• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Virrpirr så tråkigt att läsa. Beklaga. Hoppas du får göra en äggledarespolning så du vet hur det står till. Jag förstår din känsla med syskon. Vi vill också. Vår son kom också till på första försök. Hoppas det går bra för dig. Kram=

• Lemis

Mina äl har varit sen ibland. Däremot när jag ätit rosenrot så kommer den i tid och tidigare. Bra. Denna gången tog stickorna slut innan jag fick äl men jag orkar inte riktigt med allt. Nu får det gärna ta sig ändå för sexet har vi inte slutat med. Trevlig helg alla.

• Lemis
    Helhjärtat skrev 2011-10-23 14:52:08 följande:
    Hoppar med i den här tråden.

Konstaterat X i slutet på september och opererades dagen efter. Fick behålla äggstocken men dom tog bort en bit av äggledaren. Dom sa att jag hade mycket ärrvävnad på äggstockarna/ledarna och att det förmodligen var därför jag fick utomkveds. Har aldrig haft en könssjukdom, så varför jag har det vet dom inte riktigt, kunde bero på körtelfeber i tonåren (låter konstigt tycker jag?!). Nu är jag skiträdd för att få ett till X.

Hur länge väntade ni efter operationen innan ni började försöka blir gravida igen?  

beklagar det som hänt dig. jag har också fått ett x och högeräggledare bort op. Jag hade tydligen skada på den och de frågade om könsjukdomar på mig, men jag har aldrig haft vad jag vet. däremot har jag ett snitt sen min son ch d kan vara en orsak till  mitt x. Jag fick en akutop av mitt x och ett snitt igen så jag skulle vänta 6 månader innan vi fick försöka igen. jag väntade ca 4,5 månader. det är ett år sedan nu och vi har försökt aktivt sen i maj att bliv gravida. mitt HCG följde dem till det var under 5. jag fick lämna blodprov  i dag i veckan ca 4 veckor. gör du det med*?

vilken typ av op fick du? 
  • Lemis

Lappgeten har du fått göra äggledarespolning? Hoppas utredningen ger er positiva besked och hjälp. Tänker också på dig på torsdag. Kram

• Lemis

MadeleineSophie tråkigt att du också fått uppleva ett x, men helt underbart att du har fått en dotter efter det. Gick det snabbt för dig att bli gravid. Gillar solskenshistorier. Hur går det för er andra här? Jag väntar på bim men hoppas såklart att den inte dyker upp.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • Lemis

Livetharenmening jag har det också så med mitt snitt. Nu andra gången är det värre. Jag har även tre titthål som börja bleknabort. Annars ser det ut som om jag har en smile gubbe. Snittet blir munnen och titthålen ögon. Gillar inte heller min kropp men har insett att det finns de som ser värre ut. Typ snitt på längre osv.

• Lemis

Spino du kan nog vara gravid. Jag tror inte äl och sånt kommer igång annars om ditt hcg inte varit nere på noll. Men ring och boka tid för ul så du får veta att det sitter rätt.

• Lemis

Lappgeten. Vad hemskt att du fick en så grym gynläkare. Du göfr rätt i att söka upp en privat. Stor kram och snart kommer vår tur.

• Lemis

Gud så fina bilder lappgeten. Emmiz833 jag har fått spola min äggledare som är kvar och den var fin och bra flöde. Händer det inget om ett år för oss då skulle vi söka hjälp. De är rätt hårda med att man ska ha försökt i minst ett år. Så nu när jag tjatade till mig spolning ljög jag om hur länge vi försökt sen efter min op med x. Men det skiljer sig nog från delar i landet. Hur går det för dig?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3