• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Japp o nu börjar ett nytt kapitel :) utredning

• Supers

Grattis än en gång till er alla som är gravida :) härligt för er.

Vi har nu fått remiss skickad till sahlgrenska i gbg & har lämnat det första blodproverna, så nu är det bara vänta.
    Vi kör ju på själva oxå men det är inte så inplanerat som det varit under tiden med Pergotime, händer det så händer det ;)

Nu är det bara och ta dagen som den kommer, tror att vi får  tid till GBG efter jul om man räknar med vårdgarantin.

Nu längtar jag faktiskt  till jul , vi ska åka upp till norrland, ska bli så mysigt :)

Kram kram 

• Supers
    Lemis skrev 2012-11-17 12:44:04 följande:
    Jag vet inte om jag skrivit här sen jag fick min dotter den 18 september?.

Livet är jävligt surt och orättvist. Jag fick vårt efterlängtade barn efter att vi haft x och min äggledare togs bort. saken är den att dottern kom med akutsnitt pga av att hon vände sig i sista sekunden. Allt gick bra och det var underbart att få vara vaken denna gången. Första dygnet levde vi av lycka och jag var på benen tidigt för jag ville hem. Dock visade sig att hon hade hjärtfel, ett allvarligt sådant. HLHS- det innebär att hon saknar den vänstra hjärtkammaren, hon har gjort en op och ska göra 2 till för att kunna leva med ett enkammarhjärta. Vi har bort i lund ett tag och sen hemsjukhus och nu hemma med syrgas för det behöver hon tyvärr.

Jag är så besviken och har så konstiga känslor. För två år sedan var jag sjukskriven för mitt x och ville inget annat än att bli gravid, det blev jag efter ett år och nu två år efter x fick vi en hjärtsjuk dotter som jag inte vet hur länge man får ha på vår jord. Livet är grymt och jag som längtade efter barn coh var väldigt aktiv här , ångrar nästan att jag kämpade så för vårt barn. KOnstigt va??? hoppas det vänder, kan säga att dagarna gå upp och ner. Är så besviken med sjukvården här dels när jag fick x:et och ingen tog mig på allvar och sen nu detta. De borde sett detta hjärtfel på ultrljudet och jag har ju gjort många.

ÅÅ började typ lipa :) vad orättvist...så liten o måste opereras. Hoppas verkligen att allt kommer att gå braHjärta
    Fyyy finner inga ord..Massor med styrkekramar till dig/er. Vi finns här för dig det vet du Hjärta Kram
  • Supers

Välkommen hit Onandon, beklagar det som hänt dig :(  
    Denna tråd är jättebra, den har hjälpt mig mkt & få skriva av sig, samt att alla vet vad man går igenom.

Hade mitt utomkveds förra våran 2011, fick åka in akut & var nära och stryka med själv...samt en äggledare mindre, kände mig inte så tillfreds med personalen el läkarn och allt kändes lite diffust.

Vi har försökt sen dess och bli gravida, opererade mig i januari igen pga cysta..sen har jag även ätit pergotime men nada hände..
    Nu har vi äntligen fått en remiss skickad till Sahlgrenska i Gbg och fått bekräftat att den kommit fram och att nu är det vårdgarantin som gäller. 
    Så förhoppningsvis  i slutet av januari början av februari startar vi en utredning & sen blir det IVF.
    Känns skönt och få hjälp nu.

Min mens var oxå konstig ett bra tag efteråt, den varierade från 24 dar upp till 38 dar, nu de senaste månaderna har den faktiskt varit regelbunden.

Hoppas allt går bra på gyn & att du får de svar du vill ha.

Kram  kram till alla er.

• Supers
    Tjingeling77 skrev 2012-12-04 09:57:57 följande:
    Hëllef - verkligen helt galet att man ska gå och behöva tänka på detta oxå nu. Fortfarande inte någon mens och är nu 6 dagar över tiden..... Har haft lite smått mensvärk varje dag men inget händer.... Inget + heller.. Antar att det inte ens är någon ide att boka tid hos Gyn heller dom kan väl inte se något dom heller.
    Någon som har tipps på hur man får igång mensen??? :)
    Ang att få igång mensen, så brukar faktiskt sex funka för mig ;) eller träna.
    Det har aldrig slagit fel när ´vi har haft sex  dagen/dagarna då mensen vart beräknad...vips efter nga timmar el dan efter så har den kommit igång ;)

men vi hoppas på att den inte kommer & att det är ett plus.

Kram kram 
  • Supers

Förresten apropå det här och få prata med någon efter X , så fick jag prata med en kurator dagen efter.......men kan säga att det gav mig inte ett skit. Mjäkig kurator som knappt liksom försökte få fram hur jag mådde.
    Det var betydligt lättare att prata med en kompis istället.

så den sessionen gav mig inget. Det som däremot gett mig otroligt mkt är denna tråd :)

Kram på er allihopa & hoppas att vi som kämpar fortfarande snart får det vi längtar efter mest i hela världen.
    Grattis till er alla som lyckats :)

Kram kram 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3