• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    norgesessan skrev 2010-02-15 23:28:30 följande:
    Usch, vilken soppa!! Hoppas det löser sig!!
     tack, det är som en mardröm...
  • anna klara

Nu har min sambo o jag suttit  hela dagen o mailat o ringt. Vi ringde ett kredit bolag som pengarna är lånade hos,

och hon som svarade i telefonen, mailade uppgifterna om allt. ID kort som är taget på posten (sambons namn och kort på nån annan)

Kopia på låneansökan och kopia på sambons lönespec....
    Fattar ni vilken kreativ jävel man fått på halsen?????

En sak jag inte fattar är bara hur man ska komma ur denna gigantiska härva...

Ingen annan som råkat ut för samma sak, och hur tog ni er ur det???

Ska man verkligen behöva byta identitet????

• miiamariia

Om ni har en vanlig postlåda, byt ut den till en med liten öppning och en lucka nere som är lås på.
    Har hör att det är många som har blivit utsatta för sånt och när dom bytt så har det slutat.

• snusfia
    anna klara skrev 2010-02-16 17:44:58 följande:
    Nu har min sambo o jag suttit  hela dagen o mailat o ringt. Vi ringde ett kredit bolag som pengarna är lånade hos, och hon som svarade i telefonen, mailade uppgifterna om allt. ID kort som är taget på posten (sambons namn och kort på nån annan) Kopia på låneansökan och kopia på sambons lönespec.... Fattar ni vilken kreativ jävel man fått på halsen????? En sak jag inte fattar är bara hur man ska komma ur denna gigantiska härva... Ingen annan som råkat ut för samma sak, och hur tog ni er ur det??? Ska man verkligen behöva byta identitet????
    brukar lönespecen skickas med post?
    Like it or lump it!!!
  • lillasmilla

Ush, obehagligt!!! Hoppas det löser sig!! Vad säger polisen om saken?? Går det inte att spärra identiteten??

• CuteElliz

jag tänkte på det där med lönespecen...

kan ni få den mailad till din sambo istället för via vanlig "snigelpost"?
    eller kanske han kan be om att få den på jobbet istället för hemskickad?

men konstigt att ngn lyckats få en legitimation med din sambos uppgifter men med ett annat kort...!!!!

• anna klara
    miiamariia skrev 2010-02-16 18:04:13 följande:
    Om ni har en vanlig postlåda, byt ut den till en med liten öppning och en lucka nere som är lås på. Har hör att det är många som har blivit utsatta för sånt och när dom bytt så har det slutat.
    Har köpt en ny nu, en låsbar.
    Fast nu har ju redan identiteten blivit bestulen....
  • CuteElliz
    anna klara skrev 2010-02-16 18:30:17 följande:
    Har köpt en ny nu, en låsbar. Fast nu har ju redan identiteten blivit bestulen....
    jo, visst... men det kan bli svårare att fixa nya grejer i din sambos namn...

får hoppas på att det funkar...

har ni gått till banken med en kopia på er polisanmälan o visat upp...??
  • anna klara
    snusfia skrev 2010-02-16 18:07:49 följande:
    brukar lönespecen skickas med post?
    Den gör det nu, men den har kommit en förfrågan på min sambos jobb om dom vill ha den på mail ist, så det kommer väl sen nångång.

Men min sambos post är stoppad hem hit från hans jobb, den går igenom hans chef nu.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(