• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • kanske 4a

Hej tjejer. Tog ett digitalt i morse kom snabbt upp +3 bra eller dåligt? Vi får se på måndag.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Visade 2-3 i måndags.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • tusa

Kanske 4a, jag håller tummar, hoppas och skickar alla goda tankar jag kan till Er {#emotions_dlg.flower} Bara 2 dagar nu till ni får veta! Håll ut!...men jag måste säga att jag trots allt tycker det låter mer positivt än negativt när jag läser här!! Solig
    Det är inte över förrän det är över och hoppas ska man göra tills det inte finns hopp längre Hjärta

• tusa
    Saffron skrev 2014-04-04 11:00:12 följande:
    Tack seline. Ja, det är riktigt tufft. Den här graviditeten var så efterlängtad. Det var tvillingar, och det var väl därför det inte gick vägen- när den ena dog, dog den andra också då de låg i samma fosterhinnor. På tisdag ska vi träffa läkaren på Carlanderska, så får vi lägga upp en plan för att gå vidare med ivf. Tror inte att vi hinner innan sommaren, och på nåt sätt känns det som att vi kanske kan bli gravida utan ivf? Vi lyckades ju faktiskt på 3:e ägglossningen efter utomkvedet, så varför inte? Hoppas bara att min ägglossning kommer igång efter det här, har ju haft problem med ägglossningar tidigare. Om 1,5 v har vi ett möte inbokad till psykologen som är knuten till repro-medicin. Första gången jag går i terapi, men känner att vi behöver hjälp att gå vidare och "ladda om"... 

Alla här inne i tråden kämpar ju, och vi sitter lite i samma båt. Önskar inget hellre än små parvlar åt oss allihop!  Kramar allihop och njut av våren! Ska ta mig en liten promenad snart... blöder fortfarande ganska mycket och mitt blodvärde är kass, så det bli en lugn liten runda...
    Ni har faktiskt väldigt goda chanser chanser Saffron!...bara haft väldigt otur, men inget är ju FEL på er!? Du har ju minst en fungerande äl, det är ju bevisat, så fortsätt själva i väntan på ev. ivf, ni har ju faktiskt en ny chans varje månad!! {#emotions_dlg.flower}
  • Supers
    kanske 4a skrev 2014-04-05 08:47:42 följande:
    Hej tjejer. Tog ett digitalt i morse kom snabbt upp +3 bra eller dåligt? Vi får se på måndag.

Åh spännande hoppas hoppas , håller tummar och tår kraaaaaam
  • Saffron
    tusa skrev 2014-04-05 11:07:37 följande:
    Ni har faktiskt väldigt goda chanser chanser Saffron!...bara haft väldigt otur, men inget är ju FEL på er!? Du har ju minst en fungerande äl, det är ju bevisat, så fortsätt själva i väntan på ev. ivf, ni har ju faktiskt en ny chans varje månad!! {#emotions_dlg.flower}
    Anledningen till ivf var ju att vi inte blev gravida på 3 år innan utomkvedet. Jag fyller 38 till hösten, så min ålder börjar också bli en "försvårande" faktor. Om det tar sig som sist, efter ett par försök är det ju inga problem. Men vi kan liksom inte vänta i 3 år till... Hoppas bara inte det blir ägglossningsstrul nu. I början av våra gravidförsök hade jag bara 1 ägglossning på 4-5 månader... Efter pergotime gick det som en klocka. Nåt annat "diskvalificerande" för fertiliteten har vi ju inte enligt utredning. Lite pco, min ålder, övervikt, nu en äggledare mindre... Nu senast hade jag inte ens pergotime när jag blev gravid med tvilling-graviditeten... Går framåt. Men vi får väl se vad vi kommer upp med för plan med läkaren på Carlanderska. 
  • Pemberly

Ja då är det nog helt klart läge att gå vidare med ivf saffron. Även vid ivf minskar ju chansen att lyckas ju äldre man blir så har ni försökt så pass länge totalt sett så är det nog läge att försöka hjälpa naturen på traven. Jag önskar er stort lycka till!

• tusa
    Saffron skrev 2014-04-05 15:22:00 följande:
    Anledningen till ivf var ju att vi inte blev gravida på 3 år innan utomkvedet. Jag fyller 38 till hösten, så min ålder börjar också bli en "försvårande" faktor. Om det tar sig som sist, efter ett par försök är det ju inga problem. Men vi kan liksom inte vänta i 3 år till... Hoppas bara inte det blir ägglossningsstrul nu. I början av våra gravidförsök hade jag bara 1 ägglossning på 4-5 månader... Efter pergotime gick det som en klocka. Nåt annat "diskvalificerande" för fertiliteten har vi ju inte enligt utredning. Lite pco, min ålder, övervikt, nu en äggledare mindre... Nu senast hade jag inte ens pergotime när jag blev gravid med tvilling-graviditeten... Går framåt. Men vi får väl se vad vi kommer upp med för plan med läkaren på Carlanderska. 
    Nä, det är klart ni ska göra ivf, så snart som möjligt, men jag menar att ni har ju chans att bli gravida varje månad själva också, vilket ju är fantastiskt! {#emotions_dlg.flower}

Jag var visserligen 3 år yngre än dig, men vi fick ju beskedet att ingen av mina äggl. fungerade längre och vi blev ju då HELT beroende av ivf, det fanns ingen chans att bli gravid så där plötsligt och överraskande, mot alla odds efter en massa års försökande, solskenshistorier som man hör om ibland. Den möjligheten har ni ännu! Solig
  • Saturnus
    Saffron skrev 2014-04-05 15:22:00 följande:
    Hej! Har du kört enkel, dubbel kur med pergo? Du fick inte för många ägg då? Håller tummarna!
  • Saturnus

Hej!

Jag inseminerar och blev gravid på första försöket med dubbel kur av Pergotime och Otrivelle spruta. Jag har egen äl men fick hjälp på traven efter några misslyckade syskonförsök. Jag hade tre mogna ägg men som tur var avstannade ett ägg i tillväxt och jag inseminerades. Tyvärr slutade graviditeten i ett utomkveds och jag opererades. Nu undrar jag om jag ska gå ner i dos, vill så gärna inseminerad vid nästa äl men jag vågar inte inseminera vid tre mogna ägg och dom två nästkommande månaderna kan jag inte insemineras pga. andra omständigheter. Några tips, ni som använt Pergotime? Dubbel eller enkel dos? Ledde det till graviditet? Klart jag förstår att alla kroppar är olika men det vore ändå intressant.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3