• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • nr2

Har äntligen blivit gravid igen efter ett utomkvedskap där de var tvinga att ta bort min ena äggledare.

Är i v 6 men jag har lite ont i trakten där den bortopererade äggledaren sitter.
    Någon dom varit med om ngt liknande?

• Pemberly
    nr2 skrev 2014-01-26 15:49:18 följande:
    Har äntligen blivit gravid igen efter ett utomkvedskap där de var tvinga att ta bort min ena äggledare.

Är i v 6 men jag har lite ont i trakten där den bortopererade äggledaren sitter.

Någon dom varit med om ngt liknande?

Grattis till graviditeten. Jag har haft en del ont mina graviditeter efter utomkvedeshavandeskapet och naturligtvis varit väldigt orolig att det ska sitta fel igen men det onda har troligen kommit från att det är lite ärrbildningar efter operationen som det drar i då livmodern växer.
  • Saffron

Fick ju mitt utomkved i somras.  Vi hade svårt att bli gravida innan, försökt i 3 år innan vi äntligen blev gravida med det som slutade med akut operation och en förlorad äggledare. Hösten har varit pest. Tillsammans med förlusten av svärmor och min häst var/är depressionen ett faktum. Mitt i allt det där har jag lyckats gå ner ca 15 kg, så nu äntligen händer det något iallafall. Hade precis ägglossning, men till mens är det äntligen dags att få börja med ivf. Det bara måste gå vägen snart, annars vet jag inte hur man ska gå vidare...

• Kingston

Saffron: jag lider och känner med dig. Din historia är väldigt lik min egen. Jag hoppas IVF blir lösningen för er! Vad man gör annars... Ja du... Jag har ingen aning! Det får tiden utvisa

• Maximumtaste

Hej allihopa! Jag var aktiv i den här tråden våren 2011 då vi fick X. Dem tog bort äggledaren och spolade den andra. Var gravid 6 veckor efter op! Blev en pojke som föddes april 2012:) har ett till barn som är född 2004:) nu planerar vi en nr 3, och jag är livrädd för ett till X! Jag hoppas vi slipper det då dem tog bort den dåliga äggledaren.
    Önskar er alla som kämpar ett stort lycka till och håller tummarna för er!

• Lilyy

Jag tog ett gravtest i morse.. jag är GRAVID!!! herregud vad glad jag är. Försöker nu att ringa gyn för att få ett tidigt UL och se så att allt är okej ;) Jag vill också passa på att ge er alla ett tips! Clearblue ägglossnings stickor var vår hjälp! Jag hade aldrig märkt mig sena ägglossning som va på dag 26 ifall det inte hade varit för de super tydliga äl testet. En liten smile kom upp och 2 veckor senare står det gravid <3 

• tusa
    Österlenska skrev 2014-01-23 19:11:06 följande:
    Två år sen mitt utomkveds och ingen ny graviditet än. Men nu har jag mellanblödning och är så orolig så jag knappt tänker på annat. Ringde gyn idag och jag har en tid sen innan lite senare i februari. Hon tyckte jag kunde vänta. Samma gamla visa: Får du ont eller störtblöder så hör av dig.

Tänk om det är ännu ett X?! Orkar jag det? Vad görs då? Fick cellgift förra gången så kanske det blir op. Gått ner drygt 20 kg sen mitt förra X. Hoppas på mirakel...
    Hej Österlenska. Kommer ihåg dig, jag fick mitt senaste samtidigt som dig och har inte heller blivit gravid ännu. Kommer göra vår 1a ivf nästa vecka, så jag hoppas ännu.

Hoppas sååå att du verkligen är gravid och att det sitter rätt!!! Har du fått vara och kolla ännu??? Ja, mycket lite är värre än väntan i ovisshet..{#emotions_dlg.flower}..."ont och störtblöder" ja, så säger de alltid, men då är det ju "försent" redan Skrikandes,,,Vi blir verkligen hårt prövade i vår barnlängtan,,

Båda mina sidor är ju förstörda, så jag slipper oroa mig för X längre, jag kan ju inte bli befruktad naturligt alls och på det sättet är det faktiskt skönt, men jag kommer ihåg tydligt hur det var!! Gråter

Önskar så att det gått bra för dig, hoppas du skriver här..

Fantastiskt med de 20 kilona, vilken bedrift! Stort Grattis till det Hjärta
  • majbebbe

Ska man aldrig få vara riktigt lugn... Efter smärta som jag var inne och kolla i v.6 har jag mått "bra" alltså illamående är jag ju men ingen smärta. Men så kommer man till vecka 12 (11+) och helt plötsligt börjar blöda. Jag är helt skakis och kan inte tänka, vill inte tänka... Det är ju inget x iallafall, då jag såg att det satt i livmodern men annars vet jag inte. Som tur är var både min bm och gyn väldigt förstående så jag ska på UL i eftermiddag. Så himla nervös... Men ska bli skönt att veta...

• Saffron
    Pemberly skrev 2014-01-27 07:02:24 följande:
    Jag hoppas att 2014 blir ett bättre år för dig saffron. Lycka till med ivf!
    Tack! Fördelen med att vara i princip på botten, är att det går ju bara uppåt... ;) Nu är det väntan i 2 veckor, sedan kör vi igång... Ska bli så skönt att det åtminstone händer nåt!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3