• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Pemberly
    Gabbi88DA skrev 2013-12-03 09:59:29 följande:
    28/11 vecka för tidigt föddes mitt lilla underverk Malte. Vi mår båda såååå bra och x:et 20/8-12 är nästan glömt. Jag hoppas verkligen ni alla får chansen att uppleva detta, mäktigaste känslan

Grattis!
  • tusa
    Pemberly skrev 2013-12-08 10:08:00 följande:
    Trevligt att höra ifrån dig igen tusa! Lycka till med ivf! Vi fick ju vår älskade son tack vare ivf två år efter X. Nu har vi gjort flera försök att få ett barn till men tyvärr ännu inte lyckats. Vi ska sätta in ännu ett embryo på tisdag
    Åh, stort grattis till Liten och så massor med lycka till Er på tisdag Solig  Hur gammal är han nu? Var gör ni ivfen?

Grattis Gabbi! Skrattande Fantastiskt! Så fint att höra om när det funkar. Ja, det är verkligen bland det mäktigaste och märkligaste man kan få vara med om, så glad för alla er som får det.
  • tusa
    RaraS skrev 2013-11-21 08:28:35 följande:
    Hej! Det gick inte så bra! Har fått ytterligare en erfarenhet här i livet i form av MA (missed aportion, fördröjt missfall, kärt barn har många namn....)

Blev behandlad med cytotec och allt kom ut av sig själv så slapp skrapning. Visst är det tråkigt för vi vill ha syskon, men är glad över att ha kroppen i behåll i alla fall! Utomkvedshavandeskap var värre.... Denna gången var det ett dött foster som skulle bort och jag slapp operation. Vid utomkveds fick man ju operera bort ett levande foster som växte så det knakade i äggledaren. Det var värre både psykiskt och fysiskt. 

Nu har vi tänkt oss vänta en månad innan vi försöker igen! För mig har det tagit 6 försök varje gång för att bli gravid hittills....så hoppas det inte kommer ta längre tid! 

Hej igen RaraS, såg att du också är tillbaka här, trevligt med en lulebo...men sååå tråktigt med MA!! Har åxå den erfarenheten tyvärr (var i 4-5 månaden 2009), men som du säger är det mycket "bättre" än X! Ingen dog i onödan och inget gick sönder. Stort Grattis till lilla Emelie Solig, som sagt, sanna mirakel är de, barnen!!
  • Pemberly

Vår son är tre år nu. Med sonen gjorde vi ivf på akademiska sjukhuset i Uppsala. Nu går vi på Carl von Linnékliniken i Uppsala. Visst är det jobbigt med misslyckade försök nu, men det var mycket värre innan vi fick sonen

• Supers

Hel Tusa, kul att du är tillbaka. Här har vi en paus som sagt, tanken var att jag skulle försöka tappa nga kilon men det har väl gått så där..inte för att det är nån panik men nga kilo skulle inte skada, sen är det psykiskt jobbigt så jag kände att det var välbehövligt med en paus...även om längtan är stor.

Vi har 1 ägg kvar i frysen på första försöket,och om allt går bra kör vi i februari.

Tror att Lars som du pratar om var han som plockade ut mina ägg, minns dock inte efternamn el om han pratade skånska, jag var nog lite för nervös för att registrera det ;)

Vi körde oxå långa varianten med spray och sprutor,

Lycka till nu så hörs vi :)

• tusa
    Pemberly skrev 2013-12-08 18:06:50 följande:
    Vår son är tre år nu. Med sonen gjorde vi ivf på akademiska sjukhuset i Uppsala. Nu går vi på Carl von Linnékliniken i Uppsala. Visst är det jobbigt med misslyckade försök nu, men det var mycket värre innan vi fick sonen
    Håller tummar för er i morgon{#emotions_dlg.flower} 

Jag kan ju inte jämföra så, jag fick ju min son oplanerad långt innan vi började försöka (har blir 14år till våren) men nu efter denna 2år långa pausen från allt detta så känner jag mig bara så positiv och förväntansfull Glad
    Supers skrev 2013-12-09 07:27:58 följande:
    Hel Tusa, kul att du är tillbaka. Här har vi en paus som sagt, tanken var att jag skulle försöka tappa nga kilon men det har väl gått så där..inte för att det är nån panik men nga kilo skulle inte skada, sen är det psykiskt jobbigt så jag kände att det var välbehövligt med en paus...även om längtan är stor.

Vi har 1 ägg kvar i frysen på första försöket,och om allt går bra kör vi i februari.
    Tror att Lars som du pratar om var han som plockade ut mina ägg, minns dock inte efternamn el om han pratade skånska, jag var nog lite för nervös för att registrera det ;)
    Vi körde oxå långa varianten med spray och sprutor,

Lycka till nu så hörs vi :)
    När gjorde ni 1a? Hur många har ni gjort?
    Blir ju februari för oss med Cool
    Kör du långa nu åxå?

Lars Nilsson hette han. Har kollat runt på nätet och han verkar ok! Han figurerar inte i  några skandalrubriker och fick högt betyg på den där betygssajten, i alla fall. Han var bara såå trevlig och så "skröt" han ju om att vara ivfpionjär, så blev lite misstänksam bara, ha,ha! 

...nä, de där kilona och stressen kan vara riktigt knivigt att bli av med, när de väl bitit sig fast..Rynkar på näsan En dag i taget bara, så, hipps vipps...!! Kram Supers, du är verkligen en Superkvinna {#emotions_dlg.flower}
  • Supers
    tusa skrev 2013-12-09 23:23:51 följande:
    Håller tummar för er i morgon 

Jag kan ju inte jämföra så, jag fick ju min son oplanerad långt innan vi började försöka (har blir 14år till våren) men nu efter denna 2år långa pausen från allt detta så känner jag mig bara så positiv och förväntansfull När gjorde ni 1a? Hur många har ni gjort?

Blir ju februari för oss med 

Kör du långa nu åxå?

Lars Nilsson hette han. Har kollat runt på nätet och han verkar ok! Han figurerar inte i  några skandalrubriker och fick högt betyg på den där betygssajten, i alla fall. Han var bara såå trevlig och så "skröt" han ju om att vara ivfpionjär, så blev lite misstänksam bara, ha,ha! 

...nä, de där kilona och stressen kan vara riktigt knivigt att bli av med, när de väl bitit sig fast.. En dag i taget bara, så, hipps vipps...!! Kram Supers, du är verkligen en Superkvinna 

Vi gjorde första i maj, tog sig inte, pausade och gjorde andra i augusti( FET) det tog sig inte heller....nu har vi ett ägg kvar i frysen och planerar FET i februari..måste ringa Sahlgrenska kom jag på nu :p

Ja du sambo kilona är de svåraste ;) började med 5:2 igår så får se om det ger något resultat, tränar oxå men har legat på latsidan. Jag är ingen "diet" kvinna men ska ge det en chans.

Tack snälla :) nu håller vi tummarna i vår :)

Kram
  • RaraS

Hej Tusa! Roligt att se dig här, kommer ihåg dig även om jag inte var aktiv under den perioden du skrev här mest. Jo, nu är man tillbaka i "fixa-barn"-svängen, och jag tycker det var tuffare förra gången när man inte hade något barn men jag gillar verkligen inte denna situation man är i nu...tycker nästan livet står stilla i väntan på att ett barn ska komma...fast det barn man har håller oss fullt sysselsatta iaf! Man hinner inte tänka så mycket.... 
    Men ett syskon vore grymt kul att ha så man får bara hålla tummarna att det går vägen någon gång! Annars får jag väl också ge mig in i IVF-svängen!

Håller tummarna för oss alla här inne! 

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3 MA den 18/11-13.
  • Pemberly

Nu har jag fått ett fint sexcellgigt embryo insatt. Nu är det bara att hoppas på det bästa

• RaraS
    Pemberly skrev 2013-12-10 14:40:31 följande:
    Nu har jag fått ett fint sexcellgigt embryo insatt. Nu är det bara att hoppas på det bästa
    Spännande! Håller tummar och tår!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3 MA den 18/11-13.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3