Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-05-21 22:04:46 följande:
    vi får la rösta på vandra då! :P jag röstade på milo! Underbar bild!
    Ja det har du rätt i, det kan vi ju faktiskt göra *ler* Röstat på Eomer nu
    Tekla78 skrev 2010-05-22 21:59:38 följande:
    Jag fick reda på i veckan att en tjejkompis är gravid. Hon har länge sagt att hon inte är säker på om hon ens vill ha barn. Men nu har hon träffat en bra man och hon har fyllt 30 så det är nog rätt tid nu. Ska träffa henne imorgon och får förhoppningsvis skvallra lite med henne då.Jeskan, låter som foglossning på dina beskrivningar. inte för att jag haft det själv, men för att de som haft foglossning brukar beskriva det så.
    Det är svårt det där med att bestämma sig för om man vill ha barn eller inte, men när man väl bestämt sig och man har ett stadigt förhållande, så känns det oftast väldigt rätt. *ler* Själv är jag just nu väldigt kluven. Å ena sidan känner jag att jag inte alls har bråttom att skaffa syskon till Milo. Hade gärna kunnat vänta minst ett halvår till, innan vi ens ska börja försöka. Men sedan å andra sidan är jag SÅ sugen att börja nu till sommaren..
    Cornelia13 skrev 2010-05-22 22:06:49 följande:
    Ser jag i syne??????
    Oj då.. *skrattar* Du är visst gravid ser det ut som.. Stort GRATTIS! (antar att det var planerat?)
    Tekla78 skrev 2010-05-22 22:40:01 följande:
    Ser ut som ett svagt streck tycker jag nog. Grattis i så fall!Jag tog ut min p-stav i måndags. Inte för att vi är så sugna på en till just nu, men för att jag inte är sugen på att ha 2-veckorsmens längre. Just nu kör vi avbrutet och häromnatten nästan skrek M ut att han aldrig skulle ha fler barn, men det skulle inte förvåna mig om jag kunde övertyga honom att börja till sommaren. Vill gärna påbörja innan han börjar jobba igen då jag tror att hans simmare inte mår så bra av hans jobb ;)
    Vad är det han jobbar med?

TACK till er som röstat på Milo!
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-05-23 11:21:31 följande:
    Cornelia: Grattis! Visst ser det ut som ett svagt streck! Härligt!Angående att ha fler barn så ville vi gärna ha två barn och tätt men inte hade vi tänkt så här tätt, men nu när jag är gravid känns det helt rätt. Men jag är osäker på om jag vill och orkar ha ett tredje barn. mannen där emot säger att vi kanske blir sugna om några år och det är ju sant. Man vet ju aldrig.
    Jo det är ju så, att när man väl har börjat försöka och sedan lyckats få det där plusset, så försvinner "alla" osäkerhets känslor man hade innan. Men just nu känner jag att jag inte har bråttom att skaffa syskon till Milo. Det får gärna vara 3-4 år mellan dem, ist för 2-3 år som vi pratat om innan. Men samtidigt så längtar jag någon enormt mkt efter att få vara gravid igen och känna den där underbara känslan av att känna sparkarna (även om dem kunde göra nog så ont ibland) och få lyssna på hjärtljuden.. Och jag tror att Milo hade mått bra av att få ett litet syskon också. Men, vi får se när vi startar vår bebisverkstad. Oavsett när vi startar den, är jag säker på att alla mina osäkerhetskänslor kommer försvinna *ler*
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2010-05-23 18:48:17 följande:
    Japp det var planerat! Tack Tjejer!! Kan ju knappt fatta det än, tog ett till test imorse och nog var det lite starkare idag. Det var ju första försöket också dock med pergo vilket ju ska hjälpa äl på vägen, nu är jag lite skraj att det skulle vara twins då det ju finns en risk för det med pergo. Men det får vi ta då isåfall, nu hoppas jag bara att allt ska gå bra Angående syskon så inbillar jag mig att det är lättare rent avundsjuksmässigt om syskonen kommer nära varandra, vi har ju fortfarande stora problem med Stella just vad gäller svartsjuka och avundsjuka gentemot Minde hon blev mycket bebis på nytt. Kommer de nära varandra i åldern så minns de ju inte att de har haft mamma och pappa för sig själv. Det är min erfarenhet men det behöver ju verkligen inte bli så
    Jag hänger inte här så ofta nu för tiden, så därför hade jag inte så bra koll på att ni planerade ett barn till. *ler* Men stort GRATTIS igen!

Det där med långt eller kort mellan barnen finns det nog både positiva o negativa saker. Vi vill ju ha ganska tätt mellan, typ 2-3 år, men just nu känner jag att jag nog skulle orka med det mer, om vi haft 3-4 år mellan. Men vi får se hur det känns till hösten och hur det går med mitt jobb *ler*
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-05-27 14:57:42 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka igen.. får se hur länge det vara denna ggr.. beror på hur länge vår data vill hänga med denna ggr.. kommer nog inte kunna vara inne lika mycket som tidigare då den bara verkar vilja fungera när den själv vill!Har inte å kommer inte kunna läsa ikapp så jag hänger med härifrån.. är det något speciellt som har hänt??en uppdatering från mig: Träffade läkaren igår.. blev heltids sjukskriven till å med den 16 juni, sen ska jag tillbaka å träffa läkaren igen så får vi se hur det blir efter det. Om jag går tillbaka å jobbar så får jag max jobba 50 % och endast dagtid. Ska bli intressant å se om jobbet kan fixa det.. annars så blir det fortsatt sjukskrivning he...ltid. Fick absolut inte jobba 3 skift utan bara hålla mig till en och samma tid. Nästa vecka den 2/6 ska jag träffa min BM, har fått en extra tid för att mäta magen, blodtryck mm sen ska jag dit igen den 25 juni så det blir lite oftare nu än vad det annars skulle ha varit om jag inte hade haft nå problem. Känns väldigt skönt att de tar detta på så pass stort allvar.Kram till alla vart ni än befinner er!
    Kul att höra ifrån dig o få lite uppdatering
  • MiAmore

Jag vet inte vad det är som gjort det, men dem 2-3 sista dagarna har jag faktiskt börjat längta efter syskon igen. För bara några dagar sedan kände jag att jag absolut inte hade någon brådska med att skaffa syskon till Milo. Det har jag väl fortfarande inte, men nu har längtan börjat infinna sig igen. Har börjat känna så smått att jag nog är redo att bli två barns mamma inom kort trots allt. *ler* Så nu kan det gott bli mitten av aug så jag kan få besked på hur det blir efter mitt vikariat, så att vi kan bestämma startdatum för syskonverkstad.

Svar på tråden Här peppas det, del 9