• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    hysteria skrev 2010-02-15 14:58:17 följande:
    Oj, Men måste man inte legitimera sig om man ska handla på kredit? Det låter väldigt konstigt att ta ett lån på över 200 000 kr utan att banken kollar upp personen. Hoppas verkligen detta löser sig.
    Nån ansöker om en e-legetimation i min sambos namn namn, på den banken som lånet ska tas. Det skickas hem till oss, den står o kollar posten,

och tar den ur brevlådan, ocg där kan den legitimera sig som min sambo. Det är en kod.
  • anna klara
    Impega skrev 2010-02-15 14:43:14 följande:
    Fast det kan väl inte vara sekretess om allt står i din sambos namn?? Då är ju lixom han kunden.
    men bankkontot är inte min sambos, min sambo står bara för lånet......
  • anna klara
    midjarie skrev 2010-02-15 17:20:24 följande:
    ö... börjar kännas som ett hoax.Gå till banken pronto med anmälan.
    Gå till banken..... ja du, det finns ett kontor i stockholm med ett telefon nr. DEnna banken är "nischad" alltså en bank som gladeligen "bara" lånar ut pengar. DEt är ett kreditbolag som heter Resurs bank.

Vi har ringt dit, och mailat dit polisanmälan
  • anna klara

Vi har även skickat polisanmälan till telia, därifrån fick vi ett nytt simkort,
    den bank som nån tagit 50 000 i kredit på master card,
    den bank, där lånet är 205 000 kr,
    och ett microån, som är utbetalt o klart (fick fakturan idag....) på 3000 kr att bet , 3500 kr...

Det är en mega circus utan dess like.... så jävla obehagligt..
    Man bara undrar när nästa skit kommer... någon har ju min sambos identitet och kan skicka förfrågningar om lån o krediter och smslån till hur många som helst...

Kan ju hålla på hur länge som helst... hopplöst...

• anna klara
    anna klara skrev 2010-02-15 21:49:58 följande:
    Gå till banken..... ja du, det finns ett kontor i stockholm med ett telefon nr. DEnna banken är "nischad" alltså en bank som gladeligen "bara" lånar ut pengar. DEt är ett kreditbolag som heter Resurs bank.Vi har ringt dit, och mailat dit polisanmälan
    Kan ju säga att vi bor i göteborg
  • frökenelisabeth
    anna klara skrev 2010-02-15 21:56:06 följande:
    Vi har även skickat polisanmälan till telia, därifrån fick vi ett nytt simkort, den bank som nån tagit 50 000 i kredit på master card, den bank, där lånet är 205 000 kr, och ett microån, som är utbetalt o klart (fick fakturan idag....) på 3000 kr att bet , 3500 kr... Det är en mega circus utan dess like.... så jävla obehagligt.. Man bara undrar när nästa skit kommer... någon har ju min sambos identitet och kan skicka förfrågningar om lån o krediter och smslån till hur många som helst... Kan ju hålla på hur länge som helst... hopplöst...
    Ring NU till kreditupplysningsföretagen och spärra identiteten!! Annars kan de ju fortsätta hur länge som helst, som du säger!!
  • miiamariia

Man kan få namn person-nr och ja typ allt på upplysning.se Om man inte är inloggad kan man inte se person-nr, men skaffar man konto där sser man allt.

• anna klara

UC är spärrat, imon melllan 9-11 ska vi ringa till Soliditet. Sen fanns det visst nåt som hette Dun&Bradstreet... ska kolla upp det oxå.

Hur många kreditupplysnings bolag finns det egentligen??
    Hur ska man veta det??
    Blir galen?

• norgesessan

Usch, vilken soppa!! Hoppas det löser sig!!

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(