tusa skrev 2014-04-05 17:03:50 följande:
Nä, det är klart ni ska göra ivf, så snart som möjligt, men jag menar att ni har ju chans att bli gravida varje månad själva också, vilket ju är fantastiskt!
Jag var visserligen 3 år yngre än dig, men vi fick ju beskedet att ingen av mina äggl. fungerade längre och vi blev ju då HELT beroende av ivf, det fanns ingen chans att bli gravid så där plötsligt och överraskande, mot alla odds efter en massa års försökande, solskenshistorier som man hör om ibland. Den möjligheten har ni ännu!

Ja, vi har fortfarande möjligheten. Kanske är det till och med så att det var min skadade, och nu bortopererade äggledare som har legat och stört och gjort att vi inte blivit gravida innan? Läkaren sa iallfall igår att vi kunde välja att försöka själva först- kanske inte nödvändigt med ivf. Samtidigt känner både min man och jag att efter 3 år i min ålder utan att öht bli gravid vågar vi inte chansa. Tror att vi kör igång före sommaren, men ägglossningstester, fertilitetsglidmedel är inhandlat... här ska pippas och hoppas att det tar sig innan ivf!

Om inte annat vet jag inte hur jag mår och om jag orkar ivf just nu. Kanske blodbrist efter att jag har blött så mycket, men jag är så trött att jag inte orkar nånting, hjärtklappning och yrsel. Ren känslomässigt mår man skit, men det känns som att bara en ny graviditet kan göra att man blir glad igen... Tack för stöd!