• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • lillis23

Kul att så många mår bättre, njut:)

Här blev jag väckt inatt av en lillfis som var varm som en kamin, temp +41C!!Hu...gett honom stora mängder alvedon och kramperna är under kontroll än så länge. Hoppas på att det går snabbt över.

kram

• Mopsan

Hej allihop det är en riktigt tung dag idag.

Happy ringde mig förut och hon har det riktigt jobbigt just nu och är inlagd. Det är helt enkelt alldeles för mkt kramper. Så håll tummarna för henne nu. Det gladde mig dock att höra att hon trots allt lät så pass pigg och positiv. Hon är osannolikt seg och stark. {#lang_emotions_heart}

Lusk fick idag ett grand mal vid lunch tiden när han var ute i trädgården med mig. Och det är ju ett ganska stort bakslag. hela dagen känns nedslående. 

hoppas ni andra haft en bättre dag. 

Myran hur går det för er? 

• 2små2stora
    Mopsan: Vad tråkigt att det inte blir någon ordning på Lusk och Happy.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Puff 2008

Mopsan, jo det är väl same same ungefär. Igår hade Myran en bra dag, vi behövde inte ge Stesolid eller febernedsättande alls.
    Samtidigt hade vi möte med neurologen i förrgår och pratade lite om hennes senaste påhitt. Jag frågade om man kan känna sig någorlunda säker på att hon kommer igång efter att ha fösvunnit och slutat andas. Det kunde man inte riktigt uttala sig om, dvs det kunde man inte bara räkna med. Och det är ju min magkänsla också. Så det blir till att bli en fena på första hjälpen då nu. För en ambulans hinner ju aldrig i tid. Och så blir det sannolikt ett nytt apnélarm också. Vi har ju tidigare dissat det helt eftersom det inte funkat, men nu måste vi pröva igen. Och så blir det också ett nytt Video-eeg framöver. De bara öser eegn över oss. Skönt att aldrig behöva tjata sig till det. Jag hade tänkt att föreslå just ett långtidseeg själv, men läkaren hann före . Tror Myran har rekord i eegn för sin ålder snart på drottn silvias.
    Börjar dagis om en vecka också. Skall bli spännande och se hur det fungerar. Om det fungerar. Och så håller assistansbolagsjuristen på att slipa på vår ass-ansökan nu.  

Hoppas lusk håller sig lugnare idag. Kramar till er från familjen Myra.

• 2små2stora
    Myran: hoppas att ni får ett larm som sätts fast på henne då kan ni samsova.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Puff 2008

Ja, jag hoppas det eftersom vi samsover just nu.
    Vi får se vad det blir, men något måste vi ju ha.

• Mopsan

Fick som förväntat en helvetes natt med fyra GM och oräkneliga av hans nya anfall där han är vid medvetande men bara ligger och skakar med nedsatt andning. Från kl 03:00 till ca 8:00 höll han på fram o tbx. Vid åtta gav jag upp och ringde till sjukhuset och sa att vi kommer in. Men då var han färdig så vi har haft en lugn dag på sjukan.Däremot var de väll inte så imponerade över att jag låtit honom stanna hemma så länge men som jag ser det föreligger det en risk för allvarligt status som behöver mer än stes ja då får han åka in om inte har han det bra hemma.  eller hmm lugn och lugn han terrade en läkare vi aldrig träffat förut till den milda grad att läkaren undrade om jag ville ge lite teralen nu på dagen för att lugna honom. Jag förklarade att för Lusks skull ville jag absolut ge det till kvällen men hans dags humör var enligt mig ovanligt milt så vi skulle stå över det generösa erbjudandet Har just kommit hem med lillan och pratat med min man som rapporterade att Lusk sover djupt och skönt så har vi tur så är den här obs natten bortslösad och han kan komma hem imorgon på åtminstonde permis. Sjukvårdspersonalen blev chockade när de fick höra om hur kraftigt försämrad han blivit om man jämför med hur han vart omedicinerad så nu på måndag ska jag verkligen höra med neurologen om det inte finns en chans att unna fp någon form av dispens för att få pröva honom på proffesionell alternativ medicin på dispens.

• Mopsan

Talat med happy ett par ggr idag hon har fått komma hem efter en dos med 
    pro epanutin. När vi talades vid här ikväll så var jag så impnerad över hennes optimism och den glädje hon utstrålar trots de jobbiga dygn hon varit tvungen att gå igenom. Happy är i trygga händer och mår under omständigheterna bra kan jag glädja mig åt att rapportera.

• Mopsan
    Puff 2008 skrev 2010-03-05 08:36:17 följande:
    Mopsan, jo det är väl same same ungefär. Igår hade Myran en bra dag, vi behövde inte ge Stesolid eller febernedsättande alls. Samtidigt hade vi möte med neurologen i förrgår och pratade lite om hennes senaste påhitt. Jag frågade om man kan känna sig någorlunda säker på att hon kommer igång efter att ha fösvunnit och slutat andas. Det kunde man inte riktigt uttala sig om, dvs det kunde man inte bara räkna med. Och det är ju min magkänsla också. Så det blir till att bli en fena på första hjälpen då nu. För en ambulans hinner ju aldrig i tid. Och så blir det sannolikt ett nytt apnélarm också. Vi har ju tidigare dissat det helt eftersom det inte funkat, men nu måste vi pröva igen. Och så blir det också ett nytt Video-eeg framöver. De bara öser eegn över oss. Skönt att aldrig behöva tjata sig till det. Jag hade tänkt att föreslå just ett långtidseeg själv, men läkaren hann före . Tror Myran har rekord i eegn för sin ålder snart på drottn silvias. Börjar dagis om en vecka också. Skall bli spännande och se hur det fungerar. Om det fungerar. Och så håller assistansbolagsjuristen på att slipa på vår ass-ansökan nu.  Hoppas lusk håller sig lugnare idag. Kramar till er från familjen Myra.
    Lilla myran the amasing record holder. Inte världens roligaste rekord att inneha men men. Lusk har rekord i att trötta ut tålmodig sjukvårdspersonal på rekord tid. folk har vart livrädda för oss idag verkar det som och ändå tycker jag han vart hyffslig 

Jag har ju inte fått riktigt så hemska nyheter som med era andningsuppehåll men jag kan ana lite. Just detta när man vet att svaret inte är det bästa och likförbaskat får man det. Kan de inte ljuga känns det lite som ibland eller liksom ändra sanningen så att det blir ett positivt svar och man inte behöver oroa sig? nu funkar det ju inte så men jag kan ologiskt känna en sådan önskan emellan varven. Bara att kanske någon gång få ett bergsäkert positivt besked som går emot ens pessimistiska magkännsla.

Grattis till den bra dagen tala om för lillmyran att det önskas fler sådanna.
    pussar o kramar till lill sessan.
  • 060810

Har inte mycket ork just nu för lilleman tröttar ut mig (autism problemen mest).. men vill skicka en kram till er som har det jobbigt...

Kan berätta att vi igår fick avslag på vår ansökan om vårdbidrag.. Jag är så jäkla ledsen och besviken. Mest på läkarna som inte kan skriva vettiga och riktiga läkarintyg.. :(

Svar på tråden Epilepsitråden 11