• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saffron
    Saturnus skrev 2014-04-11 23:04:49 följande:
    Ja det är inte så skoj med hormoner men går det vägen är det värt besvären. Hur många ägg har du fått? Har du kollat? Stort lycka till, håller tummarna!
    Nej, det är aldrig kollat. Vet bara att jag har haft ägglossning. Graviditeten efter pergotimen blev ett utomkved. Den senaste graviditeten kom till utan pergotime. Då var det dock enäggstvillingar (tvillingar i samma hinnsäck, så de måste ha varit enäggs). Observera då också att vi stod på pergotime i drygt 2 år innan vi blev gravida med utomkvedet.
  • bebinsmamma

Tjejer hur många veckor måste det gå innan man med ul kan se om ett plus sitter på rätt ställe?

Jag blir fortfarande lite yr i bollen av tanken - men jag plussade imorse! BIM är 20/4, så jag testade idag mest för att 'då kan mensen komma sen o så kan jag glömma bort det'. Men det som känns som att det kanske kanske kan vara ödet nu: BF för xet skulle varit 20/4. Hur galet?

Känner att jag måste hålla det här för mig själv tills efter vul. Så nu undrar jag hur länge man måste vänta. Måste ringa gyn på SöS o fråga imorgon :))))

• Saturnus
    bebinsmamma skrev 2014-04-18 22:13:42 följande:

phpAlg9j062299.jpg

Stort grattis! Från ca v.5 kan man se om hinnsäcken finns i livmodern. Hjärtat och fostret kan du se ca v.7

Lycka till!
  • bebinsmamma

Ok, v 5. Brukar man få komma in och kolla så tidigt det går eller försöker dom vänta för att se hjärta osv? Man kör tidigt va?

Åh jag törs knappt ta till mig av grattis, ni förstår ju oro och ångesten. Men samtidigt så tack söta rara, jag hoppas det går vägen och att vi alla får goda besked inom kort ??

• Petra 334
    bebinsmamma skrev 2014-04-19 06:45:57 följande:

Ok, v 5. Brukar man få komma in och kolla så tidigt det går eller försöker dom vänta för att se hjärta osv? Man kör tidigt va?

Åh jag törs knappt ta till mig av grattis, ni förstår ju oro och ångesten. Men samtidigt så tack söta rara, jag hoppas det går vägen och att vi alla får goda besked inom kort ??

Här väntar de till efter v6+4 tror jag det var. Men är säkert olika i olika landsting.
  • lilsis
    bebinsmamma skrev 2014-04-18 22:13:11 följande:
    Tjejer hur många veckor måste det gå innan man med ul kan se om ett plus sitter på rätt ställe? Jag blir fortfarande lite yr i bollen av tanken - men jag plussade imorse! BIM är 20/4, så jag testade idag mest för att 'då kan mensen komma sen o så kan jag glömma bort det'. Men det som känns som att det kanske kanske kan vara ödet nu: BF för xet skulle varit 20/4. Hur galet? Känner att jag måste hålla det här för mig själv tills efter vul. Så nu undrar jag hur länge man måste vänta. Måste ringa gyn på SöS o fråga imorgon :))))

Min gyn säger V6 men jag har bokat 6+3 och hoppas på ett hjärta. Nu blöder jag så det verkar ju inte gå så bra den här gången heller.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3