• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Ly75
    Agamemnon skrev 2010-02-26 23:04:35 följande:
    Ly75: Jag såg precis den här tråden om svullna lymfkörtlar och barn. Vet inte om du hittar något "matnyttigt" i den men det verkar som om dessa ibland uppstår i samband med infektioner och sen inte vill försvinna... www.familjeliv.se/Forum-4-46/m51049200.html
    Japp, ska tom vara vanligt med svullna lymfkörtlar och många vet inte ens om att deras barn har dem. Tobias har haft det sen september nångång och vi har varit hos läkare för dem i november :/ Men när man börjar se dem med blotta ögat, dvs att de börjar vara väldigt stora..då bör de kollas upp. Och den här kunde jag se, behövde inte vara där och känna för att upptäcka den Läkaren på vårdcentralen tyckte att den här knölen var lite väl stor, så han skrev en remiss till NUS (norrlands universitetssjukhus). Ska kika på tråden dock, tack
  • Agamemnon
    Ly75 skrev 2010-02-27 08:40:36 följande:
    Japp, ska tom vara vanligt med svullna lymfkörtlar och många vet inte ens om att deras barn har dem. Tobias har haft det sen september nångång och vi har varit hos läkare för dem i november :/ Men när man börjar se dem med blotta ögat, dvs att de börjar vara väldigt stora..då bör de kollas upp. Och den här kunde jag se, behövde inte vara där och känna för att upptäcka den Läkaren på vårdcentralen tyckte att den här knölen var lite väl stor, så han skrev en remiss till NUS (norrlands universitetssjukhus). Ska kika på tråden dock, tack
    Nej, det är ju helt klart värt att kolla upp så du/ni slipper att gå runt och oroa er (för jag är ju helt övertygad om att det inte är något allvarligt ). Min man har två såna knölar, en riktigt stor mitt på bakhuvudet. Den syns på långa håll om han klipper sig för kort men är helt ofarlig.
    I morse druttade Olivia från sin stol och slog bakhuvudet i ett element (ett sånt där gammalt med en massa vassa kanter). Hua, vad det small och fy, vad rädd jag blev! Det gick dock bra, bara en stor bula, inga spräckta skallben.
  • Bobbenn
    Agamemnon skrev 2010-02-27 09:08:48 följande:
    Nej, det är ju helt klart värt att kolla upp så du/ni slipper att gå runt och oroa er (för jag är ju helt övertygad om att det inte är något allvarligt ). Min man har två såna knölar, en riktigt stor mitt på bakhuvudet. Den syns på långa håll om han klipper sig för kort men är helt ofarlig. I morse druttade Olivia från sin stol och slog bakhuvudet i ett element (ett sånt där gammalt med en massa vassa kanter). Hua, vad det small och fy, vad rädd jag blev! Det gick dock bra, bara en stor bula, inga spräckta skallben.
    Stackars liten Blåååås från oss {#lang_emotions_heart}
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Agamemnon
    Bobbenn skrev 2010-02-27 09:23:15 följande:
    Stackars liten Blåååås från oss
    Har gjort det nu och det blev genast bättre.
    sthlmfilur skrev 2010-02-27 11:22:42 följande:
    då är det lördag och känner mig låg, men magsjukan är över och tack och lov för det
    Skönt att iaf magsjukan är över! Du får försöka avleda dig, förbered en riktig sthlmfilur-myskväll för när barnen sover (typ godis, ansiktsmask, doftljus, fotbad,... eller vad som som får dig på bra humör)!
  • sthlmfilur
    Agamemnon skrev 2010-02-27 11:32:10 följande:
    Skönt att iaf magsjukan är över! Du får försöka avleda dig, förbered en riktig sthlmfilur-myskväll för när barnen sover (typ godis, ansiktsmask, doftljus, fotbad,... eller vad som som får dig på bra humör)!
    jo.. jag har bytt gardiner i vardagsrummet idag, känns lite bättre..
    Emiliya 080304 & Imran 090214 ljust-morkt.blogspot.com
  • Agamemnon
    sthlmfilur skrev 2010-02-27 12:19:43 följande:
    fotografierna från förskolan äntligen fått in dem här
    Fina! Man ser verkligen att de är syskon.
  • LitenBlomma
    sthlmfilur skrev 2010-02-27 12:19:43 följande:
    fotografierna från förskolan äntligen fått in dem här
    Så fina bilder
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma

Jag drack en hel vinare igår, tjo och tjim! Så det gick ju inge vidare det där med skilda sovrum

Vi vaknade kl 6 imorse och vid 7 gick vi upp och grattade Ludde. Sen har vi tittat på Jimmies fotbollsturnering inomhus sen kl 10 och kom hem nu precis. Luddes 2 kompisar är med oxå. Finalen splelas kl 16 och om de går vidare kanske jag ska åka upp igen och kika. Fast jag vet inte hur sugen jag är på att dra med mig 5 barn själv

Ev. ska en kompis och hennes familj komma förbi ikväll och se Melodifestivalen här.

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9