• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saffron

Alla som haft X har högre risk för nytt X och ska ha ett tidigt U-ljud. Tror att det var sköterskan som RaraS pratade med som inte visste detta. Tyvärr finns det okunskap ibland.... Man får helt enkelt bli tuff och stå på sig!

Grattis RaraS! Hoppas att det går vägen nu!

• Saturnus

Börjar känna mig aningen orolig här. Blev gravid men plussade svagt och sedan kom en ordentlig blödning och plusset försvann. För dryga två mån tog jag bort höger äggledare pga ett X. Jag har nu haft ont på vänster sida sedan blödningen.

Jag hade två ägg vid insemination. Jag undrar vad det är som värker på vänster sida. Då jag inte längre plussade på stickan kan det väl inte vara ett X?

Någon?

• Kingston

Saturnus: va med om nästan samma sak förra månaden. Jag åkte in och fick det kollat och det var ingenting... Fick inget svar på varför det gjorde ont men det har iaf gett med sig nu.
    Tycker gott och väl att du kan ringa kk/Gyn för att få det kollat!
    Din oro är befogad.

• Saturnus
    Kingston skrev 2014-06-06 07:06:19 följande:

Saturnus: va med om nästan samma sak förra månaden. Jag åkte in och fick det kollat och det var ingenting... Fick inget svar på varför det gjorde ont men det har iaf gett med sig nu.
    Din oro är befogad.

Tack för ditt svar. Jag åkte in idag och kollade. Dom hittade ingenting, allt såg bra ut . Hon trodde det ev kunde vara en cysta som spruckit eller så var det sammanväxningar efter operation. Jag hade många ägg och vätska så hon trodde att jag ägglossat precis. Alltid något att det såg bra ut.
  • Saturnus
    Kingston skrev 2014-06-06 07:06:19 följande:

Din oro är befogad.

Skönt att det gått över för dig! Då får jag hålla ut en månad. Var det länge sedan du hade ditt X?
  • tusa
    Supers skrev 2014-06-02 18:56:34 följande:
    Då la vi in ett ägg igår nu är det bara hålla tummarna igen. ..
    ler alla tummar och tår för Er!! Solig{#emotions_dlg.flower}

Hur mår du och när tänker du testa? I min IVF-grupp började folk plussa på embryodag 10 och fram till 14e..

KRAM!
  • Supers
    tusa skrev 2014-06-07 23:55:48 följande:
    ler alla tummar och tår för Er!! 

Hur mår du och när tänker du testa? I min IVF-grupp började folk plussa på embryodag 10 och fram till 14e..

KRAM!

Tack, halva tiden har gått idag ..det har gått rätt bra fram tills nu. Börjar tappa modet lite...vill så innerligt få ett plus men vågar samtidigt inte riktigt hoppas. Har inte bestämt mig än...om jag ska tjuvtests ;) kanske i slutet av veckan...
  • RaraS

Tack för stödet! Jag borde faktiskt bett läkaren skriva in det i journalen i höstas när jag var inne och kontrollerade X men upptäckte ett MA istället. Den läkaren var så himla trevlig och sa att det bara var att ringa om man var orolig. Imorgon ska jag ringa och se om jag får en tid eller inte. Annars ringer jag som sagt till en gyn privat! 

Jag är dock mer orolig för MA just nu än X. Mår alldeles för bra för att vara gravid. När jag fick min dotter kräktes jag dygnet runt i motsvarande vecka. Och vid mitt X hade jag redan ont i vänster sida... Så vi får se hur det här går....

Supers skrev 2014-06-08 06:04:18 följande:

Tack, halva tiden har gått idag ..det har gått rätt bra fram tills nu. Börjar tappa modet lite...vill så innerligt få ett plus men vågar samtidigt inte riktigt hoppas. Har inte bestämt mig än...om jag ska tjuvtests ;) kanske i slutet av veckan...
    Vad spännande!!! Håller tummarna!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3 MA den 18/11-13.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3