• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saffron
    Lilyy skrev 2014-01-27 10:02:44 följande:
    Jag tog ett gravtest i morse.. jag är GRAVID!!! herregud vad glad jag är. Försöker nu att ringa gyn för att få ett tidigt UL och se så att allt är okej ;) Jag vill också passa på att ge er alla ett tips! Clearblue ägglossnings stickor var vår hjälp! Jag hade aldrig märkt mig sena ägglossning som va på dag 26 ifall det inte hade varit för de super tydliga äl testet. En liten smile kom upp och 2 veckor senare står det gravid <3 
    Grattis!

Har också använd clearblue. Om jag hade köpt aktier i clearblue, skulle jag nog varit rik. Har använt dem varje månad i ca 3,5 år. En graviditet. Tror att vårt problem ligger nån annanstans än att vi missar ägglossningar! ;). Men de är bra och tydliga! ...fast det har också hänt att man drömmer mardrömmar om SURA gubbar! ... vad betyder det tro?
  • Kingston

Härligt Lilyy!
    Vilken underbar känsla det måste vara! Jag längtar så att jag nästan dör lite inombords efter att få bli gravid igen.

Jag kör med CB äl-test just nu och har fortfarande inte lyckats få någon liten gubbe att smila :( börjar bli lite konfunderad... Jag har alltid haft tydliga ägglossningskänningar/symptom men nu känner jag ingenting! Nada... Konstig!

• mariekarolina
    nr2 skrev 2014-01-26 15:49:18 följande:
    Har äntligen blivit gravid igen efter ett utomkvedskap där de var tvinga att ta bort min ena äggledare.

Är i v 6 men jag har lite ont i trakten där den bortopererade äggledaren sitter.
    Någon dom varit med om ngt liknande?
    Är likadant för mig, är i v.11 nu men i början märkte jag av det jättetydligt, blev såklart orolig innan jag var på de tidiga ultraljudet. Jag har dock min äggledare kvar men oavsett operation eller inte så tror jag att området där blir mer ömt när man har en växande livmoder som granne :)
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140822 ~
  • mariekarolina
    majbebbe skrev 2014-01-27 11:16:24 följande:
    Ska man aldrig få vara riktigt lugn... Efter smärta som jag var inne och kolla i v.6 har jag mått "bra" alltså illamående är jag ju men ingen smärta. Men så kommer man till vecka 12 (11+) och helt plötsligt börjar blöda. Jag är helt skakis och kan inte tänka, vill inte tänka... Det är ju inget x iallafall, då jag såg att det satt i livmodern men annars vet jag inte. Som tur är var både min bm och gyn väldigt förstående så jag ska på UL i eftermiddag. Så himla nervös... Men ska bli skönt att veta...
    Håller mina tummar att det är en ofarlig blödning <3
  • majbebbe
    mariekarolina skrev 2014-01-27 13:55:04 följande:
    Håller mina tummar att det är en ofarlig blödning <3
    tack men tyvärr har jag fått ett mf. Graviditeten verkade ha avstannat redan i v.7...
  • mariekarolina
    majbebbe skrev 2014-01-27 14:45:14 följande:
    tack men tyvärr har jag fått ett mf. Graviditeten verkade ha avstannat redan i v.7...
    Nä fy, beklagar verkligen :( Hoppas det läker snabbt både fysiskt och psykiskt och att du blir gravid snart igen! <3
  • Supers
    Lilyy skrev 2014-01-27 10:02:44 följande:
    Jag tog ett gravtest i morse.. jag är GRAVID!!! herregud vad glad jag är. Försöker nu att ringa gyn för att få ett tidigt UL och se så att allt är okej ;) Jag vill också passa på att ge er alla ett tips! Clearblue ägglossnings stickor var vår hjälp! Jag hade aldrig märkt mig sena ägglossning som va på dag 26 ifall det inte hade varit för de super tydliga äl testet. En liten smile kom upp och 2 veckor senare står det gravid

Stort Grattis :)
  • Österlenska

tusa: Jag har inte vågat testa eftersom jag hade mens för 1,5-2 vecka sen. Just nu känns det bara som en lång väntan. Har i alla fall slutar blöda.
    Vad roligt att ni får ivf. Hoppas det fungerar för er! Kram!

• majbebbe

mariekarolina skrev 2014-01-27 15:17:26 följande:
    Nä fy, beklagar verkligen :( Hoppas det läker snabbt både fysiskt och psykiskt och att du blir gravid snart igen! <3

Supers skrev 2014-01-27 17:04:02 följande:
    Majbebbe: Nä fy vad trist :( Stora kramar

ja det är ingen höjdare, känns så konstigt och jag är så instabil vet inte alls vad som kan trigga... hade dock önskat att jag varit lite mer förberedd på den kraftiga blödningen...(hade ingen blödning vid x-et)
    vet inte heller hur det blir framöver maken var nöjd med våra två innan den här graviditeten kom som en chock, och den här gången är jag mer tveksam till en ny graviditet än vad jag var efter x-et. x-et blev ju aldrig så psykiskt då vi inte hunnit vänja oss vid det positiva beskedet (plus och smärta samma dag] den här gången har man ju gått igenom 8 veckors illamående och hunnit planera en helt ny framtid som nu bara försvann (ja ni är nog många som vet hur det är)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3