RaraS skrev 2013-12-10 14:09:23 följande:
Hej Tusa! Roligt att se dig här, kommer ihåg dig även om jag inte var aktiv under den perioden du skrev här mest. Jo, nu är man tillbaka i "fixa-barn"-svängen, och jag tycker det var tuffare förra gången när man inte hade något barn men jag gillar verkligen inte denna situation man är i nu...tycker nästan livet står stilla i väntan på att ett barn ska komma...fast det barn man har håller oss fullt sysselsatta iaf! Man hinner inte tänka så mycket....
Men ett syskon vore grymt kul att ha så man får bara hålla tummarna att det går vägen någon gång! Annars får jag väl också ge mig in i IVF-svängen!
Håller tummarna för oss alla här inne!
Ja, det känns ju faktiskt kul och spännande att vara här igen, nu när jag vet precis hur det är och vad som kommer hända. Sist hängde ju allt i luften och förhoppning efter förhoppning grusades till ett fint damm som tillslut blåstes bort i händelsernas stormar (oj, så poetiskt det blev

), och ja, chansen att detta kapitel också slutar utan det efterlängtade familjetillskottet, finns ju, men...det känns som om this is it!
Ja, de håller en sysselsatt, barnen, ha, ha. Här pluggar vi järnet för att sonen ska klara alla sina terminsbetyg, så här i sista minuten, och det bråkas om nya kläder inför Luciadiscot imorgon kväll

Är hon i nån rolig fas, dotra din?
Supers: Spännande för oss i februari! Jag tror stenhårt på 3e gången gilt för dig
Jag "slutade" med socker förra året och har gått ner nästan 10kg. Är inte fanatiskt på nåt sätt, gillar inte dieter heller och har aldrig "bantat", men äter inte bröd, potatis, ris eller pasta på vardagsbasis, men vräker godis med barnen varje lördag!

Dricker heller vare sig läsk eller alkohol. Det har inte alls varit någon svår omställning, förutom sockeravgiftningen på ca 2-3v, då blev jag alldeles liksom dimmig i huvudet och trög!? När det släppte blev jag å andra sidan mycket skarpare än innan! Blev också otroligt mentalt balanserad och korttids/arbetsminnet som varit väck sedan sonen föddes, har nästan kommit tillbaka

, så kan starkt rekommendera alla att se över sitt kolhydratintag! Finns många andra fördelar när man läser runt, bl.a gällande fertilitet, om jag inte missminner mig..
Pemberly skrev 2013-12-10 14:40:31 följande:
Nu har jag fått ett fint sexcellgigt embryo insatt. Nu är det bara att hoppas på det bästa