• Lemis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Då är vi två. Jag ska ha äl nån gång denna veckan. Jag känner en stor hopplöshet redan. Men det är som en bergodalbana. Håller tummarna att vi blir många som fixa det där plusset.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • Lemis

Babys stort grattis. Ring och boka redan nu. Jag har blivit lovad att får göra i vecka 6 den dagen jag blir gravid. stort grattis igen.

• Lemis

Grip. Hi hi ni går packa extra länge i sovrummet då. Hoppas ni får en super härlig semester. Jag mår bättre. Äl flytningar kom igår så det börja närma sig. Typiskt nu när min man jobbar kvällar. Jag får hålla mig vaken när han kommer hem.

• Lemis

Mina ärr syns. Särskilt det vid naveln. De andra två har bleknat och mitt snitt syns och känns. Jag har som en läpp som hänger över. Fult och en skrynklig mage. Men så har jag världens finaste pojk så jag har mina ursäkter.

• Lemis

Majbebbe. Välkommen. Ledsen att du också råkat ut för detta. Och tur att det fanns bra vård i utlandet. När jag fick akutop för ett år sedan så sa läkarna att jag skulle vara glad som bor i Sverige när detta hände. Jag gick till vecka 10 och fick då min äl bort op med snitt. Vi vill också gärna få syskon till vår pojk. Vi har försökt ett tag nu. Min mens är väldigt oregelbunden.

• Lemis

Min men var regelbunden förr och jag hade alltid svåra smärtor, dem har jag sluppit nu efter op. Har du gjort någon äggledar spolning? Jag gjorde för snart 2 månader sedan och allt var fint han kollade även den som var borta. Han ville visa på att det var stopp i flödet där. Och det var det så där kan de aldrig blir x igen. Jag är också lyckligt lottad som har en son sen innan, men har oroat mig för att det inte får bli för långt mellan barnen. Men det är verkligen det sista jag tänker nu. Hur gammal är din son? Min blir 3 snart.

• Lemis

Babys grattis super roligt. Vilken lycka. Varför är din eller dina äggledare blockerade?

• Lemis

grip: Typiskt att den där tanten aldrig ge upp. ;) Skönt med semester kan jag tänka mig, det hade vi behövt här hemma med. Jag väntar på min tant typ nu i dagarna.ömmade bröst har precis lagom lagt av nu så hon lär ju komma inatt. hade ont i magen natten till idag och känner av lite nu med så jag bara vänta på rött i trosan.
    FAN rent utsagt. Förlåt, ville bara skrika av mig.

Är så trött på att aldrig lyckas och jag hatar mina pms besvär.
    jag fick spolning i oktober och allt var ok, så doktor tyckte vi skulle ge det ett år till. men jag funderar på att gå till en privat jag med nån gång nästa år. Är så super stressad av att vilja vara gravid, många är ju för fasen inne på sitt tredje barn känns det som.     
    vad ingår det i dem där 5000 kr som ni har/ska betala?  Min man börja oroa sig att hans spermier inte är friska.  kolla dem sånt i en utredning med innan man gå in på alla mediciner och sprutor och allt man sett och hört?
    Jag hoppas ni lyckas innan, jag hoppas vi är många som lyckas innan året är slut.    

• Lemis

supers:
    tråkigt att höra, men vi får hoppas det blir bättre efter op. blir det med titthål då?

• Lemis

Jo vi har försökt nästan ett år. Jag gjorde ju buk op med snitt okt 2010 och blev tillsagda att vänta ca 6 månader. Vi väntade tre menstruationer sen höll vi uppe för jag ville inte ha ett december barn igen ( precis som om det spelar roll nu) så aktivt har vi jobbat sen maj då började jag med äl.stickor och annat. Nu kör vi på oavsett vilken månad en bebis kan tänkas komma. Så himla löjligt av mig att tänka så innan. Antar att jag blev påverkad av en person i min närhet som tycker synd om december barn och dem som inte får syskon. Snacka om att jag tar åt mig, därför är jag så stressad. Man säger att ålder på mamma eller ålder mellan barnen spelar ingen roll men tyvärr så är så många inställda med hur allt ska vara. Eftersom vi har ett barn ihop så får vi betala själva och de tycker vi ska vänta vi har lyckats förr och allt ser ju fint ut och d dom kan ta tid är att jag just har 1 äggledare. Hm ja tålamod är inte min grej nu. Tack alla för ert stöd.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3