• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • 060810

Nämen 3bus har det äntligen tagit sig för er nu? GRATTIS!! :)
    Jag läste på fass och mina "trevliga" biverkningar fanns med där tyvärr... :(  Men jag har väldigt lätt att åka på biverkningar så jag är inte förvånad att jag får såna..
    Men jag bör inte ta fler va? Vill inte gå runt o va skakig och ryckig direkt och så utslagen som jag vart med. Hade inte koll på något när jag vaknade.. :(

• 2små2stora
    060810 skrev 2010-01-31 20:46:36 följande:
    Nämen 3bus har det äntligen tagit sig för er nu? GRATTIS!! :) Jag läste på fass och mina "trevliga" biverkningar fanns med där tyvärr... :(  Men jag har väldigt lätt att åka på biverkningar så jag är inte förvånad att jag får såna.. Men jag bör inte ta fler va? Vill inte gå runt o va skakig och ryckig direkt och så utslagen som jag vart med. Hade inte koll på något när jag vaknade.. :(
    Tack

Finns ju scopolamin och Emend mot illamående.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 060810

Skriver upp de här medicinerna och ska ta upp det med min bm. Har ju inskrivning den 11:e så det är inte så långt kvar och så ska jag jaga dietisten om näringsdrycker..

• 2små2stora
    Schnappi: det är värsting mediciner mot illamående. Antar att du testat ingefärste. Finns ett antroposofiskt preparat som heter Nux Vomica som funkar oväntat bra.
  • 060810

Japp ingefära har jag testat gick inget vidare bra alls för mig.. har inte funkat med de andra heller men jag har gripit varje halmstrå jag kunnat denna gången så det är testat..
    Jag hoppas kunna hålla mig till Lergigan Comp, men får se. Kanske blir bättre om jag lyckas få ut näringsdrycker som kan hjälpa till att få bort svälten från min kropp... +3 i ketoner har jag.. :(

• 2små2stora
    060810 skrev 2010-01-31 21:17:53 följande:
    Japp ingefära har jag testat gick inget vidare bra alls för mig.. har inte funkat med de andra heller men jag har gripit varje halmstrå jag kunnat denna gången så det är testat.. Jag hoppas kunna hålla mig till Lergigan Comp, men får se. Kanske blir bättre om jag lyckas få ut näringsdrycker som kan hjälpa till att få bort svälten från min kropp... +3 i ketoner har jag.. :(
    www.weleda.se har ett preparat som heter nausyn som är mot graviditets illamående.
  • Mopsan
    Eldo skrev 2010-01-31 19:31:47 följande:
    Har hittat hit! Tack för länken Mopsan!
    så lite så..... kostade mig ett skrivstop dock
    är fortfarande en del som jag ej länkat till får ta det lite pö om pö då det tydligen räknas som spam enligt fl.
  • sana70

Har också hittat hit. Tack Mopsan, nu ska tråden till favoriter!

Jag börjar jobba imorgon, känns tråkigt men hon har varit anfallsfri i snart sex veckor så jag hoppas hoppas på att det kommer gå bra för henne på dagis

• happy2

Grattis busfrö till grav

Schnappi jag tror inte de beror på medecinen mot illamåendet som du har ryckningar i kropen,, jag tror snarar pg att du har kräks så mycket o så har du fått en hel del brister på bla b12 o folsyra, samt kalium, (stor alarm då kaliium är de som håller de stora musklerna fungerande, blev själv akut inlag som gravid när kalumet låg i botten o hotade både mitt hjärta att stanna när som om deinte behandlades i o med de mitt barns liv) de kan ger okontrolerade ryckningar i händer armar nacke o ben, ja typ hela kroppen efter ett tag,, Tror du ska kontakta läkaren o be om en blodstatus om hur de står till på de nivåerna,, järnet oxå,,

Jag får B12 sprutor fortfarande, plus att jag måste ta folsyra tabletter o kalium extra.

Jag hoppas du fick lite info, men jag utgår enbart av de jag fått info om o erfarenheten av mig själv ang just detta..

Sebastian, Kevin och Alexander
  • 060810

Tack Happy!
    Jag ska ta och be om en sån. De tog prover på mig sist jag låg inne och då var de värdena låga, kalium och natrium. Men jag fick massor av dropp med sånt i, men det kan ju va så att de är låga igen. Ska be min bm om såna prover. Det har liksom fortsatt i natt och lite nu på morgonen så det är inte medicinen då... Den är ju borta nu liksom.. Usch, ja jag får se hur det håller under dagen. Men det går kanske att få tatt såna prover på vc med om man ringer och frågar..

Svar på tråden Epilepsitråden 11