acinna skrev 2010-11-26 16:50:54 följande:
RaraS: Ja, de kan se det på VUL. Det var det första läkaren visade på detta VUL var min högra äggstock och att den var täckt av en stor svart sak, och svart på UL är vätska. Vätskan är gulekroppen som blir kvar när äggblåsan brister och att skulle de peta på den vätskan så blir det missfall direkt. Sedan visade hon livmoderslemhinnan och hinnsäcken också, vilket syntes som en stor svart klump det också. Hon rotade efter vänster äggledare också, men gav upp efter ett tag för hon menade på att det var inget stort svart på vänster äggstock. Tarmarna ligger mer i vägen på den sidan. Hon var tacksam att jag berättade att jag haft en graviditet på rätt ställe också innan vårt X. Chansen var större att det låg rätt nu, vilket det också gjorde! Är inbokad på nytt VUL på onsdag nästa vecka!
Tack! Intressant! När jag gjorde VUL vid X:et så fick jag aldrig se skärmen. Men jag tror det var för att han förstod vad som var på g och inte ville förklara i gynstolen att jag hade ett X och behövde bli opererad. Han sa typ bara "Nu har jag sett vad jag behöver se och du kan ta på dig så kan vi prata om det sedan"...men nog förstod man att något var galet då.
Och jag visste inte att det var större chans att det sitter rätt om man haft en grav rätt innan? Men det är klart, kanske kom det ägget från samma äggstock som nu och då är den äggledaren redan "testad"? Och du har ju redan testat att ägg vill fastna i din livmoder. Men jag har aldrig haft en grav på rätt ställe...så jag antar att man inte har lika stor chans som du, den dagen man blir gravid. Förhoppningsvis hjälper det att den dåliga äggledaren är borta, för att tänka lite positivt, jag som bara har en äggledare kvar...