• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saturnus
    Saffron skrev 2014-04-22 13:51:16 följande:
    Nej, tyvärr tyder inte detta på nåt. Tidigt ultraljud och ev följa med hcg är det enda sättet! Lycka till och grattis till graviditeten!

Själv är jag löjligt glad över att ha fått ägglossning, idag dag 22 efter missfallet...
    Åh grattis till äl! Jag har precis fått min första mens efter mitt X. Aldrig varit så glad över mens :)
  • Kingston

Småskrattar lite åt saffrons och Saturnus!
    Tänk att vi är så glada för så lite egentligen... Skevt! :)

• Saffron
    Kingston skrev 2014-04-23 08:56:47 följande:
    Småskrattar lite åt saffrons och Saturnus!
    Tänk att vi är så glada för så lite egentligen... Skevt! :)
    Japp, så är det! ;) Snacka om att man blir skadad i huvudet på riktigt... ;)
  • Lilyy
    bebinsmamma skrev 2014-04-22 13:40:05 följande:
    Fick tid hos min läkare 8/5 för kontroll av embryots placering. En evighet bort! Hade hoppats på tid redan den här veckan.

Illamående, det är ett bra tecken? Tyder det på 'rätt placering'?

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut. jag har också ultraljd den 8/5 (ett rul) så kan förstå din väntan!!
  • sanla

Grattis och hoppas det går väl till ni som nyss plussat.
    Stort stöd till ni där det gått mindre bra, och alla ni som kämpar.
    Jag följer den här tråden, skriver sällan. Fick ett X förra juli, kämpar på så gott man kan..

Tänkte ta upp hur ni som kämpar tacklar mensdagarna bäst varje månad? Jag har aldrig tidigare haft pms, men nu med barnlängtan, alla försök och X:et blir allt så hopplöst dessa dagar. Tycker jag kan klara resten av månaden hyssat, men lyckas falla varje månad ner i skiten, och sen ska man hämta kraft på nytt i det här. Ja ni vet. Tycker det sliter på en så mycket..

Det är väl mest att försöka stå ut, hitta något som kan få en att tänka positivt..
    Några funderingar ni andra har att komma med? Vi sitter ju lite i samma båt. Dessutom är man ju livrädd för nytt X.

• lilsis
    lilsis skrev 2014-04-22 08:26:00 följande:
    Har tid hos Studentgyn på torsdag. Det är en evighet dit :(

Det var tomt i livmodern igen. Han hittade ingenting alls. Och uteslöt X för att jag inte var palperingsöm över äggledaren men det var jag inte förra gången heller. Hur som helst så har hCG sjunkit rejält så oavsett om det satt rätt eller fel så har kroppen tagit hand om det. Jag är lite fundersam eftersom jag har haft och har värk/tryck över äggledaren.
  • Den och den

Hej!

Jag hade ett utomkveds i slutet på februari. Det upptäcktes av att jag blödde och dom hittade det på fel ställe på VUL. Det blödde sen ut helt av sig själv. Inget ingrepp alls behövdes göras, jag låg bara inne för observation första natten om det skulle spricka.

Är det ändå så att dom vill kolla tidigt så att graviditeten ligger rätt? Eller det är bara när man opererat så där är ärrbildningar?

• seline13
    Den och den skrev 2014-04-28 07:38:21 följande:
    Hej!
    Jag hade ett utomkveds i slutet på februari. Det upptäcktes av att jag blödde och dom hittade det på fel ställe på VUL. Det blödde sen ut helt av sig själv. Inget ingrepp alls behövdes göras, jag låg bara inne för observation första natten om det skulle spricka.

Är det ändå så att dom vill kolla tidigt så att graviditeten ligger rätt? Eller det är bara när man opererat så där är ärrbildningar?
    Hej!

Jag hade samma som dig i december. Jag blödde, konstaterat utomkveds men jag behövde aldrig behandla. 

Tyvärr är det ju så att har man blivit drabbad en gång har man ju höjd risk att få det igen oavsett behandlingsmetod. Därav tidiga vul senare. Någonting var ju fel, annars skulle det inte hända från början. Ärrbildning kan man ha oavsett. 

Jag är nu gravid igen och vi fick kolla redan i vecka 5-6 att det satt rätt. 
  • Den och den
    seline13 skrev 2014-04-28 07:51:18 följande:
    Hej!

Jag hade samma som dig i december. Jag blödde, konstaterat utomkveds men jag behövde aldrig behandla. 

Tyvärr är det ju så att har man blivit drabbad en gång har man ju höjd risk att få det igen oavsett behandlingsmetod. Därav tidiga vul senare. Någonting var ju fel, annars skulle det inte hända från början. Ärrbildning kan man ha oavsett. 

Jag är nu gravid igen och vi fick kolla redan i vecka 5-6 att det satt rätt. 
    Tack för ditt svar!

Då ska jag ringa Gyn redan idag och boka en tid!

Jag var på VC några dagar efter och tog ett hcg men har inte hört något från Gyn efter det. Har aldrig fått någon info om detta med tidigt VUL osv utan det var här i tråden jag läste att ni andra gjort det.... Känner mig lite besviken på informationen jag fått från sjukan måste jag säga!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3