Ni som använde rosenrot och +.ade!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Hej hallå!
Jag hoppar in och puffar lite för den här tråden.
Började äta rr för ett par dagar sedan och hoppas på att den ska korta min cykel och ge mig lite tidigare äl.. om detta kan göra att vi blir gravida så är rr ett mirakelmedel 
Jag har läst nästan alla inlägg och det verkar verkligen lovande för många!!
Intressant tråd.
Jag har ätit Rosenrot i ca en vecka nu (äter även Glandin 25).Hoppas det ska ge bättre lycka då vi försökt sedan november 2009.
Äter tabletter från Friggs med 300 mg högkvalitativt rosenrotextrakt motsvarande 600 mg rosenrot. En om dagen enligt instruktionen på paketen, men här verkar ju folk äta 2 tabletter dagligen av rosenrottabletter som är ca dubbelt så starka eller mer. Vilken mängd ska man äta egentligen. Äter man för lite om man äter 600 mg per dag kanske? Ni som plussat, hur mycket rosenrot åt ni (antal tabletter och styrka)?

har en cykel på ca 35 dagar så jag hoppas den kortas ner den också..och hoppas som sagt att man blir gravid det hade ju varit det bästa ;)
har en cykel på ca 35 dagar så jag hoppas den kortas ner den också..och hoppas som sagt att man blir gravid det hade ju varit det bästa ;)
jag ligger också på runt 35.. det är för lång tid.
Haha ja jag hoppas också att cykeln ska kortas ner litegranna, jag har 34 dagar och det tycker jag är alldeles för segt
Ska ni testa med ältest eller hur ska ni göra? Jag har fått hem mina tester men jag vet inte riktigt när jag ska börja med testandet. Är det någon som vet om ägglossningen kan komma tidigare med rr?
Haha ja jag hoppas också att cykeln ska kortas ner litegranna, jag har 34 dagar och det tycker jag är alldeles för segt
Ska ni testa med ältest eller hur ska ni göra? Jag har fått hem mina tester men jag vet inte riktigt när jag ska börja med testandet. Är det någon som vet om ägglossningen kan komma tidigare med rr?

Vi var inne på vår femte månad och fjärde försöket när jag började med rosenrot. Åt 1000mg per dag tror jag (två tabletter á 500mg var om jag nu inte minns helt tokigt) Åt rr tills jag trodde att jag hade äl men så visade det sig att det inte var äl. Men slutade med dem då i alla fall. Fick äl en vecka senare och sen plussade jag vid bim efter det.
Fick tyvärr bara 14 veckor medvårt lill* knytte men gravid blev jag. Sen vet jag inte om rr hade någon påverkan men jag blev i alla fall rätt smart av dem. ; ) Så något gott förde de ändå med sig.