• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • MissJP

Hej hallå!
    Jag hoppar in och puffar lite för den här tråden.
    Började äta rr för ett par dagar sedan och hoppas på att den ska korta min cykel och ge mig lite tidigare äl.. om detta kan göra att vi blir gravida så är rr ett mirakelmedel Solig

Jag har läst nästan alla inlägg och det verkar verkligen lovande för många!!

• Astrogirl

Intressant tråd.

Jag har ätit Rosenrot i ca en vecka nu (äter även Glandin 25).Hoppas det ska ge bättre lycka då vi försökt sedan november 2009. 

Äter tabletter från Friggs med 300 mg högkvalitativt rosenrotextrakt motsvarande 600 mg rosenrot. En om dagen enligt instruktionen på paketen, men här verkar ju folk äta 2 tabletter dagligen av rosenrottabletter som är ca dubbelt så starka eller mer. Vilken mängd ska man äta egentligen. Äter man för lite om man äter 600 mg per dag kanske? Ni som plussat, hur mycket rosenrot åt ni (antal tabletter och styrka)?

• Andreae
    MissJP skrev 2010-08-12 20:57:23 följande:
    Hej hallå!
    Jag hoppar in och puffar lite för den här tråden.
    Började äta rr för ett par dagar sedan och hoppas på att den ska korta min cykel och ge mig lite tidigare äl.. om detta kan göra att vi blir gravida så är rr ett mirakelmedel Solig

Jag har läst nästan alla inlägg och det verkar verkligen lovande för många!!
    Jag började också äta rr för ett par dagar sedan och den kortade ner min mens iaf, från 7-8 dagars mens till 5-6 dagars mens istället! Det börjar bra iaf Glad har en cykel på ca 35 dagar så jag hoppas den kortas ner den också..och hoppas som sagt att man blir gravid det hade ju varit det bästa ;)
  • MissJP
    Andreae skrev 2010-08-13 19:18:26 följande:
    Jag började också äta rr för ett par dagar sedan och den kortade ner min mens iaf, från 7-8 dagars mens till 5-6 dagars mens istället! Det börjar bra iaf Glad har en cykel på ca 35 dagar så jag hoppas den kortas ner den också..och hoppas som sagt att man blir gravid det hade ju varit det bästa ;)
    Jaa men det verkar vara samma här.. min mens är nästan över nu efter 4 dagar och den brukar också hålla på ca en vecka!
    Det vore skönt om man fick komma ner under 30 dagar Skrattande jag ligger också på runt 35.. det är för lång tid.
    Ska vi se hur det går för oss Solig
  • Pilgrimmen

Haha ja jag hoppas också att cykeln ska kortas ner litegranna, jag har 34 dagar och det tycker jag är alldeles för segt

Ska ni testa med ältest eller hur ska ni göra? Jag har fått hem mina  tester men jag vet inte riktigt när jag ska börja med testandet. Är det någon som vet om ägglossningen kan komma tidigare med rr?

• MissJP
    Pilgrimmen skrev 2010-08-13 22:01:33 följande:

Haha ja jag hoppas också att cykeln ska kortas ner litegranna, jag har 34 dagar och det tycker jag är alldeles för segt

Ska ni testa med ältest eller hur ska ni göra? Jag har fått hem mina  tester men jag vet inte riktigt när jag ska börja med testandet. Är det någon som vet om ägglossningen kan komma tidigare med rr?

Ja allt över 30 dagar är bara mobbing Tungan ute

Jag kör alltid med äl-test och tycker att det funkar fint.
    Svårt att veta eftersom rr kan ändra antalet dagar.. men det är knappast troligt att den kortar så mycket att du får tidigare än 13-14 dagar.. Vet du när du har äl nu?
  • Pilgrimmen
    MissJP skrev 2010-08-13 22:49:52 följande:
    Ja allt över 30 dagar är bara mobbing Tungan ute

Jag kör alltid med äl-test och tycker att det funkar fint.
    Svårt att veta eftersom rr kan ändra antalet dagar.. men det är knappast troligt att den kortar så mycket att du får tidigare än 13-14 dagar.. Vet du när du har äl nu?
    Haha ja precis, ren mobbning =)

Nja jag körde med ägglossningstest innan och då hade jag ägglossning ca 19 dagar efter mensens första dag. SEEEGT..Men sen testade jag inte mera så jag vet inte riktigt. Men jag får väl börja testa dag 11 denna cykel så jag inte missar den =) Äl kalenden säger att den ska ske runt den 25e och senare hoppas jag inte den kommer =) Och om risken finns att den kanske kortas ner någon dag så är det nog bra att börja testa nu den 18onde, hehe...
  • Fröken Freda

Vi var inne på vår femte månad och fjärde försöket när jag började med rosenrot. Åt 1000mg per dag tror jag (två tabletter á 500mg var om jag nu inte minns helt tokigt) Åt rr tills jag trodde att jag hade äl men så visade det sig att det inte var äl. Men slutade med dem då i alla fall. Fick äl en vecka senare och sen plussade jag vid bim efter det.

Fick tyvärr bara 14 veckor medvårt lill* knytte men gravid blev jag. Sen vet jag inte om rr hade någon påverkan men jag blev i alla fall rätt smart av dem. ; ) Så något gott förde de ändå med sig.

Livet runt trettio och allt vad det innebär daggdroppe.se
  • MissJP
    Pilgrimmen skrev 2010-08-13 22:55:48 följande:
    Haha ja precis, ren mobbning =)

Nja jag körde med ägglossningstest innan och då hade jag ägglossning ca 19 dagar efter mensens första dag. SEEEGT..Men sen testade jag inte mera så jag vet inte riktigt. Men jag får väl börja testa dag 11 denna cykel så jag inte missar den =) Äl kalenden säger att den ska ske runt den 25e och senare hoppas jag inte den kommer =) Och om risken finns att den kanske kortas ner någon dag så är det nog bra att börja testa nu den 18onde, hehe...
    Ja, det känns som att alla får det på dag 14.. men det stämmer tydligen inte :) 20 dagar fick jag min äl förra gången.
    Hehe ja lika bra att ta det säkra före det osäkra.
    Jag ska börja dag 13 och testa så får vi se om rr gör någon nytta Skrattande
  • MK84
    MissJP skrev 2010-08-14 01:25:57 följande:
    Ja, det känns som att alla får det på dag 14.. men det stämmer tydligen inte :) 20 dagar fick jag min äl förra gången.
    Hehe ja lika bra att ta det säkra före det osäkra.
    Jag ska börja dag 13 och testa så får vi se om rr gör någon nytta Skrattande
    Min ÄL kom på dag 21 nu, och jag har vanligtvis en cykel på 27-28 dagar, de kändes lite väl sent.

Sist kom mensen 6 dagar efter ÄL-känningarna.

Måste ju ha världens kortaste Lutelfas! ;)
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!