• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

ÄrtaMärta skrev 2011-02-23 19:33:22 följande:
    Jag mår bra faktiskt!
    Har inte haft alls på känn att det skulle ta sig =)!
    Det "lustiga" är just att när jag blev gravid med vårt första barn så hade vi försökt i tre månader, sen sa jag att vi skulle testa glandin,bisolvon och bidrottninggele som många tipsade om och jag blev gravid.
    Denna gång hade vi oxå försökt i tre månader och nu denna månaden körde vi på med den varianten jag nämde ovan och jag blev på smällen =).
    Så av alla mina tre graviditeter varav ett X har jag alltid plussat på fjärde försöket, hur det kommer sig vet jag inte =)!

Jag är super nervös inför nästa vecka då jag ska på VUL, har jätte ont i magen emellanåt och det känns som att jag kommer att börja störtblöda vilken sekund som helst men minns att jag hade så med min förra graviditet oxå.
    är glandin omega 3 kapslar? och Bisolvon hostmedicin??  Hur funkar detta liksom, hur tog du detta??
    förlåt för alla dessa frågaor, men jag hittar inget direkt svar när jag söker på detta.

Jag förstår att du är nervös inför vul, men den lill* kommer sitta på rätt ställe. Mår du illa? har du ömma bröst osv?
  • Lemis
    ingela0101 skrev 2011-02-23 21:32:51 följande:
    Idag har även jag fått se ett litet embryo och ett hjärta som pickade! Men jag längtar verkligen till v.12...

Stort grattis Lillafrugan!!!

Miny: Jag tror att jag har BF 4 okt om allt går rätt till. Så då leder du med bara en dag! Kul!
    ¨ååå vad kul, Grattis igen! hur mår du? gravsymtomer till tusen?
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-02-26 18:35:56 följande:
    Nu är jag lite rädd. Min mens tog slut för en vecka sen. Vet inte när jag ska ha min äl eftersom min kropp inte går på rutin efter operationen. Men idag har jag fått rosa flytningar. Någon som kan hjälpa mig med detta?
    Hej!
    Har du ont? Tror du att du kan vara gravid?  Lukat dom illa flytningarna osv?   kroppen är så svår att läsa av loch den spela verkligen ett spratt med oss alla.  Hoppas det inte är något ovanligt.
  • Lemis
    KämparPå skrev 2011-02-27 14:48:02 följande:
    Nej det har försvunnit idag, va bara igår. Fick höra att det kunde bli så
    Med bidrottninggelen med. Känns skönt att veta vad det kan bero på.
    jasså kan det?, jag har nämligen ätit bidrottninggele också, fast bara denna månaden och nu har jag slutat och väntar på BIM . vilket märke på bidrottninggele?
  • Lemis
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-27 18:28:29 följande:
    hoppas du plussar =), jag plussade första månaden jag åt det =)!
    jag hoppas också på det. just nu kommer den jobbiga vänta. man känner efter mycket och man vill inte att mens ska komma. Jag hoppas verkligen, men annars är det nya tag och jag kommer fortsätta äta apiforce för det satte fart på min äl också.
    Hur mår du nu?
  • Lemis
    Jokkan skrev 2011-02-28 21:28:53 följande:
    Hej på er!

Fick min mens igår. =) Har dock så fruktankvärt ont att jag inte kan jobba, fy! Nåväl, då är det bara att köra på, skönt att systemet börjat fungera igen iaf. =)

Mvh
    Jokkan
    vad skönt för dig! Förstår din lättnad!
    Jag väntar på att den absolut inte ska komma nu ;)
  • Lemis
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-01 18:24:02 följande:

Det var ett tag sen jag skrev här nu och det finns några anledningar till det, framförallt att mitt hcg fortfarande inte noll. Det minskar visserligen om än väldigt sakta så förhoppningsvis är det noll om senast några veckor. Det är med största säkerhet ett nytt X  jag har haft, som kroppen tagit hand om på egen hand. Sjukt jobbigt men inte så mycket att göra något åt. 

Den här tråden har ett fantastiskt bra stöd sen jag drabbades av mitt första X i september förra året men jag har bestämt mig för att inte hänga här i tråden längre. Det är otroligt påfrestade både för kroppen och psyket att gå med förhöjda och konstiga hcg-värden i nästan två månader och jag känner att jag inte orkar med att varken peppa andra eller gratulera till ev. graviditeter och jag blir väldigt stressad av att ni andra kan försöka och jag står och stampar på noll igen och så har gjort sedan i början på januari. Jag kanske kommer tillbaka med det känns inte så troligt just nu iaf. Vill ni mig nåt så får ni gärna maila. 

Lycka till alla som kämpar!

Så tråkigt att du lämnar, men förstår verkligen ditt val. beklagar att det var ett nytt X inget roligt och jag hoppas hcg gå ner nu så du kan må bättre och låta kroppen läka. Jag kan förstå att du bli stressad av alla pluss, känner en gnutta av det med, men än så länge så är jag så pass peppad och känner mig motiverad när det går så bra för så många.
    jag hoppas du har många som stöttar dig och att du får den bästa hjälpen. kram
  • Lemis

så synd att det ska misstolkas mellan inläggen och känslor. jag tror det är många känslor i luften. MEN för mig har den här tråden varit super bra, den ger mig hopp eftersom så många har lyckats och självklart blir man avis, men på ett bra sätt.

LillaFrugan om du tänker lämna oss, som jag på ett sätt kan förstå, du vill ju skrika ut din glädje och vem hade inte velat det liksom, men jag önskar dig lycka till och jag vill gärna veta hur det gått för dig. Om du vill kanske du i alla fall kan höra av dig om hur det var med ditt pyre i magen. ? och jag kommer definitivt hänga i din nya tråd så fort jag fått mitt plus. kram på dig

och kram till er andra som kämpar med allt.

• Lemis

igår kväll kom min mens 1 dag för tidigt.  jätte kort cykel denna gången. Jag blev riktigt arg och ledsen och tappade mitt hopp. Nu på morgonen känns det bättre, men jag har drömt en massa om att det aldrig blir fler barn. usch, det har ju alltid varit min värsta mardröm och nu sitter man här och få hela tiden tänka på äl osv.

Jag blöder rätt mycket jämfört med förra gången, jag som verkligen trodde det tagit sig eftersom mina bröst var så otroligt ömma och lite större, men jag får väl inse att det ä PMS besvär då.
    Hur går det för er andra det är väl fler som vänta på BIM?

• Lemis
    ewaulrica skrev 2011-03-03 17:05:16 följande:
    Så skönt att fler uttrycker vad jag tidigare också kände, när jag lämnade tråden. Läser fortfarande här då och då, men känner inget behov av att skriva alls här längre, och detta beror INTE på att jag blivit gravid, utan att jag hängde här i tråden även efter det berodde på att jag ff kände mig hemma här. Jag hade ju tillhört tråden i nästan ett år. Nu  har jag dock 40 dagar kvar till mitt planerade snitt och har en del annat att tänka på-men ville bara skriva VARMT LYCKA TILL TILL DIG- OCH TILL ER ALLA!!! <3
    tack, hoppas du mår bra, och jag vill gärna veta hur det går för dig och knodden. får jag fråga varför det blir snitt?

LillaFrugan: Hur har det gått för dig??? Har tänkt en hel del på dig idag, hoppas allt gick bra! kram
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3