Ni som använde rosenrot och +.ade!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Vad tror ni? jag har missat två tabletter (dag 9 och 10 i cykleln) ska jag hoppa restan eller ska jag bara fortsätta äta?

Jag skulle fortsätta äta. Jag kommer på mig själv att jag missar att ta ibland men funderar på att sätta larm i telefonen så det inte glöms. Ni som tar 2 rr om dagen, tar ni dem vid olika tidpunkter eller båda samtidigt? Bör man ta tabletterna vid samma tid varje dag? 
Jag åt ju rr för ett par månader sen och har känt mig så trött sen ja slutade med dem o känner mig efter en vecka med dem piggare!! Skönt!

Har en fråga, kan man ta agnus castus och rosenrot samtidigt?
Kan man på börja tabletterna innan mens, har fått flera negativa tester fram till bim och efter bim. Det borde väl inte vara någon fara?

-gubbe varje månad. Ändå kommer mensen. Jag har varit gravid två gånger varav en gång med tvillingar. Tvillinggraviditeten slutade med ett sent missfall och en pojke född i v 24 som levde i 3v. Är därför orolig att det ska bli tvillingar igen.
-gubbe varje månad. Ändå kommer mensen. Jag har varit gravid två gånger varav en gång med tvillingar. Tvillinggraviditeten slutade med ett sent missfall och en pojke född i v 24 som levde i 3v. Är därför orolig att det ska bli tvillingar igen.  
        Hej på Er alla!
Det här verkar ju helt otroligt.... måste bara börja testa! Är perfekt om det skulle funka för mig. min cykel är helt rubbad. Sen januari har min cykel varit från 22 dagar till nu senaste månaden 52 dagar och just nu är jag inne på....öhm... jo, typ 55 dagar. Fick några bruna flytningar efter sex för några dagar sen, tre dagar sen. men nu händer ingenting. Kommer ju aldrig kunna pricka in just DEN DÄR dagen.... suck.. har aldrig varit gravid så tankarna snurrar ju om att man har nåt fel... Men isf borde jag ju kunna börja nu? om jag har"mens"nu?
skulle bli himla glad om jag bara fick en vanlig cykel...... tacksam för svar :)

kan man börja äta rosenroten vilken dag som helst i månaden för att det ska ge en sådan positiv effekt? eller hur gör ni?

Detta var vårt tredje försök, första med rosenrot och även första ggn som jag vet att vi prickade äl helt. Idag kom mensen. En veckas längre cykel fick jag med rr också, 41 dagar! 
Iofs slutade jag med rr tre dagar innan äl (tog dessutom bara en tablett om dan de sista två dagarna, detta då jag var osäker på om jag redan haft äl för det hade gått ganska lång tid, men tre dar senare fick jag utslag på stickan). Undrar om rr kan ha förskjutit min redan aningen långa cykel. 
Ville bara dela med mig av min erfarenhet. Tänker ge rr iaf ett försök till och denna gång ska jag fortsätta äta det tålmodigt till ältest ger utslag.

Som jag uppfattat det kan rosenroten förskjuta cykeln både framåt och bakåt. Den gör lite som den vill. Att du slutade äta rr tre dagar innan och att du bara tog en tablett tror jag inte spelar nån roll. 
RR är ju ingen garanti för att man ska plussa, även om många här i tråden lyckats bra. Hoppas det tar sig nästa gång! =) Håller tummarna för dig! =)
Jag åt bara en tablett om dagen då jag plussade.

Nä, jag tror nog inte heller att det påverkade att jag tog färre och slutade strax innan äl egentligen. Men jag tror iaf att rr påverkade cykeln precis som du också säger att den kan göra. Vet också att det inte är nån garanti men hoppas gör man ju alltid. 
Kul att du plusade med rr! Hur länge hade ni försökt innan?