• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • fridolina1985
    polyester01 skrev 2010-07-10 16:00:52 följande:
    TACKA VET JAG ROSENROT!!!! Det verkar vara väääldigt många som plussar med rr (ink jag själv)
    GRATTIS till er som plussat, och lycka till ni andra!!
    Ja det må jag verkligen säga, det verkar vara en riktig mirakelmedicin, eller ett naturmedel är de väl? :D
  • Mamabear

Både jag och min sambo åt rosenrot och plussade på första försöket!  Är nu i v. 14 :)

• längtan87
    Nirak Gbg skrev 2010-07-10 11:19:13 följande:
    Har ätit rosenrot 2 månader från mens till ÄL. Första månaden märkte jag ingenting. Andra månaden kom ÄL väldigt tidigt för att vara mig, RR kortade ner min cykel från 34-35 dagar till 28 dagar och idag BIM-1 fick jag ett plus! Lycka till ni andra som testar RR!
    Åh då kanske jag har gjort ett dumt val. Jag åt rosenrot en månad men fick inget plus och la då ner det och äter nu bidrottninggelé. Kanske hade varit bättre att fortsätta med rosenrot.. Hoppas nu bara inte att bidrottninggelén krånglar till cykeln.
  • acure
    längtan87 skrev 2010-07-10 17:14:03 följande:
    Åh då kanske jag har gjort ett dumt val. Jag åt rosenrot en månad men fick inget plus och la då ner det och äter nu bidrottninggelé. Kanske hade varit bättre att fortsätta med rosenrot.. Hoppas nu bara inte att bidrottninggelén krånglar till cykeln.
    Se till att karln din äter Rosenrot också! :)
  • Emmeliina

Jag använde Rosenrot artic root (vanlig som finns på apoteket) i en månad, eller ja från mensens första dag till ägglossning. 2 veckor senare plussade jag och då hade vi försökt sen oktober -09 och plusset kom nu för 2 veckor sen :)

• Andreae

RR verkar ju lovande :)
    Jag har en fråga bara , nån kanske redan har frågat men jag orkar inte läsa igenom hela tråden, kan jag börja med RR nu fast min mens nyss tagit slut? Eller är det jätteviktigt att ta det när man har mens?
    Man kanske kan göra cykeln lite kortare verkar det som med RR jag har en cykel på 35 dagar just nu =)

• Nirak Gbg
    längtan87 skrev 2010-07-10 17:14:03 följande:
    Jag åt det egentligen för att bli lite piggare, sen läste jag om det här och insåg att det kunde ju bli jättebra! Därför fortsatte jag även om jag inte märkte nåt första månaden. Hoppas bidrottninggelén hjälper, annars får du köra rosenrot en vända till! Tungan ute
  • gabbilw

Hoppet på att bli gravid snart höjs ju enormt när man läser allt här=)

Jag å gubben har ätit i några dagar nu. Äter de vanliga från coop. Tar de sig inte nu ska jag nog köpa dom lite starkare när dessa e slut=)

• TapetKlister
    gabbilw skrev 2010-07-07 00:31:15 följande:
    Jag har ätit RR i 2 dagar. Känner ingen efftkt på nånting än. Har lång cykel, 35 dagar ungefär. Har försökt i 2 månader å hoppas på ett pluss snart=)

Ska tvinga gubben att äta åxå så kanske de ger lite bättre effekt. De där med att det ökar risk för missfall låter ju lite läskigt. Får ta å forka lite om de imorrn...

Blir hoppfull när jag läser att de funkat för så många=)
    Ditt lät väldigt likt mig, jag har också lång cykel. Plockade ut min p-stav i april, fick sedan mens efter 33 dagar.. sen så fick jag mens igen 35 dagar efter det. Så nu är jag inne på tredje månaden och hoppas att det ska gå vägen! :)

Jag funderar också på börja med rosenrot, kanske får man kortare cykel då och tätare mellan försöken, skulle ju inte vara så dumt om man säger så! :)
    Längtar <3
  • joulies

Vad många som det verkligen verkar ha funkat för, det låter ju inte riktigt som en slump att så många plussat på första försöket efter rosenrot.!

Testade rosenrot för några månader sen, men slutade eftersom jag tyckte min menscykel blev skum. Men nu efteråt när den ordnat till sig så verkar det faktiskt som rosenrot hjälpt mig att korta ner den från 40 dagar till ungefär 28, vilket är jätteskönt! För nog testa med rosenrot igen nästa månad om det inte blir något denna :)  

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!