Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Här peppas det, del 9

jakeline skrev 2010-03-21 20:58:09 följande:
    aaha... det framgick inte alls... :P det var därför jag blev så förvirrad...
    Sorry, trodde att ni förstod det
    Tekla78 skrev 2010-03-21 21:45:23 följande:
    Första gången på länge som jag behövt "bläddra" för att läsa vad ni skrivit :) Kul med aktivitet, även om jag själv är dålig på att skriva. Vi har fått upp lite Elfa-hyllor och skrivbord i klädkammaren där vi ska ha datorn (istället för mitt i köket där den står nu :-O) Jeskan, Första inköpen gjorda alltså. Nothing can stop you now Vi väntade sjukt länge med våra första. Kände mig nästan skyldig när jag köpte en liten mössa i v 20 eller liknande, hehe. Jobbigt med stök i huset. Vet hur det känns då vi renoverade och tänkte renovering i vår gamla lägenhet från 2003-2009!!! Visserligen med uppehåll då vi bodde i Prag, men ändå. Slipdamm känner jag till alltför väl.LuddeLus busar och skojar som bara den. Han vet vad han inte får och tittar på oss innan han gör bus (typ tar fjärrkontroll eller telefon) tills vi tittar innan han faktiskt gör själva buset. Nu har han fått för sig att inte vilja sova också. Snackar och snackar. Man försöker ignorera, men det är svårt när man inte kan hålla sig för skratt eller när man blir irriterad.
    haha, Milo är likadan. Han tittar på oss med bus i blicken, sedan tar han fjärrkontrollen/telefonen eller vad det nu är, och springer iväg fort som attan. *skrattar*
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2010-03-22 20:56:19 följande:
    Åhh de är då för söta i denna åldern som era är nu, men vänta ni bara...Jakeline: Tråkigt att mensen kom!
    hehe, ja jag bävar inför 2 års trotsen.. *skrattar*
  • MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på en mindre evighet igen. Jag har inte haft så mycket ork och tid att sitta här sedan jag gick på mitt vikariat. Cyklar fram och tillbaka hela dagarna, och är oftast väldigt trött på kvällarna. Plus, att när jag är ledig är här ju en massa annat att fixa här hemma, som jag inte hinner med när jag jobbar.

Med mig är allt annars bra men nervöst.. Nervöst av två anledningar. Dels så väntar jag på ett samtal från en arbetsgivare i Kävlinge som jag var på arbetsintervju hos för ett par veckor sedan. Dem skulle höra av sig om besked nu efter påsk. Vill SÅ gärna ha det jobbet! Men det jag är mest nervös inför är att min mens är nästan tre dagar sen.. Och att bli gravid nu passar inte riktigt med tanke på att jag väntar besked från en arbetsgivare. Hade inte känts bra att tacka ja till ett jobb, för att sedan bara kort tid efter meddela chefen att jag är gravid och ska ha barn i början på december.. Vill ju dessutom helst inte ha barn i december.. Och, skulle jag vara gravid nu, så skulle det innebära att jag kommer vara i 7:e månaden när vi ska till Spanien, och jag vet inte vad flygbolag säger om passagerare gravida i den månaden? Så jag är väldigt nervös nu. Min mens har inte varit mer än max 1½ dag sen, sedan den blev "stabil" (stabil känns inte som rätt ord, men kan inte komma på något annat ord just nu *ler*)  igen efter graviditeten o amningen.
    Men, skulle det nu vara så att jag är gravid, så kommer jag självklart bli glad ändå. Vi hade ju planerat att börja försöka detta året ändå. Bebisen kommer runt ett halvår tidigare än vi planerat och tänkt oss, men i alla fall.. *ler*

• MiAmore

Har lite blandade känslor just nu.. Jag har haft sk "spagetti ben" hela kvällen, började för lite mer än en timme sedan. Och jag har alltid spagetti ben några timmar-en dag innan mensen kommer. Så det verkar som att det var "falskt alarm", att mensen bara är sen helt enkelt. Anledningen till dem blandade känslorna är att jag vill inte vara gravid nu, av många anledningar. MEN. Jag hade ändå börjat hoppas lite på att jag var gravid, för att även om det inte alls passar just nu, så hade det ändå varit underbart att ha en liten ärta i magen.. Håller er uppdaterade hur det går..

• MiAmore
    Jeskan: Grattis till v.14! Tråkigt att läsa om hur det är mellan din sambo o dig. Hoppas och tror att ni tar er igenom det och att det blir bättre mellan er

Miniluvan: Grattis till att ha kommit halvvägs! Hur känns det?

Milo har inte börjat med att lägga sig på golvet och skrika när han inte får som han vill, men visa humör när han inte får som han vill, har han börjat med. Blir riktigt arg när han inte får som han vill. *ler* Men han är bara arg en kort stund, sådan tur är *ler*
  • MiAmore
    Mensen kom i natt.. Lite blandade känslor är det eftersom att jag ändå på något vis hoppades, även om det inte passar in alls just nu, att vara gravid. Men mest är jag bara lättad, just pga att det inte passar så bra just nu att vara gravid

Tekla: Åh vad kul att ni ska gifta er! Grattis och lycka till!
  • MiAmore

Åh vad jag hatar denna ovisshet!! Blir nästan lite deprimerad av att inte veta.. Dem skulle höra av sig efter påsk angående tjänsten jag sökt och varit på intervju för, men dem har inte hört av sig ännu. Jag har känt mig super positiv sedan jag var på intervjun, för att det kändes verkligen som att vi fick riktigt bra kontakt och att intervjun gick riktigt bra. Men ju längre det dröjer innan jag får besked, ju mer osäker blir jag. Just nu känner jag inte mig alls säker på att jag kommer få tjänsten, snarare tvärtom. Detta jobbet betyder verkligen mycket för mig! Jag är SÅ trött på att gå på olika sorters vikariat och inte ha något fast arbete att gå till.

• MiAmore

Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. på evigheter igen.. Det har blivet så nu sedan jag börjat jobba, att jag helt enkelt inte ORKAT hänga i och skriva i, massa forum. Det har bara blivet lite "halv slö" surfing på Facebook, när jag suttit vid datorn. Men nu har jag ett par saker att berätta om, så nu får jag väl försöka skärpa till mig igen. Ett tag.. *flinar*

Mitt vikariat jag går på nu, ett vikariat på 75% i hemvården i Lund, har jag fått förlängt från den 31/5 till den 30/9. Känns underbart! Vikariatet är också anledningen till nästa sak jag har att berätta om.
    Vi har pratat om att vi skulle starta syskonverkstad efter min mens i augusti månad. Men eftersom att jag tror mig ha hyfsat stora chanser till att få en fast anställning efter mitt vikariat, vill vi inte riskera det på något vis genom att bli gravida innan jag fått besked om detta. Så därför har vi valt att skjuta fram syskonverkstaden. Hur länge har vi inte pratat om, men det rör sig troligtvis bara om ett par-tre månader. Det blir nog att vi kommer starta i okt-nov någon gång. Men inget bestämt. Det kan bli tidigare, men det kan också bli senare. Det beror helt på jobbet. Vi kommer bestämma lite mer exakt startdatum så fort vi vet hur det blir med jobbet efter september månad. Detta beslut ger mig lite blandade känslor. Men det känns faktiskt mest helt ok. Jag hade ju längtat efter att få börja våra försök och att få vara gravid igen och få ett litet syskon till Milo. Men samtidigt så om jag ska vara helt ärlig mot mig själv och tänka med mer än bara hjärtat, så vet jag faktiskt inte om jag skulle orka med att bli två barns mamma när Milo är bara 2-2½ år gammal. 2½-3 år mellan barnen känns faktiskt mer lagom, det hade jag nog orkat bättre. Och nu när vi valt att skjuta fram verkstaden, kommer det att bli närmare 2½-3 år mellan dem, än som det hade blivet om vi startat när vi först tänkt; 2-2½ år mellan.

Hur är annars allt mer er tjejer? Hur går det med graviditeter, verkstad, jobb och allt som händer i era liv?

• MiAmore
    Jeskan: Hur har det gått? Det är säkert ingen fara, men det är ju bättre att kolla en gång för mycket!

Själv funderar jag just nu mycket på om jag egentligen ORKAR ha två barn? Jag VILL ha två barn, men ORKAR jag verkligen det??! Sonen är just nu väldigt trotsig och gör inte alls som jag vill. Han slåss och gnäller halva dagarna. {#lang_emotions_undecided} Han är inte alls rolig just nu mao. Ni som har fler än ett barn redan/ni som har ett barn sedan innan och bestämt er för syskon, hur känner ni det? Känner ni också det som jag ibland? Jag VILL som sagt ha ett barn till, men just nu undrar jag om jag verkligen har ork och tålamod till det?
Svar på tråden Här peppas det, del 9