• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saffron
    tusa skrev 2014-04-05 17:03:50 följande:
    Nä, det är klart ni ska göra ivf, så snart som möjligt, men jag menar att ni har ju chans att bli gravida varje månad själva också, vilket ju är fantastiskt! {#emotions_dlg.flower}

Jag var visserligen 3 år yngre än dig, men vi fick ju beskedet att ingen av mina äggl. fungerade längre och vi blev ju då HELT beroende av ivf, det fanns ingen chans att bli gravid så där plötsligt och överraskande, mot alla odds efter en massa års försökande, solskenshistorier som man hör om ibland. Den möjligheten har ni ännu! Solig
    Ja, vi har fortfarande möjligheten. Kanske är det till och med så att det var min skadade, och nu bortopererade äggledare som har legat och stört och gjort att vi inte blivit gravida innan? Läkaren sa iallfall igår att vi kunde välja att försöka själva först- kanske inte nödvändigt med ivf. Samtidigt känner både min man och jag att efter 3 år i min ålder utan att öht bli gravid vågar vi inte chansa. Tror att vi kör igång före sommaren, men ägglossningstester, fertilitetsglidmedel är inhandlat... här ska pippas och hoppas att det tar sig innan ivf! Flört Om inte annat vet jag inte hur jag mår och om jag orkar ivf just nu. Kanske blodbrist efter att jag har blött så mycket, men jag är så trött att jag inte orkar nånting, hjärtklappning och yrsel. Ren känslomässigt mår man skit, men det känns som att bara en ny graviditet kan göra att man blir glad igen... Tack för stöd!Hjärta
  • Saffron
    Saturnus skrev 2014-04-05 23:15:04 följande:
    Hej! Har du kört enkel, dubbel kur med pergo? Du fick inte för många ägg då? Håller tummarna!
    Enkel dos med pergo har funkat för mig. Är ganska lättstimulerad dock, då jag har lite pco. Har inte blivit för många ägg, men jag har haft biverkningar av perotimen. Antar att man "maxar" hormonsystemet, och jag får migrän vid hormonförändringarna. Nedstämdhet finns också med på listan, men jag vet inte om det är pga barnlösheten eller pergotimen...
  • lilsis

Har kraftiga utslag på LHtest och har BIM på lördag (dag 15 efter ÄL) men med Xet plussade jag på dag 13 så jag ska nog ta och offra mitt sista test imorgon. Om det inte tagit sig nu blir det IVF men först efter en gastric bypass. Hoppas såklart på plus på rätt ställe!

• lilsis
    lilsis skrev 2014-04-09 20:23:57 följande:
    Har kraftiga utslag på LHtest och har BIM på lördag (dag 15 efter ÄL) men med Xet plussade jag på dag 13 så jag ska nog ta och offra mitt sista test imorgon. Om det inte tagit sig nu blir det IVF men först efter en gastric bypass. Hoppas såklart på plus på rätt ställe!

Plus!!! Om drygt två veckor ska jag till gyn och kolla att det sitter där det ska :D
  • Lilyy
    lilsis skrev 2014-04-11 16:00:15 följande:

Plus!!! Om drygt två veckor ska jag till gyn och kolla att det sitter där det ska :D

Massa grattis!!! vad underbart
  • Saturnus
    Saffron skrev 2014-04-09 19:41:32 följande:
    Enkel dos med pergo har funkat för mig. Är ganska lättstimulerad dock, då jag har lite pco. Har inte blivit för många ägg, men jag har haft biverkningar av perotimen. Antar att man "maxar" hormonsystemet, och jag får migrän vid hormonförändringarna. Nedstämdhet finns också med på listan, men jag vet inte om det är pga barnlösheten eller pergotimen...
    Ja det är inte så skoj med hormoner men går det vägen är det värt besvären. Hur många ägg har du fått? Har du kollat? Stort lycka till, håller tummarna!
  • Saturnus

Stort grattis till plusset!
  • tusa

Hurra! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3