• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • marre 84

Tack allihoppa vi har det riktigt jobbigt, vi var precis på kapellet och såg vår lilla ängel han e så fin..

• Mopsan

marre jag kan bara föreställa mig det ni är tvugna att gå igenom är min absoluta mardröm. Och jag blir så arg det är så orättvist och jag gråter så för er. Anna SC har tagit initiativet ikväll så kommer vi tända ljus för eran ängel. Ni är i alla våras tankar detta är så ofattbart. Ingen borde behöva gå igenom det ni måste nu. Jag är så ledsen och alla ord är så fattiga inget kan beskriva eller beklaga nog. Får jag lägga till ett minnestillägg ägnat åt Alex i våran trådstart?

• Jontesfru

Nu ska inte jag ta åt mig den äran som Mopsan ger mig. Det var någon ur CP-prinsar o prinsessor-tråden som kom på det, men jag tyckte det var en bra ide, så jag sprider den.

Marre Tänker så på er. Hoppas ni klarar igenom detta, hur är över min förmåga att förstå ska jag erkänna. Är nog den värsta mardröm för en förälder som ni just nu lever i. Massor med kramar o tankar.

Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • 2små2stora
    marre 84 skrev 2010-05-12 07:26:56 följande:
    Hej allihoppa jag sitter här med stor sorg att berätta att min son Alex har lämnat oss igår.. tack alla för all hjälp jag fick av er, jag är mycket taksam vad som hände vet vi inte riktigt men jag hittade honom död i sängen  läkarna misstänker att han hade en stor kramp som gjorde att han vände på sig i sängen men huvudet i kudden och han kvävdes    ... jag mår inte bra..
    Nej sånt får inte hända
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 060810

Marre ni finns i mina tankar!! Beklagar verkligen det som hänt er prins och kämpe. :(
    Sitter här med gråten i halsen. Lider så med er, men det finns inga ord i världen som kan göra det lättare för er.
    Vill skicka en KRAM till er och hoppas ni får bra stöd från nära och kära.

• 060810

Känns lite futtigt att skriva att vi har det bra på semestern efter det tragiska som hänt Marres son.

Men vi har det bra här nere. INGA anfall har vi sett på hela tiden och jag känner mig så glad.
    Tyvärr får vi bråka väldigt mycket med det autistiska och det är skitjobbigt. Han har i stort sett inte ätit sen vi kom hit i söndags morse. Men ikväll hade vi kyckling och potatis och då åt han mer än han gjort på de andra dagarna tillsammans. :)
    Vi kämpar med sömnen som blivit helt fuck off här nere... För mkt intryck för lilleman har gjort att han sovit 2-3 gånger per dag ungefär och nattsömnen blir därefter. :(
    Så någon semester får jag se när jag gör nästa gång. Just nu är det väldigt jobbigt att vara iväg men samtidigt så skönt att slippa vardagens stress och måsten. Så överlag när man tänker efter så har vi det bra här nere ändå. Storasyster njuter av att vara iväg.
    Kanske passar på att åka iväg utan Mino nästa gång, men det beror på hur läget är just då. USA gick ju jättesmidigt och detta är en katastrof i jämförelse så kanske något mellanting nästa gång? :p
    Nu sover han i a f efter att bara ha sovit 1 gång idag så kanske kan han sova i natt och vara glad och pigg imorn...

• Eldo
    2små2stora skrev 2010-05-12 17:57:32 följande:
    Nej sånt får inte hända
    Marre, det finns inga ord! Ikväll brinner ett ljus för er lille Alex här hemma hos oss. Många tankar till er!
  • Neosmama

Hej alla. Jag har en fråga till er. En kollega på mitt jobb föll ihop och fick krampanfall(heter det så) mins inte hur lång tid detta höll i sig... vi alla blev väldigt chockade. Hon blev jätte blå i ansiktet och tillslut stannade hjärtat på henne, en kollega gjorde hjärt-lungräddning på henne, o hon klarade sig. 

Nu till min fråga, Ni som lever med denna sjukdom, låter detta som epilepsi?

• Jontesfru
    Neosmama skrev 2010-05-12 21:03:44 följande:
    Hej alla. Jag har en fråga till er. En kollega på mitt jobb föll ihop och fick krampanfall(heter det så) mins inte hur lång tid detta höll i sig... vi alla blev väldigt chockade. Hon blev jätte blå i ansiktet och tillslut stannade hjärtat på henne, en kollega gjorde hjärt-lungräddning på henne, o hon klarade sig.  Nu till min fråga, Ni som lever med denna sjukdom, låter detta som epilepsi?
    rent instinktivt låter det som det ja.
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Mopsan

neosmamma och anna sc stannade hjärtat på henne? jag tycker dock det låter som ep men lite konstigt att hjärtat stannade på henne. det är väldigt allvarligt. visst förekommer det att krampen sprider sig till hjärtat vilket brukar anses vara nr 1 orsaken till SUDEP så det händer det gör det ju. men jag blev lite undrande där.

Svar på tråden Epilepsitråden 11