstår hotelsen nu då och bosätter sig i din mage Håller tummarna!
    Tack, det hoppas vi också!
    Natti natti!
    Agamemnon skrev 2010-04-05 22:48:21 följande:
    P-piller ska ju förhindra ägglossningen så då borde man ju inte ha någon, ergo inte känna av den heller. Men så är jag ju ingen expert... Haha, jag tänkte faktiskt på dig och städning häromdagen: när jag hade dammsugit och moppat hela huset fick jag helt plötsligt en tanke att: "Nu har du slitit och allt är fint men LoVms städkontroll skulle du nog ändå inte klara!" Nä, nu är det sängen för mig!
    Precis så har jag oxå fått lära mig. Men jag kanske känner av det ändå fast på ett annat sätt då. Eller så är det så att jag med tiden har fått menssymtom så tidigt som redan en vecka innan, det har jag inte haft förut. Men men, nu är snart kartan slut och då ska jag inte äta mera p-piller, då blir det kondom på bara i några månader för att vänja kroppen (och sambon ) inför tanken på ett tredje barn.

Haha, oj då, låter jag så illa när jag pratar om min pedanthet Jag brukar faktiskt inte bry mig så mycket om hur andra har det Det är bara mitt eget hem jag måste ha kontroll på
    Agamemnon skrev 2010-04-05 22:49:08 följande:
    Tack, det hoppas vi också! Natti natti!
    Jag ska plugga ett tag till, sen blir det sängen här med. Natti natt.
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-05 22:53:11 följande:
    Precis så har jag oxå fått lära mig. Men jag kanske känner av det ändå fast på ett annat sätt då. Eller så är det så att jag med tiden har fått menssymtom så tidigt som redan en vecka innan, det har jag inte haft förut. Men men, nu är snart kartan slut och då ska jag inte äta mera p-piller, då blir det kondom på bara i några månader för att vänja kroppen (och sambon ) inför tanken på ett tredje barn. Haha, oj då, låter jag så illa när jag pratar om min pedanthet Jag brukar faktiskt inte bry mig så mycket om hur andra har det Det är bara mitt eget hem jag måste ha kontroll på
    Jag känner av mensen ungefär en vecka innan och sen försvinner symptomen någon dag innan så det kanske är den som du märker av då. Tänk bara på att ha total avhållsamhet runt midsommar.
    Inatt vaknade Oliven och var rädd. Hon kom in till oss och kröp upp i sängen och gnydde: "Mamma, min skugga, borta." och sen grät hon och kramade mig jättehårt. Sablans Tigger i Nalle Puh hade tappat sin skugga i något avsnitt och då blev hon jätteledsen när han var ledsen...
    Agamemnon skrev 2010-04-06 08:11:29 följande:
    Jag känner av mensen ungefär en vecka innan och sen försvinner symptomen någon dag innan så det kanske är den som du märker av då. Tänk bara på att ha total avhållsamhet runt midsommar. Inatt vaknade Oliven och var rädd. Hon kom in till oss och kröp upp i sängen och gnydde: "Mamma, min skugga, borta." och sen grät hon och kramade mig jättehårt. Sablans Tigger i Nalle Puh hade tappat sin skugga i något avsnitt och då blev hon jätteledsen när han var ledsen...
    Japp, innan midsommar blir det inget utan skydd iaf Och runt självaste midsommar blir det nog som sagt helt avhållsamhet Det lär nog lyckas detta år för jag tror att jag jobbar midsommar.
    Jag vill börja bebisverkstaden typ i juli-augusti.

Men stackars lilla sötnosen då.

Här satt jag uppe och pluggade till halv ett inatt så jag är lagom pigg nu *snark*
    Men men, det är bara på`t igen nu idag och sitta hela dagen och antagligen i kväll oxå *suck* Men det är bara två månader kvar av skolan så jag räknar ner nu..
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-06 09:27:03 följande:
    Japp, innan midsommar blir det inget utan skydd iaf Och runt självaste midsommar blir det nog som sagt helt avhållsamhet Det lär nog lyckas detta år för jag tror att jag jobbar midsommar. Jag vill börja bebisverkstaden typ i juli-augusti. Men stackars lilla sötnosen då. Här satt jag uppe och pluggade till halv ett inatt så jag är lagom pigg nu *snark* Men men, det är bara på`t igen nu idag och sitta hela dagen och antagligen i kväll oxå *suck* Men det är bara två månader kvar av skolan så jag räknar ner nu..
    Två månader går ju jättefort! Jag tycker tiden bara flyger sen Olivia kom.
    Jag vill också få besked från min skola ju! Tror jag ska ringa dit i veckan om jag inte hör något...
    Agamemnon skrev 2010-04-06 09:47:56 följande:
    Två månader går ju jättefort! Jag tycker tiden bara flyger sen Olivia kom. Jag vill också få besked från min skola ju! Tror jag ska ringa dit i veckan om jag inte hör något...
    Ja, det gör det verkligen. Nästa vecka ska jag dessutom ut på praktik i 6 veckor, efter det är det bara 2 veckor kvar, så det lär gå jättefort.

Vad ska du läsa för nåt?
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-04-06 09:49:47 följande:
    Ja, det gör det verkligen. Nästa vecka ska jag dessutom ut på praktik i 6 veckor, efter det är det bara 2 veckor kvar, så det lär gå jättefort. Vad ska du läsa för nåt?
    Jag vet inte riktigt men först måste jag lära mig svenska så jag har lite tid att fundera på vad jag vill bli när jag är stor. Jag har lämnat in mina tyska betyg för översättning och sen får jag reda på vad jag måste läsa för att få fulla gymnasiepoäng (tror jag det var) även i Sverige. Det lär iaf vara svenska eftersom jag aldrig har läst det och om jag har otur kanske också svensk historia och sånt.
    Sen funderar jag i olika riktningar. Ibland är jag inne på att läsa något som jag har noll nytta av men som skulle vara kul, som gaeliska, eller kanske teckenspråk, det kan jag iaf använda i jobbet som tolk.
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9