• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

är det någon som har den nya uppdaterade listan på alla oss???

• Lemis
    BIM:

KämparPå: 15/2 (försök 1efter x) Vänster äl bortopererad, bukoperation.
    Hemlighet: ~ 17/2 (försök 1 efter x) Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 13/1-11
    LillaFrugan: 21/2-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Honeybunny78: ca 27/3 (försök 3 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    Lemis: 3/3-2011 (försök nr 2 efter X.  bukop, höger äl togs bort). Jag har ett barn född -08.
    RaraS: ~9/3-2011 (försök 4 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Tenshioyo; 9/3 -2011 (Försök 1 efter X Januari 2010,behandling metroexat, båda äggledarna kvar,1 barn född-07)

Gravida:
    Lia82: Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen: bf 30/8, gravid efter ett års försök.
    Miny: BF 11/10 -2011, gravid på försök 12 efter x (h.äggledare togs bort)
    ingela0101: BF sep/okt-2011, gravid 1 år efter x med ivf-behandling (en äggl kvar)

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
    angio101: pojke född 2/2-11, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
    ZMF: X höger äl. Metotrexratbehandlad 27/1-11. Båda äl kvar. Avvaktar 3 mån innan nya försök.
  • Lemis

MCT79: Grattis igen! och vilken lättnad att den sitter på rätt ställe. Hur mår du?

• Lemis

ja då har man haft sin äl som kom tidigt denna gången, men men menscykel är skum efter op det är ju bara att inse fakta. Men gud vilken tur att jag köpte billigare tester och tog ett ägglossningtest när jag tyckte mig se dom speciella flytningarna. Känns som om jag börja känna igen min kropp lite mer nu.

Vi har myst massor och bidrottninggele har jag slutat att äta nu, så jag hoppas verkligen jag har/ får ett pyre i magen.
    Någon mer som precis haft äl nu??

• Lemis
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-20 13:30:00 följande:
    På vilken dag kom din ÄL denna gång?
    Får du ÄL samma gång som du får ÄL flytningarna? Jag brukar få typ flytningar ett par dgr innan själva ägget släpper.
    Vet ej om du använt billigatester tidigare men du vet att du kan få två treck trotts att du inte har ÄL, strecket ska bli starkare än kontrollstrecket och då har du ÄL =)!
    Så mys på extra mkt även dagarna efter så håller vi tummarna att det tar sig =)!
    Själv väntar jag på BIM, imorrn för att vara mer exakt. Har inga höga förväntningar och vågar inte hoppas då man alltid blir lika besviken när tanten dyker upp.
    jag fick flytningar på dag 10 och började då testa och tredje dagen efter var det stark streck, men jag fortsatte och ta test för att verkligen vara säker och strecken är svaga och imorse var det knappt något.
    Men självklart fortsätter vi att mysa på, jag litar inte hundra på testerna heller, men jag vågar inte chansa att fortsätta äta bidrottninggele.  men tack för varningen!

hoppas din mens inte kommer, hur känner du dig??
  • Lemis
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-20 18:49:20 följande:
    Ja hur jag känner mig ... det känns hela tiden som att den ska komma. Har lite mensvärk till och från men känner helt ärligt inte så mkt.
    Jag är less på att "känna efter", ha ont i tuttarna och allt det där för jag är expert på att vara skenis, jag tror att tanten kommer dyka upp men jag hoppas ju såklart annat!
    jag förstår hur du känner, men jag hoppas den inte dyker upp!
  • Lemis
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-21 17:57:48 följande:
    Jag hoppas att ni har rätt! Snälla håll tummarna, även ni som kanske ej kan glädjas åt det eventuella plusset helhjärtat (vet hur det kan kännas när man själv kämpar och kanske har ett X som man gått igenom nyligen).
    jag ser ett svagt streck och jag håller tummarna för dig/er. Men testa igen om några dagar.
    stor kram till dig :)
  • Lemis
    Virrpirr skrev 2011-02-21 09:53:19 följande:
    Jag är inne på BIM+10 nu Förvånad

Vart fasiken är menshelvetet??!

Så här sen har den aldrig varit förut. Inget utslag på grav. testen heller..
    när hade du mens sist??
    det kan ju hända alla oavsett om man har två eller en äggledare osv att man inte har ägglossning varje månad. och har man inget ägglossning är det inte säkert det blir en blödning efteråt. goggla om uteblivenägglossning.
    vilka gravtester tar du? hur känner du dig?
  • Lemis
    LillaFrugan : GRATTIS! GUD så kul! Ännu mer hopp för alla oss här inne!
    Förstår att du är nervös, men det är er tur nu!
    kramis
  • Lemis
    LillaFrugan: jag är så nyfiken av mig: hur mår du nu? har du haft på känn att det skulle kunna bli ett plus denna månaden?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3