gertie skrev 2010-02-18 09:50:57 följande:
Nej, men så var det väl inte heller? De hade väl fejkat lönespecen? Borde inte vara särskilt svårt med tanke på att personen hade fixat ett falskt leg.
Fick ju hem en räkning från telia igår som vi var o polisanmälde. Det första vi fick var ju ett mobilt abonemang på telia, vi åkte fysiskt till telia o berättade om saken.
Han sa att han skulle makulera detta abonemang, bra.
När vi fick hem kopian på avtalet av det stora lånet stod där ett mobil nr som vi kollade på eniro och det stod på min sambo, jag ringde nån automatisk kundtjänst o stöldspärrade det.
Idag fick vi hem en bekräftelse stöldanmälan av simkort" och, jag ringde telia igen.
Dom enda alt som fanns på bekräftelsen var;
Spärren kan upphävas. sim kort återfunnet
spärren kan upphävas. extrakortet återfunnet (hoppas inte det finns nåt sånt...)
Jag bestället nytt telia refill kort 95 kr
jag bestället nytt extra kort.
Inga av dessa alt passar ju oss då... Sen ser hon jag pratar med att det första mobila abonemanget inte alls var avslutat.. Det vi gick ner fysiskt till telia och telia gubben skulle makulera det, han skrev sitt namn o allt på....
Men vaaaa???? Han har alltså inte gjort det. Va ska man tro??
Sen ang lönespecen, min sambo gick ju givetvis till säkerhets avdelningen på sitt jobb, där visade han lönespecen och dom kollade på den. Då ser dom små små siffror i hörnet av lappen,
det är anställningsnr på den som äger lönespecen. Så nu har vi namn, pers,nr , adress, telefon nr och var hon jobbar.
Det är alltså INTE min sambos lönespec, utan en annans på hans jobb!!!! Om den personen är inblandad eller inte, det vet vi inte. Den kan ju oxå vara utsatt för bedrägeri... Det blev lite internt rabalder på hans jobb när detta kom fram...
Men jag tror absolut att den pesronen är inblandad. Så nu har min sambo o jag lekt detektiver, så polisen behöver ju bara kolla upp denna lönespec...
Undra om ja ska käka lite frukost nu... har inte käkat på 2 dar....