• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Supers
    mariekarolina skrev 2013-12-24 12:02:43 följande:
    God Jul på er! Jag fick bästa julklappen igår, var på VUL och den här graviditeten sitter i livmodern :) ägget kom från vänster äggledare denna gång, X:et satt på höger. Mätte 5 + 3 vilket stämmer med ägglossningssymtomen , så nu hoppas jag att det går vägen denna gång :)

Härligt Grattis :)
  • Pemberly

Jag tog ett digitalt test igår och det visade "gravid 2-3". Det känns bra att hcg ökat sedan förra veckan då det visade "1-2" och det stämmer ju med veckorna och jag plussade tidigt så jag är inte så orolig att det ska sitta fel. Det ska ändå bli skönt att få bekräftat med vul sen att det (förhoppningsvis) sitter rätt. Eftersom min ivf-klinik har julstängt så har jag ju inte fått tid till vul ännu. De öppnar inte förrän efter trettonhelgen.

• mariekarolina
    Pemberly skrev 2013-12-28 10:52:11 följande:
    Jag tog ett digitalt test igår och det visade "gravid 2-3". Det känns bra att hcg ökat sedan förra veckan då det visade "1-2" och det stämmer ju med veckorna och jag plussade tidigt så jag är inte så orolig att det ska sitta fel. Det ska ändå bli skönt att få bekräftat med vul sen att det (förhoppningsvis) sitter rätt. Eftersom min ivf-klinik har julstängt så har jag ju inte fått tid till vul ännu. De öppnar inte förrän efter trettonhelgen.

Kan du inte höra med gyn om du får komma dit för undersökning?
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140822 ~
  • Pemberly

Jo jag gör nog det om jag blir för orolig för att vänta men vi är bortresta nu över jul och nyår så jag kontaktar bara närmsta gyn här om jag skulle få ont på ena sidan eller blödningar

• tusa

Grattis Pemberly och mariekarolina till graviditerer som framskrider som de ska! Glad 

Ett Fantastiskt Framgångsrikt, Utvecklande och Lyckligt Nytt År önskar jag oss Alla! Solig{#emotions_dlg.flower}Skål

...Supers, 2014 blir vårt år Flört

• tusa
    Kingston skrev 2013-12-21 13:41:43 följande:
    Så var det min tur att misslyckas igen!
    Den där förbannade mensen dök upp idag och jag lovar att jag bokstavligt bad den fara åt helvete när jag fick syn på den!

Ahh! Jag blir så ledsen, arg och besviken på att det aldrig kan sluta lyckligt :(

Ville mest skriva av mig så jag kan gå vidare och sluta ta ut alla min känslor på familjen :)
    Rynkar på näsan..ja, så känns det ibland, å är det bra att tråden här finns! Konstant pendling mellan hopp och förtvivlan kan tära otroligt mycket på en. Det är faktiskt bara en sak att göra, ladda om!!, finns inget alternativ..Ja, bryta ihop! Och det gör vi ju ha,ha!...men sedan reser man sig igen Glad

Har ni försökt länge? Har du något barn?

Du..2014!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Kingston

Tusa: vi har ett barn sedan tidigare och har försökt i snart 1 år att få en till. Hoppas innerligt att 2014 blir vårat år!

• bebinsmamma

Jag fick mens dagen innan nyårsafton. Bröt ihop och grät som ett barn i flera timmar. Det gör ju så innerligt ont att slitas in i verkligheten när man tillåtit sig att hoppas.

Men vi ger inte upp!

• tusa
    bebinsmamma skrev 2014-01-01 20:02:47 följande:
    Jag fick mens dagen innan nyårsafton. Bröt ihop och grät som ett barn i flera timmar. Det gör ju så innerligt ont att slitas in i verkligheten när man tillåtit sig att hoppas.
    Men vi ger inte upp!
    Ja, det gör ont...precis så där ohanterligt och våldsamt ont som du säger. Okontrollerbar smärta som bara väller, utan hejd, förbi punkten man trodde man skulle kunna klara av... {#emotions_dlg.flower} Kram!

Som svar på ditt tidigare, ja. Jag tycker absolut att det hjälper att bearbeta med främlingar som ni alla här!
    Denna tråd var ett otroligt stöd för mig under några mycket intensiva månader efter mitt senaste X.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3