• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • pungspark

Haha, jävla smartskalle!

• inteän

Hur då? Det måste man väl kunna polisanmäla? Eller?

• rednose

Det kan du absolut polisanmäla.
    Man kan dock inte åtala någon för identitetsstöld utan raka bevis har jag fattat det som. Obehagligt!

• anna klara
    inteän skrev 2010-01-27 09:59:45 följande:
    Hur då? Det måste man väl kunna polisanmäla? Eller?
    Jo min sambo polisanmälde det igår, 4000 spänn skulle betalas ut idag annars....
  • anna klara
    rednose skrev 2010-01-27 10:01:07 följande:
    Det kan du absolut polisanmäla.Man kan dock inte åtala någon för identitetsstöld utan raka bevis har jag fattat det som. Obehagligt!
    Han har väl ant  vetat om min sambos alla personuppgifter o gått internetvägen, o skrivit sitt kontonr.... Men nån som jobbar på detta smslån-ställe blev väl misstänksamn, o ringde min sambo o frågade om han tagit ett smslån på 4000 spänn.......

Tur att denna kille va uppmärksamdå..........
    Polisen min sambo pratade med sa att det delas ju au en del skattepapper nu, så det är ju bara o kolla i nåns brevlåda o ta alla uppgifter......
  • anna klara
    pungspark skrev 2010-01-27 00:18:30 följande:
    Haha, jävla smartskalle!
    Vem?
  • anna klara

Ingen som råkat ut för detta??

• sagogryn

Läskigt att man kan råka ut för det.

• Waldo
    anna klara skrev 2010-01-27 11:03:55 följande:
    Han har väl ant  vetat om min sambos alla personuppgifter o gått internetvägen, o skrivit sitt kontonr.... Men nån som jobbar på detta smslån-ställe blev väl misstänksamn, o ringde min sambo o frågade om han tagit ett smslån på 4000 spänn.......Tur att denna kille va uppmärksamdå..........Polisen min sambo pratade med sa att det delas ju au en del skattepapper nu, så det är ju bara o kolla i nåns brevlåda o ta alla uppgifter......
    Vad var det som gjorde att dom blev misstänksamma?
  • anna klara
    Waldo skrev 2010-01-28 16:48:32 följande:
    Vad var det som gjorde att dom blev misstänksamma?

Vet inte... Det enda min sambo fick av han som ringde var hans namn och mailadress. Sen ville han ha kopia på sambons körkort....yeh right...

Man blev lixom misstänksam mot han som ringde oxå...går ju inte att lita på någon....   Han sa att han skulle ringa upp igen, men det gjorde han inte.....

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(