• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • tusa
    lilsis skrev 2014-02-04 04:07:12 följande:
    Äl i torsdags och sen lördag/sön känns den vänstra (kvarvarande) äggledaren öm. Det skulle kunna vara höften också men det är ju inte första tanken. Igår och idag har jag mått illa på morgonen också. Kluvet... BIM 13/2.
    Har du tjuvtestat än? Lite tidigt, men idag är ju bara 4 dagar innan BIM, så skulle ju kunna synas?

Supers: v.10/11!? Det drar ihop sig, lite iaf Glad Hoppas det inte blir fler förskjutningar...2014 har visseligen bara börjat, men, det är vårt år!! {#emotions_dlg.flower}

Nej, Lappgeten jag ruvar inte riktigt än, men snart... imorgon kl13.45 får vi tillbaka en färsk blasto Solig...om nån nu lever ännu... Gjorde ÄP(fruktansvärt!!) i onsdags, fick ut 10 ägg och 8 blev befruktade. ET skulle vara lördag, dag 3, men på fredag ändrade de sig och ville odla allihop(!) till dag 5 ist. Blev hyper nervig när de riskerade alla så där på ett kort, men har lugnat mig nu och det  känns bara härligt att få "hämta hem" Liten imorgon!! Chanserna för blasto, speciellt om de är färska verkar vara extremt lovande Cool
  • Supers

Tusa: Ja hoppas verkligen mensen håller sig i shack nu ..inte så länge kvar..vi får hoppas att lilla ägget överlever upptiningen oxå :)

Vad spännande imorgon håller tummar och tår :) Nä fy äggplocket var inge skön känsla jag fick dö ont trots morfinet...nu håller vi som sagt tummarna..2014 måste va vårt år. Kramis

• lilsis

Kan de inte frysa de kvarvarande? Har bara kollat med Äl-sticka idag på em och det visar ingenting. Tror jag väntar in BIM innan jag kollar igen.

• tusa

Ja, bäst med BIM och efter, bara några dagar kvar Glad

Ja, när man odlat klart bestämmer man vilket som ser bäst ut, för in det och resten fryser man, problemet är ju att alla kan hinna dö innan odlingen är klar...

• acinna

Jag håller alla tummar och tår jag bara kan för er alla som kämpar för pluss och bebis!!!

Jag är lyckligt lottad som efter vårt X fått två underbara ungar, trots en trasig äggledare och en enorm risk att få X igen...

Opererad för X 17/9-10 men har båda äggledarna kvar. E 110731 & L 130127
  • Supers
    Pemberly skrev 2014-02-09 18:26:51 följande:
    Efter en sväng till gynakuten är jag nu mycket lugnare. Allt såg bra ut med fostret. Hjärtat slog och det var rätt storlek.

Vad härligt att höra kram på dig.
  • Supers
    Pemberly skrev 2014-02-09 18:26:51 följande:
    Efter en sväng till gynakuten är jag nu mycket lugnare. Allt såg bra ut med fostret. Hjärtat slog och det var rätt storlek.

Vad härligt att höra kram på dig.
  • Saffron

Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. Väntat på mensen och att kunna komma igång med sprutorna och vårt första ivf-försök. Jag har ganska långa cykler, och brukar ha ca 16 dagar +/- någon dag från LH-höjning till mens. I måndags var det 16 dagar. 17 dagar är inte heller nåt konstigt, men jag brukar alltid få migrän dagen före mens, och den kom inte.

Så jag tänkte att jag kanske bara ska testa mig nu på morgonen? Hade ett grav-test kvar hemma sedan i somras.

Och detta kom fram........... syntes faktiskt bättre i verkligheten än på bilden, att det är ett tydligt +.

Jag är helt chockad, puls 190 typ. Trodde aldrig att det skulle ske! Vi har ju försökt i drygt 3,5 år, lyckats bli gravida i somras, men det blev ett utomkved och dessutom blev jag då av med en äggledare, vilket inte är positivt för fertiliteten direkt. Visserligen har de inte hittat nåt ordentligt fel på oss (oförklarligt barnlösa, men med litet inslag av pco, min ålder och övervikt), men jag trodde verkligen inte att vi skulle kunna lyckas spontant igen. Inte ens pergotime har vi haft nu.

Försöker dock inte att ta ut allt i förskott. vet att pga min ålder (37) finns det risk för MA, och jag kommer att TJATA till tidiga VUL för att säkerställa att det inte är ett nytt utomkved. Men idag är jag glad! Och om det gud förbjude blir en ny avbruten graviditet, kommer vi nog inte undan ivf.
  • freakofnature

Woooow!!!! Grattis!!! Håller alla tummar och tår!!

Saffron skrev 2014-02-12 09:03:01 följande:
    Jag vet inte vad jag ska säga faktiskt. Väntat på mensen och att kunna komma igång med sprutorna och vårt första ivf-försök. Jag har ganska långa cykler, och brukar ha ca 16 dagar +/- någon dag från LH-höjning till mens. I måndags var det 16 dagar. 17 dagar är inte heller nåt konstigt, men jag brukar alltid få migrän dagen före mens, och den kom inte. Så jag tänkte att jag kanske bara ska testa mig nu på morgonen? Hade ett grav-test kvar hemma sedan i somras. Och detta kom fram........... syntes faktiskt bättre i verkligheten än på bilden, att det är ett tydligt +. Jag är helt chockad, puls 190 typ. Trodde aldrig att det skulle ske! Vi har ju försökt i drygt 3,5 år, lyckats bli gravida i somras, men det blev ett utomkved och dessutom blev jag då av med en äggledare, vilket inte är positivt för fertiliteten direkt. Visserligen har de inte hittat nåt ordentligt fel på oss (oförklarligt barnlösa, men med litet inslag av pco, min ålder och övervikt), men jag trodde verkligen inte att vi skulle kunna lyckas spontant igen. Inte ens pergotime har vi haft nu. Försöker dock inte att ta ut allt i förskott. vet att pga min ålder (37) finns det risk för MA, och jag kommer att TJATA till tidiga VUL för att säkerställa att det inte är ett nytt utomkved. Men idag är jag glad! Och om det gud förbjude blir en ny avbruten graviditet, kommer vi nog inte undan ivf.

• Kingston

Saffron: Åh nu grät jag en skvätt! Vad glad jag blir när jag ser att någon med liknande historia som min egen lyckas!!

Själv fick jag mens igår 3 dagar tidigt... Sjukt ledsen och less och har nästan tappat allt tro på en bebis nu :( fattar inte hur man ska orka med. Känner mig "mentalt klen"!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3