• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • mariekarolina
    Kingston skrev 2013-12-16 13:56:02 följande:
    Mariekarolina: Stort grattis till dig! Började nästan gråta när jag läste ditt inlägg.... Världens bästa julklapp kan man ju lugnt säga!!
    Det får mig att tro på ett litet mirakel

Tack! Ett litet julmirakel minst sagt! Dottern tog ca 15 månader att baka till, och nu hade vi förutom dom sämsta oddsen med oss endast sex en gång som var några dagar innan jag kände ägglossningssymtom. Så det borde ha varit omöjligt men tydligen kan de mest oväntade ske när man minst anar det. Kanske borde köpa en trisslott idag?!

Om du fortfarande väntar på ett plus så håller jag alla mina tummar för din skull <3

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13
  • Kingston

Mariekaroliba: tack så mycket!
    Jag håller också alla tummar och tår jag har för att det snart ska bli plus på stickan igen! Och du.... Köp en triss! Man vet aldrig som sagt!

• mariekarolina
    Pemberly skrev 2013-12-19 08:20:17 följande:
    Idag tog jag ett graviditetstest och det var positivt!
    STORT GRATTIS!! :D
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140822 ~
  • Supers

Äntligen :) Vad glad jag blir :) Himla stort grattis vilken julklapp! Kraaaaaam
  • Kingston

Grattis pemberly!!!
    Jag hoppas fler (inkl. mig själv) kan rida på framgångsvågen som verkar dra fram här i tråden :)

• lilsis

Jag "laddar" inför nyår eller strax innan.
    Det tråkiga är att det bör vara den äggledarlösa sidan som släpper ägg den här gången...

Det går verkligen upp och ner med humöret. Ena dagen så är allt toppen och nästa så känns det som att det aldrig kommer att ta sig.

Vilket är ganska fånigt eftersom X kom till på tredje försöket...

• RaraS

Stort grattis Pemberly!!!!! Här väntar jag första mens efter MA vilken dag som helst! Vill ju bli gravid igen ju....tålamod är inte min starka sida!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3 MA den 18/11-13.
  • tusa
    mariekarolina skrev 2013-12-16 10:24:11 följande:

Jag är i chock. Sitter och skakar i princip och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Tog precis ett graviditetstest för jag insåg att mensen varit ovanligt sen, men jag tänkte inte mer på det eftersom den har varit oregelbunden sen i somras. Fick även diagnosen hypotyreos för ett par veckor sedan då min sköldkörtel "lagt av" så behandlas mot det just nu. Hypotyreos ska göra det näst intill omöjligt att bli gravid. Ett värde för gravida ska ligga under 2,5 och jag har 4,7.

Iallafall, testet är positivt. Ingen tvekan om saken. Två streck. Jag är chockad! Jag ska i princip inte ens kunna bli gravid, och på toppen av det har vi haft sex EN gång senaste månaden vilket borde göra det ännu mer omöjligt. Men här sitter jag, men ett positivt test i handen.

Borde höra av mig till både gyn och läkaren, men kan nog inte prata just nu. Är helt handlingförlamad. Kunde inte ens ringa sambon utan skrev ett sms till honom.. Tusen tankar i huvudet just nu, kände att jag behövde skriva av mig nånstans.

OJ!! Här händer det grejor Glad Stort grattis till Era mirakel, så underbart !!! Hjärta Ingenting är omöjligt, tack för att ni påminner oss om det Solig

Välkommen Kingston och beklagar ditt X..

Supers: Hi, hi Ja, 7hg lät ju mer logiskt :P Skönt att det går åt rätt håll!

Abort-94, X vänstra-95, Son-00, MA-09, X högra-11
  • seline13

Hej alla!

Jag fick reda på att jag har fått ett X i tisdags. Är väldigt omtumlande. Vi trodde missfall, men blev skickade till akuten då min läkare inte kunde hitta något i livmodern. Man har avvaktat med op för mitt hcg går ner. I tisdags låg det på 1200, igår på 400-någonting. Är det någon här vars X har försvunnit av sig själva utan behandling? Jag har lite smärta i magen, vilket beror på vätska i buken enligt läkarna. Försvinner den av sig själv? 

Har tusen frågor och är orolig inför framtiden. Denna grav var oplanerad men vi vill gärna ha ett eller fler syskon till vår plutt som föddes i mars i år i framtiden.  Han föddes med akutsnitt och jag antar att det är anledningen till mitt x. Någon som har haft X efter snitt och sedan blivit (lyckat) gravid igen?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3