CuteElliz skrev 2010-02-18 12:53:39 följande:
härligt att ni ligger i iaf ts o försöker göra ert bästa för att få en lösning på det här... tyvärr har inte alltid polisen resurser (eller tålamod heller för den delen) för att lösa alla såna här fall... men hoppas att de iaf lägger ner tid o resurser på ert fall eftersom det är ganska stort, med flera olika grejer som sms-lån, banklån osv...hoppas det går bra för er ts...sen kan man ju alltid hoppas på att den där kvinnan är inblandad så det blir en lösning... men samtidigt hoppas man ju på att hon inte är det, för isf är det ju riktigt dålig stil av henne...
Tack. Ja först trodde vi det va ett skämt...det började ju ganska litet. Kan ju säga tt det hade inte gått lika fort med saker o ting om jag inte var ledig denna veckan.
jag har ju tagit posten med en gång o åkt till polisen direkt. min sambo var hemma mån och tis sen va han ju tvungen att jobba.
Det har funkat med polisen tills sista gången vi va där, igår eftermidda, då fick vi vänta i över en timme!!!! Sa till TRE gånger att vi är här oxå och behöver hjälp.
Inte bara ta folk som ska ta eller hämta pass. Men jag tror att dom tycker det är lite väl mycke jobb att hålla på med anmälningar, för det tar ju tid, sitta vid datorn o skriva o skriva o skriva....
Men det är ju faktiskt deras jobb. Vi ska till skattemyndigheten imon spärra hans identitet (om det går...) Blir ju lite meck med det där för det går inte att bara spärra sitt person nr, utan man blir helt spärrad,
tills man säger till att man inte vill vara det längre. Jobbigt läge, men hellre det, än att ha det som nu. Sen gäller det ju att polisen gör resten av jobbet o tar den jäveln som förpestat vårat liv, plus hans fula ID kort....