• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • bakeacake
    anna klara skrev 2010-02-19 19:02:04 följande:
    Ja verkar så, men polisen tror inte att det är så lätt att skaffa, MEN DET GÅR JU!!!!När ska samhället och polisen fatta detta och göra nåt åt det???Polisen, telia, och easycredit tror ju att det är min sambo som skaffat alla dessa sakerna....
    Men i erat fall har ni ju faktiskt ett fejk id kort... de borde väl iaf göra de lättare att bevisa att de ej är din sambo.. men ge inte upp!!
  • norgesessan

Går det inte att klura ut om det är samma som skrev under om man jamför idkortet och andra papper som skrivits under, med din sambos namnteckning?

Han har ju också skrivit under massa papper innnan, då bör ju någon som jobbar med det se skillnad på sambons namnteckning och idiotens namnteckning.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Altså, inte att ni ska det, ni vet ju, men polisen tänkte jag på...

• LisaLo

Fast med e-legitimation skriver man ju inte under..

• anna klara
    LisaLo skrev 2010-02-19 19:17:48 följande:
    Fast med e-legitimation skriver man ju inte under..
    Fast bank-id   och e-leg är väl samma sak?   Det är ju en sorts underskrift... Min sambo hade sin på våran hård-disk och inte få en fil, kändes säkrare....
  • anna klara
    bakeacake skrev 2010-02-19 19:13:16 följande:
    Men i erat fall har ni ju faktiskt ett fejk id kort... de borde väl iaf göra de lättare att bevisa att de ej är din sambo.. men ge inte upp!!
    Jaa precis, det är ju fejk, men alla instanser tror ju inte på det.... Nej, tänker inte ge upp, man blir bara mer förbannad...
  • norgesessan

Man skriver under på papper för att starta upp kontot, internettkonto, få ut dosa....
    ID kortet....

• t0va
    anna klara skrev 2010-02-19 19:28:13 följande:
    Fast bank-id   och e-leg är väl samma sak?   Det är ju en sorts underskrift... Min sambo hade sin på våran hård-disk och inte få en fil, kändes säkrare....
    öhh... filer är sånt man har på hårddisken, förstår inte riktigt hur du menar. 
    Men man kan skaffa flera e-leg, tror jag kan ha 3st på min bank. 
  • anna klara
    norgesessan skrev 2010-02-19 19:16:24 följande:
    Går det inte att klura ut om det är samma som skrev under om man jamför idkortet och andra papper som skrivits under, med din sambos namnteckning?Han har ju också skrivit under massa papper innnan, då bör ju någon som jobbar med det se skillnad på sambons namnteckning och idiotens namnteckning.
    Joo det har vi nämnt för polisen. Den underskriften på avtalat på lånet är en heeelt annan stil än det på ID - kortet. Ser ut som en tjej skrivit på ID kortet  (tjejjen på sambons jobb kanske...)

Sen är ju problemet att man inte behöver "skriva" sin namnteckning utan det funkar då med en e-leg (eller bank ID)
  • anna klara
    t0va skrev 2010-02-19 19:31:32 följande:
    öhh... filer är sånt man har på hårddisken, förstår inte riktigt hur du menar.  Men man kan skaffa flera e-leg, tror jag kan ha 3st på min bank. 
    Ok hänger inte riktigt med .... varför har man 3 st, bara nyfiken.... vi skaffade en eg bara för att kunna deklarera på nätet.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(