• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • mariekarolina

Jag är i chock. Sitter och skakar i princip och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Tog precis ett graviditetstest för jag insåg att mensen varit ovanligt sen, men jag tänkte inte mer på det eftersom den har varit oregelbunden sen i somras. Fick även diagnosen hypotyreos för ett par veckor sedan då min sköldkörtel "lagt av" så behandlas mot det just nu. Hypotyreos ska göra det näst intill omöjligt att bli gravid. Ett värde för gravida ska ligga under 2,5 och jag har 4,7.

Iallafall, testet är positivt. Ingen tvekan om saken. Två streck. Jag är chockad! Jag ska i princip inte ens kunna bli gravid, och på toppen av det har vi haft sex EN gång senaste månaden vilket borde göra det ännu mer omöjligt. Men här sitter jag, men ett positivt test i handen.

Borde höra av mig till både gyn och läkaren, men kan nog inte prata just nu. Är helt handlingförlamad. Kunde inte ens ringa sambon utan skrev ett sms till honom.. Tusen tankar i huvudet just nu, kände att jag behövde skriva av mig nånstans.

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13
  • Supers
    mariekarolina skrev 2013-12-16 10:24:11 följande:
    Jag är i chock. Sitter och skakar i princip och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.Tog precis ett graviditetstest för jag insåg att mensen varit ovanligt sen, men jag tänkte inte mer på det eftersom den har varit oregelbunden sen i somras. Fick även diagnosen hypotyreos för ett par veckor sedan då min sköldkörtel "lagt av" så behandlas mot det just nu. Hypotyreos ska göra det näst intill omöjligt att bli gravid. Ett värde för gravida ska ligga under 2,5 och jag har 4,7.Iallafall, testet är positivt. Ingen tvekan om saken. Två streck. Jag är chockad! Jag ska i princip inte ens kunna bli gravid, och på toppen av det har vi haft sex EN gång senaste månaden vilket borde göra det ännu mer omöjligt. Men här sitter jag, men ett positivt test i handen.Borde höra av mig till både gyn och läkaren, men kan nog inte prata just nu. Är helt handlingförlamad. Kunde inte ens ringa sambon utan skrev ett sms till honom.. Tusen tankar i huvudet just nu, kände att jag behövde skriva av mig nånstans.

Men gud vad roligt, det sker mirakel :) Hoppas du samlar dig snart och kan ringa gyn :) Ibland räcker det med 1 ggn ;)

Kram
  • Supers
    Kingston skrev 2013-12-15 21:46:22 följande:
    Jag önskar få vara med er här :)

Skulle ta mig en halv evighet att läsa igenom allt dock....

Jag X:ade i slutet av oktober, med allt vad det innebär både psykiskt och fysiskt.

Nu har jag bara vänster äggledare kvar och vi har påbörjat bebisverkstaden igen.

Jag hade ÄL för drygt en vecka sedan och har sedan dess känt en molande (och ibland stickande) värk på vänster sida...

Jag hoppas ju förstås att detta skall vara något positivt MEN det är ju nästan omöjligt att inte oroa sig!

Någon som känt samma och som kanske kan lugna mig lite? Det får vara vad som helst men INTE ett X till....

Välkommen, jag har oxå bara höger äggledare kvar pga ett utomkvedshavandeskap 2010, och håller på med ivf men har en paus just nu. Tycker jag har mer stickningar efter detta än tidigare men det är kanske för att man " tänker" mer på det..vid äl och sen dagarna innan mens. Hoppas ditt är positiva stickningar :) Men visst blir man nojjig så är det. Ring gyn om du oroar dig.
  • mariekarolina

Så, nu har jag fått tid för ultraljud på måndag. Är inte säker när jag hade sista mens men jag är nog bara i v.5 än så länge då jag hade ägglossningssymtom för ca 16 dagar sedan, så jag utgår ifrån de.

Hoppas verkligen att det blir ett positivt besked! Skulle bli den bästa julklappen!

Är fortfarande i chock dock. Om det här går vägen kommer den här bebisen komma till världen mot alla odds :)

• lilsis

Omöjligt med hypo är att ta i. Jag har blivit gravid både behandlad och obehandlad.

• mariekarolina
    lilsis skrev 2013-12-16 12:18:20 följande:
    Omöjligt med hypo är att ta i. Jag har blivit gravid både behandlad och obehandlad.
    Ja, omöjligt verkar de ju vara långt ifrån Men så fick jag höra ifrån 2 olika läkare. När du var obehandlad, fick du behandling under graviditeten då?
  • lilsis
    mariekarolina skrev 2013-12-16 12:22:13 följande:
    Ja, omöjligt verkar de ju vara långt ifrån Men så fick jag höra ifrån 2 olika läkare. När du var obehandlad, fick du behandling under graviditeten då?

Njäe det var inte meningen så jag gjorde abort. Under 1 har jag fått lära mig om man ska bli på smällen. Mitt är pressat till under 0.5 nu och jag mår hyfsat.
  • mariekarolina
    lilsis skrev 2013-12-16 12:49:58 följande:

Njäe det var inte meningen så jag gjorde abort. Under 1 har jag fått lära mig om man ska bli på smällen. Mitt är pressat till under 0.5 nu och jag mår hyfsat.
    Ok. Jag är lite orolig hur man ska få ner mitt värde till ett OK värde då det ligger närmare 5 nu och jag äter än så länge bara 25mg levaxin, hade ju inte tänkt försöka bli gravid förrän det låg närmare 2 men är det nåt jag lärt mig så är det att livet inte alltid går att planera. Så nu får jag hoppas på det bästa helt enkelt :)
  • Kingston

Mariekarolina: Stort grattis till dig! Började nästan gråta när jag läste ditt inlägg.... Världens bästa julklapp kan man ju lugnt säga!!
    Det får mig att tro på ett litet mirakel

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3