Helhjärtat skrev 2011-10-23 14:52:08 följande:
Hoppar med i den här tråden.
Konstaterat X i slutet på september och opererades dagen efter. Fick behålla äggstocken men dom tog bort en bit av äggledaren. Dom sa att jag hade mycket ärrvävnad på äggstockarna/ledarna och att det förmodligen var därför jag fick utomkveds. Har aldrig haft en könssjukdom, så varför jag har det vet dom inte riktigt, kunde bero på körtelfeber i tonåren (låter konstigt tycker jag?!). Nu är jag skiträdd för att få ett till X.
Hur länge väntade ni efter operationen innan ni började försöka blir gravida igen?
beklagar det som hänt dig. jag har också fått ett x och högeräggledare bort op. Jag hade tydligen skada på den och de frågade om könsjukdomar på mig, men jag har aldrig haft vad jag vet. däremot har jag ett snitt sen min son ch d kan vara en orsak till mitt x. Jag fick en akutop av mitt x och ett snitt igen så jag skulle vänta 6 månader innan vi fick försöka igen. jag väntade ca 4,5 månader. det är ett år sedan nu och vi har försökt aktivt sen i maj att bliv gravida. mitt HCG följde dem till det var under 5. jag fick lämna blodprov i dag i veckan ca 4 veckor. gör du det med*?
vilken typ av op fick du?