• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Pemberly

Bra att hcg minskat. Åker du till Sverige kan du ju be närmsta gynakut att få mäta hcg för att kolla att det fortsätter minska

• Petra 334
    seline13 skrev 2013-12-21 20:30:23 följande:

Fy vad trist med mens för de som inte vill ha den...

För min del ser det väl ganska bra ut. Hcg nu på 251- vilket är en minskning med hälften på två dagar. Läkarna här tycker tom att jag kunde resa på måndag så de verkar ju inte direkt för oroade. Jag mår bra men är jättetrött. Lågt hb i kombination med vaken bebis och all anspänning iom x:et har gjort mig helt slut. 

Vill ju inte direkt ropa hej, men de verkar positiva till att jag fixar detta på egen hand. Jag hoppas bara att inget händer i sverige när vi är där. Känns som om jag inte gör annat än att "lyssna inåt" för att känna hur jag mår-hur ont jag har osv. Jag känner mig helt utmattad.

Jag har haft 2 x det första i feb 2012, då jag fick metotrexat, och ett andra i aug 2012 som kroppen själv tog hand om. Dessutom blev jag gravid igen direkt utan någon mens emellan och sonen är nu snart 8 mån :)

Det är dock mitt första barn så har inte gjort något snitt som kunnat vara orsak.
  • Pemberly

Det är inte alltid det finns någon uppenbar orsak till varför det blir utomkvedeshavandeskap. Mitt var min första graviditet och jag hade inte haft någon infektion eller annat som kunde ge ökad risk.

• Kingston

Supers: Ja jag hoppades så innerligt att detta skulle bli världens bästa julklapp men istället blir det nästan raka motsatsen :(
    Känns sjukt tungt just nu och jag tycker allt är så konstigt...
    Mensen är 2 dagar tidig och det har jag aldrig varit med om tidigare. Dessutom har jag haft väldigt ont på vänster sida sedan ägglossning så man började väl hoppas lite för mkt.
    Men men! Det är väl bara att glömma och gå vidare....

• seline13
    Petra 334 skrev 2013-12-21 21:52:47 följande:
    Jag har haft 2 x det första i feb 2012, då jag fick metotrexat, och ett andra i aug 2012 som kroppen själv tog hand om. Dessutom blev jag gravid igen direkt utan någon mens emellan och sonen är nu snart 8 mån :)
    Det är dock mitt första barn så har inte gjort något snitt som kunnat vara orsak.
    Bra att höra av någon annan som det har försvunnit av sig själv för. Det verkar ganska ovanligt så jag har vart tveksam. Man får väl se det positivt- även om krypen inte fattade vart den skulle transportera ägget har den iaf förstått att den ska stöta bort det också! (förhoppningsvis- jag säger inget förens hcg:t är så långt ner att det känns helt säker!) 

Grattis till sonen. Våra söner är nästan lika gamla då, min blir snart 9 månader.
  • Supers

Tack pemberly, hamnade i gråt träsket precis när jag såg att en kompis fått barn, visste inte ens att hon var gravid....blir så ledsen när folk inte " vågar" säga nått...vi bor inte i samma stad och har iofs mest bara facebook kontakt men umgicks mkt när jag bodde i sthlm..:( känns som om jag snart ger upp.....vi har ev insättning i vecka 8...

Ha en fin 4:e advent.

Kram

• Pemberly

Nej inte ska du ge upp supers. I alla fall inte så länge det blir ägg som befruktas och ser bra ut. Tyvärr blir inte alla embryon barn men om de ser bra ut så lyckas det förr eller senare. Det är som att singla slant och vilja ha krona. Vissa har tur och får det första gången och andra kan ha otur och få klave många gånger innan det blir krona

• mariekarolina

God Jul på er! Jag fick bästa julklappen igår, var på VUL och den här graviditeten sitter i livmodern :) ägget kom från vänster äggledare denna gång, X:et satt på höger. Mätte 5 + 3 vilket stämmer med ägglossningssymtomen , så nu hoppas jag att det går vägen denna gång :)

~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140822 ~
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3