• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2013-02-13 15:39:24 följande:
    Supers, äntligen!! Jag håller alla tummar jag har för att ni skall få bra hjälp! Kram

Tack så mkt :) nervöst .. Kram kram
  • Supers
    Grip skrev 2013-02-17 21:35:43 följande:
    Supers: lycka till imorgon!!!

tack :) Vi har vart upp o lämnat sperma prov, nu slappar vi lite till :) Tog in på ett B&B igår supermysigt. Kl 13:30 ska vi te ax. Pirrigt ;)
  • Supers
    Lappgeten skrev 2013-02-21 15:41:31 följande:
    Nästa veckan kommer vi att börja med IVF-behandlingen. Först med spray och sen med sprutor. Skönt att äntligen få komma igång men det känns rätt skrämmande samtidigt. Jag hoppas jag inte ska må alltför dåligt av behandlingen. Jag tycker dessutom att det är lite jobbigt att andra måste vara inblandad i det mest privata som att försöka få barn, men det är nog bara att slå bort de tankarna och gilla läget... Årets lamm och killingar har börjat komma, så skönt att få något annat att tänka på =)

Spännande, vi var på första mötet i man dags och vi påbörjar behandlingen i slutet av mars, galet :) Läskigt med Sprutorna :/ men men det e ba bita ihop. Hoppas oxå att man slipper de värsta biverkningarna ;) Lycka till :)
  • Supers
    FrallanH skrev 2013-02-23 08:50:21 följande:
    Hej! Opererades akut i torsdags 21/2-13 för X. Skulle precis börja vår första IVF behandling. Hade gjort nedregleringen och skulle börja med sprutorna när jag fick en känsla att jag bör nog ta ett gravtest för har haft stickblödningar hela månaden. Har aldrig haft mellanblödningar tidigare. + på mindre än 15 sek. Blev helt chockad för hade ju tagit ett test innan jag började med Synarelan. Läkaren har nu i efterhand sagt att det måste varit fel på det första testet, för det borde gett utslag var minst i v9. Op i torsdagskväll och tyvärr så togs höger ÄL bort :( men kanske lika bra så det inte fastnar där igen. Läkaren sa att det kunde vara den som har varit anledningen till att vi inte lyckats tidigare. Nu har vi fått order om att vänta 2 cyklar innan vi försöker igen. En sak som känns lite konstig att att jag har inte fått ngn tid för återkoll att allt ser bra ut?  Hur har det varit för er, fick ni ngn återkoll och hur lång tid tog det för er att bli gravida igen med bara en ÄL? Fick besked i dec -12 att jag hade jätte lite ägg kvar och dom jag hade var det inte ngn bra kvalitet på :( men det satte ju sig med engång efter det så kroppen ville kanske visa att provet var fel :) Det har ju trots allt funkat :)

Beklagar ditt X, fick utomkveds 2011 o förlorade höger äggledare. Jag fick inte komma på åter besök... Men bokade en tid själv sen när flyttade ner till Borås strax efter det. Nu ska vi påbörja ivf i mars... Bara hoppas på det bästa . krya på dig kram kram
  • Supers
    Lappgeten skrev 2013-02-22 11:13:34 följande:
    Supers- Kul att du också är på gång att starta med IVF. Börjar du också med spray? Jag har problem med sprutor så jag misstänker att det kommer att bli en pärs men tjurigheten är större än rädslan. Skeppskatten- Usch,  jag känner igen så väl. Hoppas det går bra för dig! Acinna- Huga vad jobbigt med ett sånt litet barn som blir sjukt. Hoppas ni får hålla er friska nu!

Ja jag börjar med spray & sen menopur Sprutorna... Läskigt men som du säger bara köra ;)
  • Supers

Kanske4a: hur går det för er? Kramis Lappgeten: Spännande, jag har nga veckor kvar.

• Supers
    kanske 4a skrev 2013-02-26 12:54:56 följande:
    Gaahhh det går så segt och jag är så less på detta. Fick iaf positivt äl-test idag så snart kan jag bli skengravid igen. Men jag försöker fokusera på det positiva med att inte bli gravid än, en liten tröst mitt i eländet iaf.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12

kanske 4a skrev 2013-02-26 12:54:56 följande:
    Gaahhh det går så segt och jag är så less på detta. Fick iaf positivt äl-test idag så snart kan jag bli skengravid igen. Men jag försöker fokusera på det positiva med att inte bli gravid än, en liten tröst mitt i eländet iaf.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12

Ja förstår.. Man blir så less emellanåt, men ni kan inte få hjälp? Du har säkert nämnt det tidigare.... Själv hämtade jag ut medicinen idag endast 2200 kr pjuu.... Tänk vad det kostar om man måste betala allt själv :/ Lycka till :) kram kram
  • Supers
    kanske 4a skrev 2013-02-27 12:15:20 följande:
    Jag har velat med att söka hjälp, vi har ju ändå inte råd med ivf och får ju bekosta allting själv eftersom vi har barn sedan innan. Men jag hade tänkt kontakta gyn förra cykeln men det blev inte av och nu väntar jag till efter denna cykeln.

kanske 4a skrev 2013-02-27 12:15:20 följande:
    Jag har velat med att söka hjälp, vi har ju ändå inte råd med ivf och får ju bekosta allting själv eftersom vi har barn sedan innan. Men jag hade tänkt kontakta gyn förra cykeln men det blev inte av och nu väntar jag till efter denna cykeln.

Ja just det så var det ju, sorry hade glömt det, nå det är ju inte billigt när man bekostar det själv.... Lycka till än en gång kramis
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3