RaraS skrev 2014-06-04 08:49:36 följande:
Hej!
Det är långt mellan gångerna jag tittar in här, synd att se att ni är så många som kämpar ännu! Känner igen allt för många namn här! Håller tummarna för er alla och särskilt er som håller på med IVF! Ni borde verkligen inte behöva råka ut för missfall!
Jag är gravid igen iaf! Vecka 5+0 idag. Känner mig så lyckligt lottad! Men sedan skulle jag ringa och få tid för VUL så lät hon som svarade tveksam om jag behövde något VUL och skulle kolla med en läkare och jag skulle ringa tillbaka på måndag. Blir så less. Blir så irriterad på mig själv, att jag inte överdrev och sa att jag hade ont i magen och ville att någon skulle kolla. Jag har ju ringt till Gyn så många gånger så jag vet ju hur de funkar. Denna långa väntan på att få reda på hur det står det till. X, MA eller kanske någon ny förkortning? Känns som vi samlar på förkortning här inne ibland.
Jaja, bara bita ihop och ringa på måndag. Får jag inte någon tid så finns det ett privat ställe i stan.långa veckor framöver!
Kram till er alla! Nya som gamla!
Konstigt hur det skiljer sig från olika landsting. När jag hade mitt X sa min läkare att det är jätteviktig att jag ringer och ber om ett tidigt VUL så fort jag blir gravid igen. Och när jag blev gravid ringde jag såklart gyn som gratulerade och bokade in mig så tidigt som möjligt (när man räknade med att kunna se en graviditet i livmodern). Här är det annars också lång väntan om inte något är akut, minns när jag ringde för att jag började blöda och misstänkte missfall men något kändes inte rätt (med Xet) så fick jag vänta en vecka på att komma in eftersom jag inte störtblödde eller hade någon överdriven smärta.
Trodde dock att alla sjukhus i Sverige hade rutinen att ge tidigt VUL till de som haft utomkveds tidigare.. Ring och tjata! Synd bara att man ska behöva tjata till sig den vård man har rätt till.. :/