• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • längtan87
    Cizzicilia skrev 2010-08-03 11:36:51 följande:
    Jag äter oå RR och bidrottning gel.. Vi hoppas få pluss denna månaden, Fast det är ju som ett lotteri!!!
    Men kanske denna månaden!!
    Vad äter du för bidrottninggele?
    Hur länge har ni försökt?
    Lycka till :)
    Säg till Viola att hon lyser..
  • Cizzicilia
    längtan87 skrev 2010-08-03 11:44:15 följande:
    Vad äter du för bidrottninggele?
    Hur länge har ni försökt?
    Lycka till :)
    Hallo :P
    Jag äter Royal jelly 1000mg en om dagen.
    Förra månaden åt jag bara rr vilket gjorde att jag fick mindre mens :) Då blev jag glad!!
    Vet inte om det är RR eller Royal gellyn som gjort att jag nu fått 2 dagar tidigare ÄL :P
    Så idag var det positivt på stickan massa äggviteflytningar så nu e det bara att köra på i några dagar :)
    Vi har inte provat länge. Slutade med Prevmedel i oktober men startade inte förren i juli med ebis verkstad :)
    Hur länge har ni provat???
    Lycka till ;)
  • längtan87
    Cizzicilia skrev 2010-08-03 22:11:33 följande:
    Hallo :P
    Jag äter Royal jelly 1000mg en om dagen.
    Förra månaden åt jag bara rr vilket gjorde att jag fick mindre mens :) Då blev jag glad!!
    Vet inte om det är RR eller Royal gellyn som gjort att jag nu fått 2 dagar tidigare ÄL :P
    Så idag var det positivt på stickan massa äggviteflytningar så nu e det bara att köra på i några dagar :)
    Vi har inte provat länge. Slutade med Prevmedel i oktober men startade inte förren i juli med ebis verkstad :)
    Hur länge har ni provat???
    Lycka till ;)
    Härligt!
    Jag åt Royal jelly förra månaden, men det blev inget för oss då :(
    Jag tror på ett plus för din del denna månaden :)
    Vi har mer eller mindre försökt sen april..
    Säg till Viola att hon lyser..
  • Tingeling2007

mensen kom igår efter tredje försöket=(
    Den här gången åt jag rr

Idag ska jag gå ner och köra bidrottninggele och äta både det och rr. Jag ska dessutom försöka äta så nyttigt som möjligt. Ta bort allt som innehåller vete då jag hört att detta ska påverka negativt.

Så nu inleder vi försök nr 4...

Det som gör mig så frustrerad är att jag varit gravid 2 ggr med mitt ex (1 barn och en abort) och då har jag blivit gravid på första försöket.

För att slippa oroa sig för om det är sperman det är fel på kommer vi beställa ett spermatest idag.

• Cizzicilia
    Tingeling2007 skrev 2010-08-05 07:46:03 följande:
    Den här gången åt jag rr

Idag ska jag gå ner och köra bidrottninggele och äta både det och rr. Jag ska dessutom försöka äta så nyttigt som möjligt. Ta bort allt som innehåller vete då jag hört att detta ska påverka negativt.

Det som gör mig så frustrerad är att jag varit gravid 2 ggr med mitt ex (1 barn och en abort) och då har jag blivit gravid på första försöket.

För att slippa oroa sig för om det är sperman det är fel på kommer vi beställa ett spermatest idag.
    Hallå!!

Käkar oxå rr och bidrottning geleFörsta månaden men den kombon. Får se om det tar sig har ägglossning nu. Berätta för mig hur sperma testet fungerar och om det verkar tillförlitligt ;)

*Hoppas dte tar sig snart*
  • Tingeling2007

Tog första bidrottninggelen nyss. Hoppas det funkar nu. Vet inte om jag ska äta rr åxå. får väl ägna dagen till att forka om det.

på testlagrets hemsida står det hur spermatestet fungerar.

• acure
    Tingeling2007 skrev 2010-08-05 07:46:03 följande:
    Den här gången åt jag rr

Jag kan rekommendera att din man också äter rr (om han inte redan gör det), det sätter fart på spermierna.
    Vi plussade på första försöker med rr och då åt vi två tabletter om dagen båda två. Tyvärr slutade det i missfall, men vi började äta rr igen direkt och så blev jag gravid igen utan att ens få en mens i mellan.
    Jag tror stenhårt att det berodde på rosenroten då vi hållt på i nästan ett år utan resultat, men så fort vi började äta rosenrot båda två så gick det ju två ggr på raken, helt otroligt! :) Nu är jag i vecka 10 och lille skrutten i magen mår jättebra. :)
  • Cizzicilia

Ja, jag har hört massor positivt om RR.
    Dock har inte min sambo tagit det men det bli kanske nästa projekt då om det inte tar sig denna gång :)

Tack för tipset  Pinklove ;)

• polyester01

Jag kan också rekomendera att killem äter det med.. Både jag och sambon åt två om dagen och plussade på första försöket med rr. Nu är jag i vecka 22.

Lycka till!!

• Tingeling2007

Tack!
    Jo han äter åxå RR och även bidrottninggele. Så ska jag tvinga han till sex varenda kväll och köra med äl-test. Då ska de fan ta sig tycker jag!=P

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!