• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • lilsis

Äl i torsdags och sen lördag/sön känns den vänstra (kvarvarande) äggledaren öm. Det skulle kunna vara höften också men det är ju inte första tanken. Igår och idag har jag mått illa på morgonen också. Kluvet... BIM 13/2.

• Supers
    kanske 4a skrev 2014-02-03 21:24:02 följande:
    Skitläskigt, inte något jag vill göra eg. Vill inte prata med någon främmande om vårt privatliv!

Det kommer gå bra ska du se <3
  • Lappgeten

Tack, vad ni är gulliga! Vi är verkligen jätteglad över våran Rut. Hon är verkligen ett bevis på att man inte ska ge upp även om vi var nära många gånger!

Supers- Hoppas du får ordning på cystan och får göra FET. Den här gången måste det gå vägen!!

Tusa- Lycka till med IVF. Hoppas det gått bra och att du ruvar nu!

Kanske4- Lycka till med utredningen!

• Supers

Tack Lappgeten, ja nu håller man tummarna,...insättningen blev nån vecka framskjuten pga min mensen som börjat ta längre cyklar men v 10 el 11 om allt går vägen :) Mysigt med bebis :)

• Mmmbop
    Lappgeten skrev 2014-01-30 09:52:52 följande:
    Den 7/1 föddes äntligen våran lilla Rut. Nio dagar över tiden och fyra år efter första utomkvedet.

Det mesta känns fortfarande ganska overkligt men vi är otroligt glada över vår dotter.

Vad tråkigt att det är så många nya i tråden, hoppas ni får bra hjälp och snart får ert efterlängtade barn. Jag har haft jättestort stöd av tråden och tyvärr är jag en av de som varit med väldigt länge. Jag fick första utomkvedet januari 2010, missfall 2011 och utomkved igen  2012 och opererat bort bägge äggledarna så Rut fick vi via IVF.
    Massor med grattis lappgeten! Äntligen! Vad härligt =) Och vilken väluppfostrad dotter som kom på "rätt" sida årsskiftet ;)
  • Pemberly

Att man aldrig ska bara kunna få glädja sig åt en graviditet. Jag är i vecka 11+0 idag men igår kom det lite brunt blod och jag har haft ont vid livmodern sedan igår. I natt gjorde det riktigt ont några gånger. Jag orkar inte med att det ska gå åt skogen nu när det gått så här långt.

• tusa
    Pemberly skrev 2014-02-09 09:47:22 följande:
    Att man aldrig ska bara kunna få glädja sig åt en graviditet. Jag är i vecka 11+0 idag men igår kom det lite brunt blod och jag har haft ont vid livmodern sedan igår. I natt gjorde det riktigt ont några gånger. Jag orkar inte med att det ska gå åt skogen nu när det gått så här långt.
    Måla inte faan! Vet att det är nästintill omöjligt, men blödningar och smärta kan mycket väl vara en naturlig del av graviditeten!!...försök att inte släppa hoppet förrän det faktiskt är ute Pemberly! {#emotions_dlg.flower}....skulle det vara så illa så klarar ni det också...ni har gjort det förr..

Skickar kraft och hopp till Er och hoppas det kommer fram! Kram Hjärta
  • Pemberly

Tack för stöttande ord tusa. Jag börjar lugna mig lite för det har inte kommit något blod idag (ännu i alla fall)

• Pemberly

Efter en sväng till gynakuten är jag nu mycket lugnare. Allt såg bra ut med fostret. Hjärtat slog och det var rätt storlek.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3